17.00 RTL Transport wereld
Straks om 17.00 op RTL Transport wereld gaat het over dat trekkers kentekens krijgen!
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
"zal wel niet veel goeds zijn"
Gelukkig hebben de meester hier daar nooit geen last van he, trekkers en chauffeurs zijn altijd 100% veilig en verantwoord bezig op de weg, het ligt altijd aan anderen.
Dat verwacht ik helaas ook,
Bedankt voor de tip!
Toevallig heb ik vanmiddag een ingezonden brief in de LTO-kant zitten lezen. Daar werd een vergelijking gemaakt tussen ongelukken met landbouwvoertuigen en trekkers.
Zegt iemand die niet eens op de weg mag komen met een trekker.
En hopelijk komen er nog meer veranderingen voor al het landbouw verkeer, en nu jaag ik er een hoop in het harnas, laat maar komen....
Nee hoor, mij niet, vind al jaren dat er wat moet gebeuren!
ben benieuwd wat jij er anders zou willen hebben? apart rijbewijs voor groot en klein ofzo?
Om te beginnen ja.
Het zijn toch vaak de jongeren die hier commentaar op hebben...
Een ook apk keuring op alles wat voor er achter de tractor gekoppeld kan worden...
Als alles volgens de regels gaat heb ik en ik denk anderen hier minder problemen mee, dan is er tenminste een hoop opgelost...
dus ook die kleine grondbakjes die je achter de trekker kunt doen? ook een voerschuifje die eigenlijk altijd op het erf blijft?
mesttank, ladewagen enzo kan ik begrijpen ja.
Een tractor is voor landbouw doeleinde, niet meer niets minder.
En dat de tractoren een kenteken krijgen is naar mijn inziens veelal te wijten aan jullie zelf...
en ik vind kenteken ook niet verkeerd. zolang het maar niet overdreven word...
net als dat dat t-rijbewijs er gauw moet komen
Ken dat nou niet dan?
Ik zou zelfs nog iets verder gaan, het zelfde als een chauffeur, ook code 95 er bij....
bij iedere loonwerker die gecertificeerd is volgens de VCA (Veiligheids Checklist Aannemers) richtlijnen. wordt al het materiaal al jaarlijks gekeurd. Daarom vind ik het een goede zaak als er een verlpichte keuring komt voor iedereen. Als je ziet wat een wuppie wappie combi's over de weg gaan.... t is om je dood te schamen. en dat is alleen nog maar t zicht. dan zie je nog niet wat er technisch allemaal aan mankeert.....
Dat is de grootse onzin die maar kunt bedenken, de boeren en loonwerkers hebben ook jaren kunnen profiteren van de lagere de rode diesel, en dan nog een lager belasting tarief en ga maar door...
kijk eens wat een transport bedrijf moet doen en wat voor kosten die hebben, dus wat jij aanhaalt een vergelijking van niks....
Ik schat het zelfde als andere hier zeggen ja. Dat er flink op gehamerd wordt hoe goed het wel niet is dat trekkers een kenteken krijgen.
Terwijl het enkel en alleen maar bakken met geld kost voor boeren/loonwerkers, en bakken met geld op leveert voor het rijk!
Als Den Haag maar weer geld binnen kan halen om het vervolgens weer te grof uit te geven...
daar zit ook een heel verschil in
alles moet maar zo goedkoop mogelijk, word eens tijd dat wij eens het eten wat duurder maken. we zijn al een van de goedkoopste
En hier op "TractorFan" is het nog nooit zo rustig geweest....
Geen afdekklep gezien.
3assige landbouw kipper door woonwijk.
Makkelijk 60km per uur, wat een zeikerds...
Het kenteken komt er en er zijn instanties die juichen dit gewoon toe, ook in de loonwerkers branche..
ik had graag willen weeten wat dat gaat betekenen voor de de landbouw en gww afgezien de kentekening en het verhogen van de maximale snelheid
Zijn ze allemaal zo onder de indruk van het geheel...
Is dit nou zo'n moeilijk onderwerp, gewoon elke tractor krijgt een kenteken, ook al zou ik ook haast de nijging hebben, alles boven de 50 pk een kenteken, maar dit zal het wel niet worden, dan krijg je ook weer het welles nietes spelletje...
Geloof je eigen woorden maar, hier zijn ze al veel langer mee bezig dan je zelf denkt.
Brancheorganisatie Cumela Nederland, waarbij bedrijven in cultuurtechniek, grondverzet en loonwerk zijn aangesloten, strijdt al jaren voor een betere positie van tractoren in het wegverkeer en invoering van registratie van trekkers.
Dus dit heeft niets te maken met het spekken van de staatskas....
Enne het valt mij wel steeds op dat de jeugdige hier steeds veelal blijven reageren...
Hobby mag geld kosten, dus trek hier je voordeel uit...
Mij zal het niet al teveel uitmaken als ze een plaat zouden invoeren voor alle landbouwtractoren en zelfrijdende machines, zolang dat maar niet gebeurt voor de hobby oldtimers. En de minimum leeftijd mogen ze voor mijn part ook wel verhogen tot 18. Ookal ben ik nog 17. Als je soms ziet wat er vaak bij loonwerkers op de tractoren zit, vraag je je soms af of ze wel al 16 zijn. Ik rij daarom niet bij een loonbedrijf. Om niet afgeschreven te worden als zo'n jong jongetje op een grote trekker.
