International 956 XL - Meer vermogen, pomp 1255 XL of grotere plunjer

Hallo,

Wil met turbo straks zo'n 140 pk uit mn 956 XL kunnen halen maar gaat niet lukken met deze standaard pomp.

Nu is mijn vraag, is een pomp van een 1255 XL makkelijk over te zetten, of wat zou het kosten om een grotere plunjer in de huidige pomp te zetten en is dat een beetje te doen? (Iemand ervaring??!!)
Remi_91

Reacties

rickrenault
Bij mij op school zit een jongen die hebben een 956 opgevoert tot 120 pk paar jaar voor de mengwagen weer voor de waterrem nog maar 70 pk en een tank diesel per week dus ik wil zeggen dat ze er niet beter van worden
hakkert6
@tractorquintentje
wat heeft de smering van de turbo met een brandstof pomp te maken?
dat zijn 2 verschillende dingen die los van elkaar staan.
Remi_91
Bedoelt hij niet die LDA op de pomp? Membraantje op de pomp die op turbodruk meer sap geeft..?!
kees 956
@hakkert6

ik denk dat die paddenstoel bovenop bedoeld.
hakkert6
Ik weet wel dat de LDA bedoelt word maar er zijn soms mensen die maarzo wat neer zetten zonder dat ze er kennis van hebben.
fordfanaat
@Remi_91

Ik dacht er dat een LDA er juist voor zorgde dat er minder sap word gegeven bij hogere druk?
teunis
@rickrenault

Dat ligt dan waarschijnlijk niet aan de turbo... Maar ant blok zelf. de 358blokken kunnen prima met een turbo omgaan.
En daar komt bij dat 120pk redelijk mak is, mij 956 zit zonder turbo al op 113pk.
De ouwe 1056 van berry gaf zo rond de 165pk
unipower
Turbo intercooler erop en een in en uitlaatspruitstuk van een 1255 als het goed is ben je er dan en anders kan je nog een beetje schroeven
teunis
Het enige zwakke punt is temperatuur!
In een 9/1056 zitten geen gekoelde zuigers terwijl die in een 12 wel zitten.
En als je t echt goed wil doen, moet je eigenlijk kleppenrotors dr inzetten
IH1055XL
Euh, ik mis hier een paar dingen geloof ik. Wat wordt bedoelt met kleppenrotors?? Heeft iemand er al bij stil gestaan dat als je van een +-95 pk een 140 pk maakt het vermogen bijna voor de helft stijgt? Wat gebeurt er dan met de koeling van de motor en de aandrijving die erachter zit?
Remi_91
Wil niet altijd met 140 pk rijden, maar dit wel mogelijk maken om af en toe voor de sleepwagen te trekken. ben er zelf van overtuigd dat de bak dit aankan en t blok ook gewoon. t wordt een hobbytrekker dus maak er misschien maar 50 u per jaar mee...
Remi_91
En nu ben ik dan toch wel benieuwd of die 1255 pomp ook direct past met boutgaten en tandwiel? Ik zou zeggen van wel omdat dit gewoon t zelfde blok is..
teunis
@IH1055XL

Met kleppenrotors word een mechanisme bedoeld die steeds de kleppen ietsjes draaid.
Qua koeling doelde ik al op de gekoelde zuigers, maar zelfs dan kan de motor overhit raken bij langdurige belasting...
Die motor kan t vermogen wel aan, en de versnellingsbak en eindaandrijvingen kunnen volgens de geleerde tegen de 200pk aan
caseihman
Het past wel , enkel de naaf wat in het tandwiel zit, en met 3 bouten vastzit , die moet veranderd of aangepast.
wvdh
Zet eerst maar gewoon de turbo erop. en kijk dan pas verder. als goed is zo laten en als niet goed pomp aanlaten passen of een andere pomp
wvdh


deze pomp is te koop...........
Remi_91
Maar ervaring met een grotere plunjer heeft niemand? Zo blijft uiterlijk nog wel origineel voor eventuele regelgeving van trekkertrek zou ik zeggen.

Want meer vermogen uit deze standaard pomp halen lukt volgens mij alleen nog door meer toeren te geven dmv de hevel vd stop te verstellen en dus hoger stationair te draaien...?!!
wvdh
@Remi_91 er is nooit iemand die naar de pomp gaan kijken. de turbo zal 10 keer eerder opvallen als de pomp
GD tuning Garyp
Quote @Remi_91:
ben er zelf van overtuigd dat de bak dit aankan en t blok ook gewoon
Reed er ook niet een 956 rond in 8maal met 200+? Weet niet of daar nog verdere aanpassingen aan de bak e.d. gedaan zijn.....
monteurtje
@GD tuning Garyp

een 956 of 1056 die 200+ geeft??? is niet zomaar haalbaar met een turbo en een pomp van een 12 of 14.
een 1255 heeft hetzelfde motor alleen aangepast voor een turbo die standaard de 200 absoluut niet haalt, dus als je dat bij een 9 of 10 wilt halen zul je zeker meer aan moeten passen.
GD tuning Garyp
@monteurtje die 200 pk heb ik ook van horen zeggen, daarom vroeg ik het ook. Maar dr zat vlgns mij wel een andere pomp en ook een turbo op.

Maar wat er precies op zit kun je de huidige eigenaar ook zelf vragen, die zit hier namelijk op tf 😉 weet alleen niet hoe die heet.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 956 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!