17.00 RTL Transport wereld

Straks om 17.00 op RTL Transport wereld gaat het over dat trekkers kentekens krijgen!

Deel dit topic

Reacties

Herbert
Bedankt voor de tip:D
JD3010
Dat zal wel weer een eenzijdig verhaal worden.
hijnfendt
Mooi ga kijken!
jmos
Bedankt voor de tip. 😄
Deere Hunter
Bedankt voor de tip! ik ga kijken!
1046
Goed bezig
Case-IH Fan
Ooh ga ik even kijken! ben benieuwd wat ze zeggen over de trekkers. jaar terug was er ook al een aflevering over en toen waren ze zacht gezegd niet echt positief over trekkers
kees-steyr
Ik ga kijken
alwinsteyr
Ik ga zeker kijken bedankt voor de tip
valmet6400power
Bedankt voor de tip inderdaad 😄
ricooo12
Ooh dan ga ik dat ff kijken bedankt voor de tip
stefan 3130
Ik ga zo ook kijken ben beniewd wa ze zeggen maar het zal wel nie veel goeds zijn
PatrickNH
Bedankt ik ga wel kijken,
julianholtland
Ik ga kijken
walker1
"Het zal wel weer een eenzijdig verhaal worden"
"zal wel niet veel goeds zijn"

Gelukkig hebben de meester hier daar nooit geen last van he, trekkers en chauffeurs zijn altijd 100% veilig en verantwoord bezig op de weg, het ligt altijd aan anderen.
ErDee
Bedankt voor de tip
Christiaandx
Hee Olaf, bedankt voor de tip
rickjd
@JD3010
Dat verwacht ik helaas ook,

Bedankt voor de tip!
marco steyr
@walker1 echtwel, altijd dat gezeik tegen ons als goede chauffeurs
fendt308farmer
Bedankt ik ga zekker kijke wete gelijk wa ze allemaal wille en wa we kunne verwachte de komende jare
JD3010
@walker1 Een eenzijdig verhaal betekent dat het van 1 kant bekeken wordt. Vul zelf verder maar in.
Toevallig heb ik vanmiddag een ingezonden brief in de LTO-kant zitten lezen. Daar werd een vergelijking gemaakt tussen ongelukken met landbouwvoertuigen en trekkers.
deeremeneer
Quote @marco steyr:
@walker1 echtwel, altijd dat gezeik tegen ons als goede chauffeurs

Zegt iemand die niet eens op de weg mag komen met een trekker.
ekenhorsie
Ik heb niet veel te doen dus ga zeker kijken. TV staat al op 7 😃
Boemrang
Maak er nou niet zo'n drukte er om, het kenteken komt er gewoon punt uit...
En hopelijk komen er nog meer veranderingen voor al het landbouw verkeer, en nu jaag ik er een hoop in het harnas, laat maar komen.... 😉
RobDeutz104
@Boemrang
Nee hoor, mij niet, vind al jaren dat er wat moet gebeuren!
jmos
Quote @Boemrang:
En hopelijk komen er nog meer veranderingen voor al het landbouw verkeer,

ben benieuwd wat jij er anders zou willen hebben? apart rijbewijs voor groot en klein ofzo?
deeremeneer
Quote @jmos:
apart rijbewijs voor groot en klein ofzo?

Om te beginnen ja.
Boemrang
@RobDeutz104

Het zijn toch vaak de jongeren die hier commentaar op hebben...
JD3010
@Boemrang Je kan er inderdaad ook de voordelen van zien. Als het kenteken er is, mag er veel meer transport gedaan worden met trekkers. De oneerlijke concurentie bestaat niet meer, omdat het legaal is geworden.
Boemrang
@jmos

Een ook apk keuring op alles wat voor er achter de tractor gekoppeld kan worden...
Boemrang
@JD3010

Als alles volgens de regels gaat heb ik en ik denk anderen hier minder problemen mee, dan is er tenminste een hoop opgelost...
jmos
Quote @Boemrang:
Een ook apk keuring op alles wat voor er achter de tractor gekoppeld kan worden...

dus ook die kleine grondbakjes die je achter de trekker kunt doen? ook een voerschuifje die eigenlijk altijd op het erf blijft?

