Massey ferguson 6170 en 6180

Hallo
Zijn deze mf zuinig in verbruik de ene zegt van wel de andere, niet omdat het een 6 cilinder is en wat zijn de zwakke punten van die serie we hebben zelf een mf 6110 met 7200 uur en die bevalt gewoon goed maar ik wou wat meer informatie van de 6 cilinder hoeveel uur kan die bv draaien tot dat ie op is en wat kost een revesie ongeveer ? Alvast bedankt

Deel dit topic

Reacties

frank_mf
Kwa bedieningsgemak zou ik voor een uit de 6200 serie gaan, een 6260 bijvoorbeeld. Maar deze trekkers houden het over het algemeen ook gewoon lang uit 😄
Turbo broekie
@frank_mf
Ja weet ik maar heb een mooie 6170 gezien en 6180 met ongeveer 6000 uur ofzo
Turbo broekie
@frank_mf
Weet jij nog een mooie 62 serie tr koop dan ?
Landini 6500
Mijn buurman had een MF 3065 voor de hooipers
1 middag de tank leeg, heeft nu een MF 3080 6 cilinder
veel zuiniger !!
mf gek
Wij hebben al 3 jaar een 6180, die bevalt goed. vorig jaar (2012) hebben wij een 6170 er bij gekocht. een 6180 is royaler in het dieselverbruik dan een 70 valt ons op. verder loopt de 80 rustiger dan de 70.
fridzie
Hangt er vanaf voor wat voor werk je hem gebruikt, voor zwaar werk kun je beter een 6 cylinder hebben die het makkelijk kan doen dan een 4 cylinder die constant tegen aan moet hijsen. Mijn persoonlijke ervaring met de 6170 zijn zeer goed, oer degelijke taaie trekker. Over de 6180 heb ik van horen en zeggen dat de achterbrug voor het vermogen wat de trekker levert aan de lichte kant is vooral op zeeklei gebeid.

Maar een 6170 is zeker aan te raden maar een 62 serie is ook zeer fijn.
Turbo broekie
@mf gek
Dus de 6180 is zuiniger hoe veel,uur doe je met een volle tank dan?
mf gek
@Turbo broekie de 6170 is zuiniger 😉 ongeveer 12 uur met de spitmachine. dan draait de trekker op 2000 toeren 😉
frank_mf
@Turbo broekie Er staan er genoeg te koop. Als je zuinig en sterk wil moet je voor een 6265 gaan: 4-cilinder die net zoveel pk's geeft als de 6-cilinder 6260
Turbo broekie
@frank_mf
Oke bedankt voor de info
Turbo broekie
@mf gek
En die 61 70 en 80 rijden allebij gewoon 40 km per uur?
frank_mf
@Turbo broekie Jazeker, 3070 en 80 zelf. Weet niet of de 6110 dat niet rijdt?
MF_Dyna6
@Turbo broekie Wij hadden ook een MF6180. Is echt een taai ding, en die van ons ging 50 km per uur. Het verbruik lag vrij hoog.
Turbo broekie
@frank_mf
Ja 39 nog wat bijna 40 dan maar die heeft ook brede 540 ers er onder
Turbo broekie
@MF_Dyna6
Op werk hebben we een 6465 maar na een dag hard werken ook wel leeg
frank_mf
@Turbo broekie 6465 Dynashift of Dyna-6? De bediening van die Dynashift is exact hetzelfde als die van de 6200
mf gek
massey driver
De 6180 is zeker aan te raden, thuis hebben we ook een, heeft nu bijna 7000 uren en nog met niets echt problemen gehad. verbruik is veel lager dan de 6480 die we enkele jaren geleden bij gekocht hebben.
mf 6150
@Turbo broekie
bij een mf moet je goed op het dak kijken, ze willen nog wel eens lekken!
xsophiexcarmen
Leuk
Turbo broekie
@mf 6150
Ja willen wel roesten ik weet lekken weet ik zo nie
Wim3065
@Landini 6500

Scheelt ook 30 liter in tankinhoud. Indien het geld ervoor is zou ik ook zeker en vast voor een 62.. serie gaan. Bedieningsgemak is zoveel beter. En super kwaliteit. Meestal ook wat meer pk dan opgegeven!
Neemt niet weg dat de 61.. serie ook super was. Taaie trekkers allemaal. Maar het comfort is iets minder.
En lekken tjah. Perkins hé...
Turbo broekie
@Wim3065
Onze perkins motor lekt NOG niet na ongeveer 7200 uur
Turbo broekie
@Wim3065
Een 6260 is dat een goede serie?
fridzie
6290 zijn zeer goeie trekkers heb ik van horen en zeggen
Turbo broekie
@fridzie
Ja maar.zon zware hoefen we niet 115 is mooie.zat
jd4050
Bij mennink staat nu een strakke 6170 met relatief weinig uur.
Turbo broekie
@jd4050 ja zag het maar er moet wel fronthef op zitten
EA_MF
@Turbo broekie dat is een kwestie van een fronthef opzoeken en opbouwen, lijkt mij het probleem nog niet
Turbo broekie
@EA_MF
Klopt maar is ook al een oude trekker heb liever een met een uitlaat langs de cabine, en eerst maar verder met de trekkers die we nu hebben en zelf meer gaan doen in het loonwerk thuis
walker1
In de boerderij stond laatst een test tussen een 4 en 6 cilinder. 4 cilinder deed zeker niet onder voor de cilinder en was ook zuiniger met brandstof. 6 cilinder scoorde alleen wat beter met zwaar trekwerk zoals ploegen.
Turbo broekie
@walker1
Ja klopt maar als je ook een frontmaaier voor op wil kom je wel bij een 6 cilinder uit bij de meeste trekkers
walker1
@Turbo broekie waarom? er zijn zat 4 cilinders van ruim 100 pk, valtra heeft volgens mij al 4 cilinder van 170 pk.
meer als genoeg voor 2 maaiers.
Turbo broekie
@walker1 dat kan wel maar zoveel pk heb je ook niet nodig ja welke type is dat van valtra?
EA_MF
@Turbo broekie valtra N163, wil je nog meer pk's uit een 4 pitter kom je bij een MF6616 dyna 6 uit, 185 pk (met boost) uit een 4 pitter
Turbo broekie
@EA_MF eerst die same is afrijden en wat moet je met zo veel pk's
EA_MF
@Turbo broekie tsja, jullie kunnen er met wat jullie nu zelf doen niet veel mee, wij kunnen niet zonder de 6290, de 5450 kan nooit al het werk doen hier, komt net wat tekort
Turbo broekie
@EA_MF oké ach kan nie alles hebben he

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
38
DEELNEMERS
13
WEERGAVES
21