Deutz d4506 met koppelingproblemen

Ik heb een probleem met de koppeling van mun tractor als un de intrap is er nix aan de hand maar laat ik de koppeling los als ik stil sta en als ik rij da maakt de koppeling een schaafgeluid wat zou dit kunnen zijn ?

Deel dit topic

Reacties

staaf
Ik snap er geen zak van!
valmet
Versleten plaat. heb je ijzer op ijzer
sebas deutz150
Volgens mij is je koppeling helemaal op.
goeiedag eem
Als je de koppeling loslaat gaat de trekker dan meteen rijden of blijft hij eerst even staan en begint dan langzaam te rijden. Als hij langzaam begint te rijden is de koppelingplaat versleten.
Dit kun je ook nog even op een andere manier testen door hem in een grote versnelling te zetten bv. 3 hoog en gewoon gaan rijden en dan onder het rijden de rem flink in trappen, als je de trekker dan afremt/tot stilstand krijgt zonder dat hij afslaat slipt je koppeling en weet je zeker dat je het daar moet zoeken
weurding
Veelvoorkomend probleem bij deutz, het is het druklager van de drukgroep, kan hij nog uren op draaien hoor, als je rijdt in de versnelling en onder belasting doet hij het niet, is gewoon een schurend geluid dat komt doordat het lager droog is en niet 100% meedraaid als hij tegen de vingers van de drukgroep looopt, maar het is een kloten geluid
johnnydeutz
Jah ik heb er een ruim een halfjaar un nieuwe koppeling in gezet en het druklager hebben we toen laten zitten want da was toen nog goed dus het zou dan kunnen zijn da dat het is.
Thomastrekkerfan
Onze deutz d30 heeft ook zoiets
als je de koppeling intrapt is er niets aan de hand maar als je hem iets loslaat dan hoorje hem iets sissen ofzo en als je rijdt en dan il overschakelen dan ben je zo ongeveer aan het tanden poetsen
goeiedag eem
Dan is je koppeling wel goed en zeer waarschijnlijk het druklager ook niet kapot want je zegt als ik de koppeling in trap is er niets aan de hand, geen schurende geluiden. Op het moment dat je de koppeling in trap gaat je druklager meedraaien en als die dan versleten is hoor je hem flink schuren , knarsen. Maar dit doet hij niet zeg je, hij doet het allen als je de koppeling los laat, dan kan het je druklager niet zijn want die staat dan als het goed is gewoon stil en draait niet mee en kan dus geen rare geluiden maken. Waar ik aan zit te denken is dat het het lager is waar de price as in draait, en dan niet het toplagertje dat achter in je vliegwiel zit maar het lager wat in het koppelings huis zit. Dit lager zit in het huis wat achter het druklager zit, en daar draait de price as in, je kunt dit lager aleen bekijken door het hele druklager pakket en zo eruit te halen en dan de met 4 bouten vastzittende flens er uit te pakken. Dat lager draait mee als je de koppeling loslaat, trap je hem in staat deze stil en hoor je dus niets.
Ik heb dit ook met een trekker uit de buurt hier gehad, nieuw lager erin en het is weer klaar. het is wel even wat werk maar dan heb je het ook weer goed.
Thomastrekkerfan
Maar is het noodzakelijk om die te vervagen dan of niet en waar ligt het kraken aan als je schakelt aan dan?
goeiedag eem
Mijn laatste verhaal gaat voor jhonnydeutz op, Thomastrekkerfan, maar ik denk dat jij een koppelings probleempje hebt en dat hij niet goed meer vrijkomt, en of dat kraken komt doordat er te weinig olie meer in de achterbrug zit en dat dan de tandwielen niet afremmen in de olie bij het overschakelen, maar dat kan ik niet zeker zeggen
Thomastrekkerfan
Ow dat wist ik niet maar de koppeling bij onze d30 gaat ook best wel zwaar en hij schakelt ook een beetje hakkerig terwijl bij onze d25 het tegenovergestelde is; licht koppelen en soepel schakelen en daar is trouwnes een paar jaar geleden nieuwe cardanolie in gekomen bij zo'n dop met volgens mij een klein pijlstokje eraan vlak naast de versnelling
Jan Deutz
De mijne maakte een slepend geluid als ik de koppeling indrukte. Nu is de vork/gaffel die de koppeling bediend gebroken en is het druklager en een vinger op de drukgroep kapot.Dit is onderhands gerepareerd, alleen de gaffel moet ik nog hebben, weet iemand die voor mij?
jordi 1455
Er zit een bronzen bus in, die kan uitgesleten zijn en dan krijg je veel speling.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
13
DEELNEMERS
9
WEERGAVES
25