mesttank, ladewagen enzo kan ik begrijpen ja. 😄
stannetje96
@Boemrang maar als je kenteken heb kan ne ook met trekker naar school en boodschappen doen. is het idee van ' alleen voor landbouwdoeleinden' ook een gepasseerd station
Boemrang
@stannetje96

Een tractor is voor landbouw doeleinde, niet meer niets minder.
En dat de tractoren een kenteken krijgen is naar mijn inziens veelal te wijten aan jullie zelf...
stannetje96
@Boemrang nu is het mijn schuld? komt ook door de trekkers die steeds groter en sneller worden. waardoor het transport mogelijk is

en ik vind kenteken ook niet verkeerd. zolang het maar niet overdreven word...
net als dat dat t-rijbewijs er gauw moet komen
NHSanderJD
Quote @stannetje96:
als je kenteken heb kan ne ook met trekker naar school en boodschappen doen.

Ken dat nou niet dan?
stannetje96
@NHSanderJD et ken wel, maar mag officieel niet. en dan zou dat wel mogen
ljdekker
ER moet inderdaad wat gebeuren, maar om nu in kenteken in te voeren onder het mom van "verkerkeersveiligheid" is flauwekul. Begin eerst maar is met een goed rijbewijs en verhoging naar 18 jaar.
Boemrang
@ljdekker

Ik zou zelfs nog iets verder gaan, het zelfde als een chauffeur, ook code 95 er bij....
fendt308farmer
@Boemrangkeuren je wilt alleen maar meer geld naar de overhied brenge het is al duur genoeg nu de rode diesel eruit is
Sanderzz
@fendt308farmer

bij iedere loonwerker die gecertificeerd is volgens de VCA (Veiligheids Checklist Aannemers) richtlijnen. wordt al het materiaal al jaarlijks gekeurd. Daarom vind ik het een goede zaak als er een verlpichte keuring komt voor iedereen. Als je ziet wat een wuppie wappie combi's over de weg gaan.... t is om je dood te schamen. en dat is alleen nog maar t zicht. dan zie je nog niet wat er technisch allemaal aan mankeert.....
Boemrang
@fendt308farmer

Dat is de grootse onzin die maar kunt bedenken, de boeren en loonwerkers hebben ook jaren kunnen profiteren van de lagere de rode diesel, en dan nog een lager belasting tarief en ga maar door...
kijk eens wat een transport bedrijf moet doen en wat voor kosten die hebben, dus wat jij aanhaalt een vergelijking van niks....
JD6930
Correctie: 16:55u - 17:25u!

Ik schat het zelfde als andere hier zeggen ja. Dat er flink op gehamerd wordt hoe goed het wel niet is dat trekkers een kenteken krijgen.

Terwijl het enkel en alleen maar bakken met geld kost voor boeren/loonwerkers, en bakken met geld op leveert voor het rijk!

