Hallo TF-ers
Mijn john deere 3140 start heel slecht, dit is niet omdat het winter is want laatste zomer deet hij dit ook al. Ik heb 2 nieuwe batterijen gestoken, de alternator is getest geweest en er staat een batterijsleutel op zodat de batterijen niet kunnen aflopen.
Als ik de batterijen goed oplaad met een lader dan start hij meteen.
Wat kan er mis zijn?
mvg Jonas
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de John Deere 3140 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
ja hij is getest geweest
alles is goed aangesloten, er brandt geen lampje op het dashbord (:
als je de motor hebt lopen en je hebt de accupolen losgekoppeld hoeveel volt meet je dan tussen de accuklemmen?
nog niet geprobeerd..
ga maar eens meten dan.....
tot hoeveel mag spanning zakken tijdens starten?
dan zou hij helemaal niets doen of juist tik zeggen, en met een opgeladen batterij doet ie het wel...
tijdens starten gewoon accu eraan houden anders doet hij niks he. maar als hij loopt de accu loskoppelen en dan tussen de accuklemmen meten en dat zou als het goed is iets boven de 14 volt moeten wezen. weet alleen niet meer of dit stationair of op toeren gemeten moet worden.
weet ik wel maar ik zei dat de alternator goed is dus zal dit normaal 14v moeten zijn, maar je kunt ook meten op je accupolen tijdens starten en kijken hoeveel de batterijen zakken, dit is om te kijken of de batterijen goed zijn
ind ja. maar je zegt dat er nieuwe accu‘s inzitten en dat hij na aan de lader gestaan te hebben wel goed start. dus dat betekend logiserwijs dat hij niet goedt bijlaadt. dus meten of er wel 14 volt op komt te staan.
kan het trouwens ook zijn dat hij iedere keer maar heel even loopt? Dat hij geen tijd genoeg krijgt om bij te laden?
ok zal deze eens bekijken (:
haha, zal zo wel even kijken maar wordt hem toch niet denk ik. zijn niet op zoek naar een andere trekker. maar dat zijn wel dikke trekkers.
die 851-45 zoals daar staat? Zijn niet zo weg van voorladertrekkers. vooras heeft vaak veel te lijden en hebben shovel dus voorlader is niet nodig. maar 4cil turbo hoeft van ons ook niet. liever een ongeblazen 6 voor zo‘n formaat trekker bij ons.
Alsnog. voorlader trekkers hoeven van ons niet. Als er eenmaal een opzit vinden wij dat die er mooi op mag blijven. en wij hebben hem niet nodig dus......
bedoelde kwa formaat dat we al kleine trekkers genoeg hebben dus bij een trekker van zulke pk‘s liever een ongeblazen 6 cilinder want zit minder op. hoeven niet om die turbo te denken. en een wat langere trekker rijdt fijner. Echt compact hoeft ie dan ook niet te zijn.
idd, ik heb het liefste onze 61-12RS. rijdt fijn maar omdat ie zo kort is weinig comfort. daarintegen wel lekker wendbaar. dus als er een grotere zou komen liever een 6cil 14 serie voor het comfort.
nee, denk het niet. Maar zit daar EHR op dan? Want wij willen zo veel mogelijk mechanisch hebben als het kan. en die serie bevalt ons best. de 61-12RS is van dezelfde serie iig.
dan als het een ander wordt een van die twee wss. maar dan moet de 106.54 wel met mechanische hef zijn.
Startmotor even los halen en het anker mooi glad draaien doet vaak wonderen; maar is niet altijd een heel duurzame oplossing. het gebeurt dan nog wel eens dat het binnen een jaar weer mis is.
Ben het met je eens.
Met de juiste sleutel geen enkel probleem.
De JD dealer dacht eerste instantie startmotor,ik heb deze gewisseld(met een aparte sleutel van JD dealer),het euvel was niet verholpen.
De JD dealer vertelde toen dat we een aparte relais bij de startmotor moesten plaatsen.Dat gedaan hij start nu al 5 jaar prima.