Na een grondige revisie van de motor.
Heb ik vanavond even proef gedraaid. Motor ongeveer minuut of 10 a 15 laten lopen uitgezet vanwege kleine olielekkage bij een sensor van de koppelomvormer. Maar met de tweede keer starten sloeg de motor zeer zwaar aan en viel ook weer vrij snel stil ivm laag toerental.
Verder rookt hij ook zeer hard.
Wat zou dit kunnen zijn?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Massey Ferguson Industrietrekker ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Alles is uit elkaar geweest. Kop is gereviseerd door een revisiebedrijf bussen zijn er nieuwe ingekomen en opnieuw gehoond. Nieuwe zuigers zuigerveren. Nieuwe krukaslagers, krukas is geslepen verstuivers zijn allemaal getest.
Nee zit er meer dan genoeg op.
Perkins
Brandstof lijkt mij ook genoeg omdat er zeer zwarte rook uit de uitlaat komt. Ook staat de pomp weer terug op tijd.
Ook dat zit er genoeg op net onder het maximum. En ook olie van de koppelomvormer olie van de achterbrug en de hydrauliek olie zitten er genoeg op. En op iedere vraag gewoon antwoord.
Ja dat zit er ook nog genoeg in. heeft ongeveer tussen minimum en maximum een speling van 2 liter. Neem aan dat er niet zoveel lucht in zit. Maar ook dit heb ik na het lopen nog gecontroleerd. Ook met in elkaar zetten hebben we overal genoeg olie aan gedaan. Eerder te veel dan te weinig. Oliekanalen van te voren ook nog allemaal goed doorgeblazen. En alles zoals het in het boekje staat op moment aangetrokken.
Daar is niks mee gebeurd is eraf gehaald en daarna weer gewoon er terug op gezet is niks aparts mee gebeurd.
Dat kan ik zeker doen. Maar motor loopt verder echt niet slecht. Alleen als deze warm is krijgt de startmotor hem bijna niet meer rond. Verder kan het dat het slecht hoorbaar is ivm kwaliteit.
Daar is van te voren ook naar gekeken of het de goede was.
Kan je de motor evt met de hand verdraaien om te kijken of dit niet al te zwaar gaat.
ooh als hij warm is krijgt hij hem niet meer rond..
dan lijkt het mij dat het ergens in de aandrijving niet goed gaat. de hefpomp was afgebroken zei je? bouwt hij daar niet ergens teveel druk op door een ventiel dat blijft hangen ofzo?
Nee want hij zuigt zeer veel lucht aan heb ik ook al naar gekeken.
De motor kan ik gewoon verdraaien. Moet er wel wat moeite voor doen omdat ik amper aan het vliegwiel kan en omdat ik geen sleutel op de krukas kan zetten ivm een aangesloten hydrauliekpomp.
Nee daar zit zeker geen benzine in tank is gewoon weer afgevuld met diesel. En de tank ligt boven op de motor zodat er altijd diesel is.
Als ik lang genoeg vol houd krijg ik hem misschien wel weer aan de gang. Maar voor hetzelfde geld loopt ie vast en haal ik me weer zoveel werk op de nek. Startmotor enz kan het allemaal niet aan ligge die heeft namelijk vandaag pas zijn eerste rondjes gedraaid.
Hij heeft het al 45 jaar gedaan op diesel dus denk niet dat hij opeens petrolium nodig heeft.
en nadat de motor even heeft stilgestaan na het draaien start hij dan gewoon weer?
en je hebt je V-snaar er toch wel op liggen? dat hij wel water rond kan pompen.
En op die manier na het stilzetten van de motor zichzelf vastklemmen op de krukas waar het moeilijke starten nadat de motor warm is. Ik had wel iets in gedachten dat het ergens moest gaan klemmen
afdichting,is dit koord of een keering.
Op een te droog gemonteerd koord kan hij maarzo vastlopen.
V snaar ligt voor het rondpompen.
Er is wel een koord gemonteerd. We hebben het koord wel even in de olie gehad en daarna gemonteerd. Maar ik neem aan dat er zo ook olie bij het koord kan komen als dat je de motor rond laat gaan.
Wij hebben wel gehad dat met koud weer de zuigers moeilijk in het blok gingen. Maar als dat ze erin zaten dat hij wel gewoon rond ging. Ook hebben we met een sleutel op de krukas geprobeerd om de motor rond te krijgen. Hij ging steeds makkelijker draaien toen er olie door ging. Maar als je hem nu wil starten minuut of 10 laten draaien en daarna uitzet krijg je hem zo goed als niet meer aan.
De krukaslager wat bij de distributiekast zit neem ik dan aan. Het koort heb ik aan de kant zitten waar het vliegwiel zit.
Oke, dan kan het zijn met wat @guldner G40s al zei met het eventuele door warmte uitgezette lagerschalen, dat ze gaan klemmen en daardoor de motor zwaar gaat lopen, en als de motor uitgezet word vastklemmen om de krukas. Na het afkoelen zal de motor zo weer willen starten.
Het is een theorie, of dit de waarheid is durf ik niet te zeggen !!
Het zou allemaal kunnen. Maar ik vermoed dat er ook iets met de brandstofpomp is omdat hij vrij veel rookt wat hij anders ook wel deed maar niet zo erg als dat nu is. En ik zou echt niet weten of hij opgevoerd is of niet. Maar komende zaterdag komt er iemand kijken wat er aan de hand is. En als we er achter zijn laat ik het met alle plezier weten.
Ow kijk aan, laat het niet te vroeg weten anders lig ik nog in coma
Tot nu toe wat we gezien hebben zijn het inderdaad de lagers waarop hij zwaar gaat lopen. Maar als je erbij gaat luisteren hoor je op een van de lagers een lichte tik. Waar zou dit op kunnen wijzen?
ook aan deze kant dus.
De lagerschaal bij het koord is niks mis mee zijn allemaal op hun beurt losgeweest maar de lagerschaal van de 3de drijfstang heeft behoorlijke schade.
Het tikken komt van de zuiger af revisieman heeft het me laten zien. Komt doordat de zuiger heel ligt kantelt in de cilinderbus. Nee lagerschalen waren allemaal van de goede maat. Krukas is geslepen. Het probleem is een ligt ovale drijfstang. Morgenavond gaan we weer eens proef draaien. Als het dan goed is kunnen we dan vanaf zaterdag beginnen met spuiten.
Ja gelukkig wel.
Het is gelukt motor loopt weer als een zonnetje. Alleen heb het vermoeden dat de monteur het vilt niet goed heeft gezet van de krukas. Hij lekt hier volgens mij langs af.