Hallo,
Wil met turbo straks zo'n 140 pk uit mn 956 XL kunnen halen maar gaat niet lukken met deze standaard pomp.
Nu is mijn vraag, is een pomp van een 1255 XL makkelijk over te zetten, of wat zou het kosten om een grotere plunjer in de huidige pomp te zetten en is dat een beetje te doen? (Iemand ervaring??!!)
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de International 956 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
wat heeft de smering van de turbo met een brandstof pomp te maken?
dat zijn 2 verschillende dingen die los van elkaar staan.
ik denk dat die paddenstoel bovenop bedoeld.
Ik dacht er dat een LDA er juist voor zorgde dat er minder sap word gegeven bij hogere druk?
Dat ligt dan waarschijnlijk niet aan de turbo... Maar ant blok zelf. de 358blokken kunnen prima met een turbo omgaan.
En daar komt bij dat 120pk redelijk mak is, mij 956 zit zonder turbo al op 113pk.
De ouwe 1056 van berry gaf zo rond de 165pk
In een 9/1056 zitten geen gekoelde zuigers terwijl die in een 12 wel zitten.
En als je t echt goed wil doen, moet je eigenlijk kleppenrotors dr inzetten
Met kleppenrotors word een mechanisme bedoeld die steeds de kleppen ietsjes draaid.
Qua koeling doelde ik al op de gekoelde zuigers, maar zelfs dan kan de motor overhit raken bij langdurige belasting...
Die motor kan t vermogen wel aan, en de versnellingsbak en eindaandrijvingen kunnen volgens de geleerde tegen de 200pk aan
deze pomp is te koop...........
Want meer vermogen uit deze standaard pomp halen lukt volgens mij alleen nog door meer toeren te geven dmv de hevel vd stop te verstellen en dus hoger stationair te draaien...?!!
een 956 of 1056 die 200+ geeft??? is niet zomaar haalbaar met een turbo en een pomp van een 12 of 14.
een 1255 heeft hetzelfde motor alleen aangepast voor een turbo die standaard de 200 absoluut niet haalt, dus als je dat bij een 9 of 10 wilt halen zul je zeker meer aan moeten passen.
Maar wat er precies op zit kun je de huidige eigenaar ook zelf vragen, die zit hier namelijk op tf weet alleen niet hoe die heet.