Als Den Haag maar weer geld binnen kan halen om het vervolgens weer te grof uit te geven...
stannetje96
@Boemrang maar die transportbedrijven kunnen hun tarief daar op aanpassen. wij kunnen niet paar cent meer vragen.
daar zit ook een heel verschil in 😉
alles moet maar zo goedkoop mogelijk, word eens tijd dat wij eens het eten wat duurder maken. we zijn al een van de goedkoopste
Boemrang
RTL "Transport wereld" heeft nog nooit zo'n hoge kijk cijfers gehad als nu.
En hier op "TractorFan" is het nog nooit zo rustig geweest....
NHtvt135
@Boemrang haha idd 😄
fendt trekkertje
Tss reclame... 😛
NHSanderJD
Ze laten ook wel weer het slechtste zien....
Geen afdekklep gezien.
3assige landbouw kipper door woonwijk.
NHtvt135
Nu niet zoveel wijzer van geworden...
Makkelijk 60km per uur, wat een zeikerds...
mfjens
Hoorde die fendt even fluiten tussendoor dan haha
trekker_driver
Dat was ook net niks...
henkie1294
Nou nou hele ophef reclame alles voor wel 2 hele minuten
lindehydrocart30
Nouw, dat was de moeite ook niet. paar feiten vertellen, en mooie plaatjes 😛
jornwijthmen
Daar schiet je wat mee op zeg! flutprogramma
ekenhorsie
Maar wat ze willen wordt nu toch nog niet bereikt! kenteken is niks veiliger
stannetje96
@NHSanderJD en vanonder filmen waardoor trekker groter lijkt
NHSanderJD
@stannetje96 Inderdaad, dat deedt TLN vorige keer ook, alles overdrijven en het ergste laten zien.
superluc
Kan je het al terug kijken, heb het net gemist.
mats jw
Nou nou, ik heb zonet niet meer gezien dan in de preview. En idd ze laten direct weer het slechtste zien, en overdrijven het ook nog.
Loeideutz
@lindehydrocart30 Feiten die niet kloppen. Er zijn in Nederland weinig trekkers die 60 kunnen, schrik voor de overheid. Ruilverkaveling is juist bedoeld om minder net de trekker over de weg te hoeven. Ook nu moeten trekkers aan bepaalde eisen, wellicht minder als vrachtwagens, voldoen. Daar kan de politie ook op controleren. Of ze het doen is wat anders. Het is allang zo dat trekkers witte diesel moeten tanken als ze gebruikt worden voor wegtransport. En nog ongetwijfeld meer
Boemrang
Als jullie nou allemaal goed hebben opgelet, en niet meteen beginnen te klagen en te mekkeren zijn er wel degelijk belangrijke punten aan gehaald, anders kijk je het programma nog maar eens en nog eens.
Het kenteken komt er en er zijn instanties die juichen dit gewoon toe, ook in de loonwerkers branche..
henritim
Nou kheb zonet gekeken ik vond het een beetje tegenvallen was nou niet echt een reportage en wat er vertelt is kun je ook al lezen op cumela.
ik had graag willen weeten wat dat gaat betekenen voor de de landbouw en gww afgezien de kentekening en het verhogen van de maximale snelheid
JoranK
Beelden waren ook gewoon herhaling van aflevering van 2 jaar terug.... Dus voor de plaatsjes hoefde je het ook niet te kijken 😃
jehan
Was de moeite niet om te kjken allemaal oud nieuws
walker1
Veel mensen maken zich druk over de voertrekker/staltrekker. Als je daar nooit mee op de weg komt hoeft er natuurlijk geen kenteken op. Dat is met auto's net zo, als je een auto koopt om er alleen mee over je erf en kavelpad te scheuren dan hoeft er ook geen kenteken en apk op.
Fendt_John Deere
De meeste zeggen dat trekkers niet veilig zijn op de weg. Maar die nemen vaak de meeste risico's, uitwijken en afstand nemen enz. Al zie je wel is hoe een taxi busje voorbij komt is dat niet normaal meer hoe dicht die langs de andere weggebruiker gaat.
Boemrang
Het is ineens compleet stil gevallen hier....
Zijn ze allemaal zo onder de indruk van het geheel... 😃
trekker_driver
Het was iig wel slim om het stukje over kentekens als laatste te doen
Newholland-Fendt
@walker1 En wat nou als ik met die voertrekker wel een paar keer per jaar de weg op kom? Om hooi te schudden en kunstmest te strooien bijvoorbeeld?
Boemrang
@Newholland-Fendt

Is dit nou zo'n moeilijk onderwerp, gewoon elke tractor krijgt een kenteken, ook al zou ik ook haast de nijging hebben, alles boven de 50 pk een kenteken, maar dit zal het wel niet worden, dan krijg je ook weer het welles nietes spelletje...
Inter1246fan
Kenteken invoering op landbiuwvoertuigen is gewoon om de staatskas te specken. Ze willn gewoon geld hebben. Heeft geen klote met de verkeersveiligheid te maken.
Boemrang
@Inter1246fan

Geloof je eigen woorden maar, hier zijn ze al veel langer mee bezig dan je zelf denkt.
Brancheorganisatie Cumela Nederland, waarbij bedrijven in cultuurtechniek, grondverzet en loonwerk zijn aangesloten, strijdt al jaren voor een betere positie van tractoren in het wegverkeer en invoering van registratie van trekkers.
Dus dit heeft niets te maken met het spekken van de staatskas....
Enne het valt mij wel steeds op dat de jeugdige hier steeds veelal blijven reageren...
Inter1246fan
En mensen met oldtimer tractoren en machines die alleen eens een keer op de weg zitten voor oldtimershows en toertochten? Moeten al die tractortjes ook allemaal een plaat erop hebben? De hobby moet wel nog leuk blijven. Zeker als je een verzameling hebt van 8 of meer tractoren.
maartendankers
@Boemrang Die weten wel beter...
Boemrang
@Inter1246fan

