Ik ben op zoek naar de bouwjaren van onze trekkers. Ik heb wel op tractordata.com en konedata.net gekeken, maar weet niet of ik dat vertrouwen moet. Van de volgende trekkers zoek ik het bouwjaar.
SAME 240
240-UN-2026
John Deere 2020
078555L
Alvast bedankt!
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Ze zijn naar mijn weten van 1958-1963 gebouwd. Onze is 2WD en heeft geen schelpjes maar die brede spatborden met kinderzitje. Staat wel een foto van in mijn profiel.
Vier jaar lijkt mij idd ook wat overdreven...
dr-herzfeld.de/kennzeichengeschichte/…
Fur Fahrzeuge, die an staatlich geförderte Zwecke gebunden und somit steuerbegünstigt sind, werden seit 01.07.1956 auf verlangen des Bundesfinanzministeriums Kennzeichen mit grüner Beschriftung ausgegeben. Oft waren dies Kranken- und Behindertentransportfahrzeuge, Landwirtschaftsfahrzeuge und bestimmte Fahrzeuge des Transportgewerbes, aber auch steuerfreie Anhänger und angehängte Arbeitsmaschinen, die nicht schneller als 25 km/h fahren dürfen.
Voor voertuigen die noodzakelijk zijn voor door de staat gesteunde doeleinden en die dan ook fiscaal aftrekbaar zijn, heeft op 01.07.1956 het Ministerie van Financiën besloten om kenteken met groene letters uit te geven. Vaak waren dit ziekenwagens, voertuigen voor gehandicapten, landbouwvoertuigen en bepaalde voertuigen voor de transportwereld, evenals belastingvrije trailers en getrokken machines die niet sneller mogen rijden dan 25 km / h.
De trekker kan best pas in bv.63 verkocht zijn,ze werden
altijd in een aantal bv.10 stuks ingekocht.
En de Italianen hadden toen lang niet zo'n goede administratie dan bv. de Duitsers.
De brede spatborden was toen al min of meer een optie,net
als de stoel en de accu en de verlichting en de trekhaak.