Volgens jouw profiel ben jij ook nog maar 2 jaar.
Ik kan je gerust stellen dat dit zeker niet waar is, heb al vaker aangehaald hier dat ik mijn leeftijd hier niet aan de grote klok ga hangen, maar een kleine tip toch wel, ik ga jou in elk geval voorbij in leeftijd....
Ze moeten gewoon instellen dat trekkers met kenteken op provinciale wegen en maximale snelheid mogen, en dat trekkers zonder kentekens volgens de oude regels max 25km/h rijden.
Doen boeren dat ook niet dan? Veel boeren willen ook het grootste en duurst hebben. Als ik zie wat er in de buurt rond rijd vraag ik me wel s af of het echt nodig is.
Loonwerkers hebben het grootste materiaal ja maar moeten er ook veel meer capaciteit hebben omdat ze meer met die machine moeten doen. En als de machine te klein is belt de boer wel een ander want kleine machine kost teveel.
Nu ga ik veel mensen in het harnas jagen. Gemiddeld genomen zijn de trekkers van (vee) boeren die het minst veilig zijn.
Loonwerkers en akkerbouwers onderhouden over het algemeen de trekkers beter dan veehouders.
Nu het kenteken komt kunnen we gaan zitten wachten op een keuring. Ook dit gaat weer zwaar geld kosten. Zowel voor de boer als de loonwerker en de loonwerker berekend het weer door in de tarieven. De boer kan deze en andere extra kosten echter niet doorberekenen. Het komt dus altijd op het bordje van de boer terecht.
Eens of niet eens, het kenteken komt er gewoon, punt uit.
En diegene die er allemaal er op tegen zijn, gaan maar in "Den Haag" klagen, maar dan doen en durven ze niet want dan denken de ministers en wat er ook allemaal zit, wat staat daar voor kleuter klas te schreeuwen....
De grootste groep die hier aan het klagen is zit onder de 18 jaar, en wat bereik je er mee, niets totaal niets....
Idd.
Wat had jij gedacht dan wij als gewone kleine man dit moeten gaan betalen om de boer de kop boven het water te houden, praat toch geen onzin, en dat er eens goede regels komen ben ik het zeker mee eens, je ziet zo vaak dat het onderhoud bij de boeren ruim schoots achter blijft.
Een transport ondernemer die veel grond verzet doet word ook de boterham van zijn bord afgeplukt, en door wie, dat willen ze niet inzien...
En hier klagen helpt je echt niet, ga dan naar "Den Haag" daar zitten de heren die de regels maken....
En waarom klagen steeds de jonger onder de 18 op dit topic, de ouderen hoor je niet....
Als ik rondkijken zie ik boeren die veel werk doen, vaak nieuwere veiliger tractor rijden. Worden gewoon door dealers onderhouden. En waarlangs vaak kleinere oudere tractor die 2 of 3 keer per jaar op straat komen. Die zijn vaak ook gewoon goed alleen niet meer zo perfect als vroeger. Maar ze doen het nog perfect. De meeste van deze kleinere tractor lopen 30. En daar ga je over zeuren terwijl ik loonwerkers ken die met 60km/h met 60km ton achter hun aan rondrijden. 50km/h binnen de bebouwde kom waar veel fietsers en auto's zijn. Nee en dan zijn de boeren gevaarlijk. Nee het is het gejaagd van sommige mensen. Tis een tractor, grondverzet moet ooit kunnen, maar niet alle dag. En hetzelfde geldt voor puin rijden. Daar is een tractor niet voor bedoeld. Die moeten op het land zitten. Of met landbouwproducten rondrijden. Door bepaald werk wat veel LOONWERKERS doen, krijgen we deze regelingen. En opnieuw kunnen de boeren alles betalen! Nee joh wij zitte maar een paar uur per jaar op straat. En ja wij rijden ook ooit zand en puin. Maar dat is een gruwelijk kleine factor. Als je de redenen hoort is het gewoon de schuld van de meeste loonwerkers. Ik snap nou goed dat ik half TF op me kop krijg maar dat heb ik voor de waarheid over!
Op je kop krijgen, van mij niet hoor...
Als ze allemaal waren hoe jij moest zijn, dan ging alles volgens het leien dakje....
Tjonge, ben jij met 15 jaar al z`n goede chauffeur dan :lol: ?
Toevallig de trekker van de vorige maand gelezen?
Werd de trekker vergeleken met een vrachtauto van t voercentrum in leeuwarden. als je het zo bekijkt lijkt een vrachtauto mij toch stukken goedkoper !
Ik kan me heel goed voorstellen dat een vrachtauto goedkoper rijdt, daar is die voor gemaakt.
Test was gedaan toen er nog rooie diesel was !
Loonwerkers en akkerbouwers onderhouden over het algemeen de trekkers beter dan veehouders.
dat is eigenlijk wel zo ja. maar er zijn ook boeren bij die onderhoud uitbesteden aan lmb en die rijden er over het algemeen wel goed bij.
Volgens mij ben jij ook iets van 12.. Zon grote mond en alles beter weten.. Volgens mij heb jij amper op een trekker gereden. Je hebt overal commetaar op en je stemt waarschijnlijk groenlinks/sp?
APK keuring zal het veiligheid lichtjes verbeteren maar thats it. Veel ongelukken komen doordat autos er even snel langs gaan.. Het aantal keer dat wij links zijn ingegaald is ontelbaar..
Moeten ze er rechts langs dan?