Hobby mag geld kosten, dus trek hier je voordeel uit...
Valtra-Fordpower
Ik ga er mee akkoord, maar of het invloed heeft op de verkeersveiligheid heb ik zo mijn twijfels bij... Alleen de zilverknoopjes kunnen je achterhalen, meer niet.
Inter1246fan
@Boemrang

Mij zal het niet al teveel uitmaken als ze een plaat zouden invoeren voor alle landbouwtractoren en zelfrijdende machines, zolang dat maar niet gebeurt voor de hobby oldtimers. En de minimum leeftijd mogen ze voor mijn part ook wel verhogen tot 18. Ookal ben ik nog 17. Als je soms ziet wat er vaak bij loonwerkers op de tractoren zit, vraag je je soms af of ze wel al 16 zijn. Ik rij daarom niet bij een loonbedrijf. Om niet afgeschreven te worden als zo'n jong jongetje op een grote trekker.
ArnoFendt
@Boemrang

Volgens jouw profiel ben jij ook nog maar 2 jaar.
😃 😃 😃
EA_MF
T rijbewijs mag van mij ook wel eens ingevoerd worden, ookal ben ik 14, en word ik in 2014 16 (normaal gesproken zou het per 1 januari 2014 ingevoerd worden), laat ze dan ook maar gelijk een maximum stellen aan het totale vermogen/gewicht van de combinatie bij chauffeurs tussen 16 en 18, ik denk dat dat al heel veel gaat schelen (+evt. voor zware combi's verplicht vrachtwagen rijbewijs ofzo)en laat die jongelui dan evt met kleine trekkers/combi's op straat. of inderdaad de leeftijd naar 18 zetten
Boemrang
@ArnoFendt

Ik kan je gerust stellen dat dit zeker niet waar is, heb al vaker aangehaald hier dat ik mijn leeftijd hier niet aan de grote klok ga hangen, maar een kleine tip toch wel, ik ga jou in elk geval voorbij in leeftijd.... 😃 😃 😃
stannetje96
Quote @Boemrang:
dat ik mijn leeftijd hier niet aan de grote klok ga hangen,
lekker anoniem op het internet 😄
poech prut
Wel correct en veilig van cumela enzo, maar nou zijn de boeren de dupe van de loonwerkers die zonodig met de allergrootste trekkers zo hard ast vegen ken willen rijden.

Ze moeten gewoon instellen dat trekkers met kenteken op provinciale wegen en maximale snelheid mogen, en dat trekkers zonder kentekens volgens de oude regels max 25km/h rijden.
ihc-driver
@poech prut maar nou zijn de boeren de dupe van de loonwerkers die zonodig met de allergrootste trekkers zo hard ast vegen ken willen rijden.

Doen boeren dat ook niet dan? Veel boeren willen ook het grootste en duurst hebben. Als ik zie wat er in de buurt rond rijd vraag ik me wel s af of het echt nodig is.

Loonwerkers hebben het grootste materiaal ja maar moeten er ook veel meer capaciteit hebben omdat ze meer met die machine moeten doen. En als de machine te klein is belt de boer wel een ander want kleine machine kost teveel.

Nu ga ik veel mensen in het harnas jagen. Gemiddeld genomen zijn de trekkers van (vee) boeren die het minst veilig zijn.
Loonwerkers en akkerbouwers onderhouden over het algemeen de trekkers beter dan veehouders.
gypCaseXL
Ik ben het totaal niet eens met de kentekenplicht. De boer wordt er weer de dupe van. Ten eerste moet de boer voor zijn eigen trekkers kosten maken. En de kosten die loonwerkers maken worden door berekend in de tarieven.
Nu het kenteken komt kunnen we gaan zitten wachten op een keuring. Ook dit gaat weer zwaar geld kosten. Zowel voor de boer als de loonwerker en de loonwerker berekend het weer door in de tarieven. De boer kan deze en andere extra kosten echter niet doorberekenen. Het komt dus altijd op het bordje van de boer terecht.
Boemrang
@gypCaseXL

