Onze Ford 2000 is voorzien van nieuwe koppakking. Na montage start hij echter niet.
Diesel komt uit verstuivers, kleppen staan goed, voorgloeien werkt goed, nieuwe accu met voldoende stroom. Zelfs met startpiloot in het inlaatspruitstuk lukt het niet. Startmotor krijgt de motor vlot rond, echter motor slaat niet aan. Alleen witte rook uit de uitlaat (onverbrande diesel?).
Wat kunnen oorzaken zijn: onvoldoende compressie? Inspuitmoment niet goed?
Wie heeft goede tips?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Inspuitmoment kan het niet zijn als alleen de koppakking is vervangen (of is er meer los geweest dan je tot nu toe in de topic hebt geschreven?).
het kan toch ook zijn dat als zijn trekker voor een bepaald bouwjaar is (weet niet meer zo welk bouwjaar) en hij er een dunne pakking tussen moet zetten maar hij er een dikke tussen gezet heeft dat hij te weinig compressie heeft?
De dunne is 0,95mm dik en de pakking voor de nieuwere motoren na 1967 moet een 1,56mm dikke pakking tussen.
Even dit topic doorlezen dan wordt alles duidelijk.: tractorfan.nl/topic/18969/
Als de motor niet het + teken zoals op onderstaande foto heeft moet er een dunne 0,95mm koppakking tussen.
tractorfan.nl/picture/712892/
Heb laats ook een nieuwe krukas gezet, bleek de slag een mm te klein maar daardoor wilde hij nooit meer lopen.
dus denk toch dat je de kop er weer af kan halen.
Ik zal geen namen noemen.....
Ik denk ook dat hij de verkeerde pakking te pakken heeft.
Maar ja je leert er altijd wel weer van.
Je zult mij in ieder geval dat bedrijf nooit zien aanprijzen.
Heb het niet zo op die bedrijven die alleen op het snelle geld uit zijn ipv fatsoenlijke service te leveren.
Trouwens, nog wat anders, weet jij waar we koolborstels kunnen krijgen voor in de gelijkstroomdynamo van onze ford 4000? die zijn namelijk op.
Dan zullen we bij zo‘n steunpunt kijken. helemaal richting almelo is ons te ver voor twee van die kleine koolborstels.
Weet ook wel zeker dat hij goedkoper is.
dan wachten we wel op zijn reactie.
Wist niet of jij dat soort losse dingen ook had liggen. Van Harry wist ik het toevallig.
@jmos Ziehier, jouw koolborstels. ^
Gaan komende week compressiemeter halen en compressie testen.
Het dikteverschil van de koppakking kan ik nu niet controleren, maar als de compressie te laag is moet de kop er maar weer af.
dan zou het inderdaad kunnen dat er een te dikke pakking tussen zit. want die van 1965 hoort een dunnere tussen en de kans is groot dat er een dikkere tussen zit.