Eens of niet eens, het kenteken komt er gewoon, punt uit.
En diegene die er allemaal er op tegen zijn, gaan maar in "Den Haag" klagen, maar dan doen en durven ze niet want dan denken de ministers en wat er ook allemaal zit, wat staat daar voor kleuter klas te schreeuwen....
De grootste groep die hier aan het klagen is zit onder de 18 jaar, en wat bereik je er mee, niets totaal niets.... 😄
radium45
Quote @Boemrang:
De grootste groep die hier aan het klagen is zit onder de 18 jaar

Idd.
1056xlacase
Word er niet veel anders op volgensmij 1 keer een plaatje aanschaffen is gewoon een schijntje bij een trekker boeren hebben ze hier bij de grens er ook al veel opzitten
gypCaseXL
@Boemrang het plaatje zelf vind ik geen probleem, ik vind het prima als ze een kenteken willen. Ik wordt het alleen zat dat de kosten iedere keer op het bord van de boeren komt. Eerst de blanke diesel wat op het bordje van de boeren komt. Nu het kenteken(wat niet veel kost)maar hetgeen er achter aan komt wel. Wegenbelasting, straks een keuring. En de kosten voor de boer rijzen al de pan uit, en door deze regels wordt het niet bepaald minder. En het zijn allemaal kosten die er niet voor zorgen dat de omzet stijgt. Voor een loonwerker zijn deze regels geen probleem, die berekenen het door in de tarieven. Die al snel een tientje omhoog gaan per uur. Hierdoor worden de loonwerker kosten voor een gemiddelde boer al gouw een paar duizend euro hoger.
Boemrang
@gypCaseXL

Wat had jij gedacht dan wij als gewone kleine man dit moeten gaan betalen om de boer de kop boven het water te houden, praat toch geen onzin, en dat er eens goede regels komen ben ik het zeker mee eens, je ziet zo vaak dat het onderhoud bij de boeren ruim schoots achter blijft.
Een transport ondernemer die veel grond verzet doet word ook de boterham van zijn bord afgeplukt, en door wie, dat willen ze niet inzien...
En hier klagen helpt je echt niet, ga dan naar "Den Haag" daar zitten de heren die de regels maken....
En waarom klagen steeds de jonger onder de 18 op dit topic, de ouderen hoor je niet.... 😄
gypCaseXL
@Boemrang dat er goede en vooral duidelijke regels komen ben.ik het wel mee eens. Ik ben alleen wel van mening dat het een keer beloond mag worden. En dat heeft niet alleen met het kenteken te maken,maar ook met regels rond om milieu, dierenwelzijn, en antibiotica gebruik. Bij negen van de tien regels kost het geld, direct of indirect. Maar de prijzen voor de melk, en ándere producten stijgen niet. We zijn niks te beroerd om aan de regels te voldoen, zolang het maar financieel te doen is en de verhouding kosten-opbrengsten niet te ver de verkeerde kant op verschuift. En dat is op dit moment helaas het geval.
selten
@ihc-driver
Als ik rondkijken zie ik boeren die veel werk doen, vaak nieuwere veiliger tractor rijden. Worden gewoon door dealers onderhouden. En waarlangs vaak kleinere oudere tractor die 2 of 3 keer per jaar op straat komen. Die zijn vaak ook gewoon goed alleen niet meer zo perfect als vroeger. Maar ze doen het nog perfect. De meeste van deze kleinere tractor lopen 30. En daar ga je over zeuren terwijl ik loonwerkers ken die met 60km/h met 60km ton achter hun aan rondrijden. 50km/h binnen de bebouwde kom waar veel fietsers en auto's zijn. Nee en dan zijn de boeren gevaarlijk. Nee het is het gejaagd van sommige mensen. Tis een tractor, grondverzet moet ooit kunnen, maar niet alle dag. En hetzelfde geldt voor puin rijden. Daar is een tractor niet voor bedoeld. Die moeten op het land zitten. Of met landbouwproducten rondrijden. Door bepaald werk wat veel LOONWERKERS doen, krijgen we deze regelingen. En opnieuw kunnen de boeren alles betalen! Nee joh wij zitte maar een paar uur per jaar op straat. En ja wij rijden ook ooit zand en puin. Maar dat is een gruwelijk kleine factor. Als je de redenen hoort is het gewoon de schuld van de meeste loonwerkers. Ik snap nou goed dat ik half TF op me kop krijg maar dat heb ik voor de waarheid over!
JD3010
@selten Van mij krijg je niet op je kop hoor. 😄 Het moet alleen niet zo worden dat de loonwerkers de prijzen hierom gaan verhogen. Gelukkig heb ik geen loonwerker op mijn land nodig.
Boemrang
@selten

Op je kop krijgen, van mij niet hoor...
Als ze allemaal waren hoe jij moest zijn, dan ging alles volgens het leien dakje.... 😃 😃 😃
newholland6640
@marco steyr

Tjonge, ben jij met 15 jaar al z`n goede chauffeur dan :lol: ?
newholland6640
Quote @JD3010:
De oneerlijke concurentie bestaat niet meer

Toevallig de trekker van de vorige maand gelezen?
JD3010
@newholland6640 Ja. Maar hoezo?
newholland6640
@JD3010

Werd de trekker vergeleken met een vrachtauto van t voercentrum in leeuwarden. als je het zo bekijkt lijkt een vrachtauto mij toch stukken goedkoper 😉!
JD3010
@newholland6640 Ik bedoelde eigenlijk dat nu beide op dezelfde diesel rijden, dus dat verwijt kan niet meer gemaakt worden richting de landbouw.
Ik kan me heel goed voorstellen dat een vrachtauto goedkoper rijdt, daar is die voor gemaakt.
newholland6640
@JD3010

Test was gedaan toen er nog rooie diesel was 😉!
GD tuning Garyp
Quote @stannetje96:
lekker anoniem op het internet
😃
jmos
Quote @ihc-driver:
Nu ga ik veel mensen in het harnas jagen. Gemiddeld genomen zijn de trekkers van (vee) boeren die het minst veilig zijn.
Loonwerkers en akkerbouwers onderhouden over het algemeen de trekkers beter dan veehouders.

dat is eigenlijk wel zo ja. maar er zijn ook boeren bij die onderhoud uitbesteden aan lmb en die rijden er over het algemeen wel goed bij.
mc-cormick-ihc
@gypCaseXL dat door berekenen in kosten zal wel mee vallen. Want als de buurman een euro goed koper is laten ze die wel komen. Das net als de witte diesel bij ons in het grondverzet. Hogere kosten maar de uur prijs gaat niet omhoog want dan bellen ze wel een ander...
TrapTrekkertje
@boemrang

Volgens mij ben jij ook iets van 12.. Zon grote mond en alles beter weten.. Volgens mij heb jij amper op een trekker gereden. Je hebt overal commetaar op en je stemt waarschijnlijk groenlinks/sp?

APK keuring zal het veiligheid lichtjes verbeteren maar thats it. Veel ongelukken komen doordat autos er even snel langs gaan.. Het aantal keer dat wij links zijn ingegaald is ontelbaar..
gypCaseXL
@mc-cormick-ihc er zal idd wel iets meer concurrentie strijd komen. Maar ook loonwerkers zullen de kosten eruit moeten halen, een stijging is dus het logische gevolg. Al zal de gene die al wat ruimer rekende minder ver omhoog gaan dan de geen die altijd vrij lag zal met de prijs, denk ik
radium45
Quote @TrapTrekkertje:
Het aantal keer dat wij links zijn ingegaald is ontelbaar..

Moeten ze er rechts langs dan? 😛
redeagle14
Waarom wou iedereen zo graag dat de grenzen open gingen, dan is het handelsverkeer eenvoudiger. Maar waarom zouden we dan in Nederland niet net als in de rest van Europa een kenteken op de trekker zetten? En waarom dan ook niet de trekker keuren op z'n tijd. en dan ook meteen een degelijk (vrachtwagen)rijbewijs. Alles gelijk in Europa.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
106
DEELNEMERS
60
WEERGAVES
2