Hallo
ik heb gister een andere motor in mijn ford super dexta gebouwd en een branstof filter vervangen. nou starte ik hem en hij liep perfect aleen naar een kwartiertje ging hij stoteren zakte in toeren en viel uit. nauw kan ik wel pompen en dan doet hij het af en toe een klein stukje weer. en als ik hem ontlucht gaat het heel lang goed. kan het zijn dat de brandstof filter niet goed is afgesloten en dat er daardoor lucht in men leidingen komt?
en nog iets. hoe ontlucht je een super deta goed?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fordson Super Dexta ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Dan het zelfde soort boutje op de brandstofpomp los draaien en het zelfde doen, kijken of er geen lekkages zijn in het systeem.
Tot slot kan je dan ook de verstuiverleidingen los draaien en starten tot er diesel komt. SUC6
Ook zijn de verschijnselen hetzelfde als bij een vuil verstopte brandstofkraantje.
Het nieuwe brandstoffilter zit 99% zeker goed gemonteerd, anders zou het bij stilstaande motor beslist brandstof lekken.
Heb je trouwens de oude ring (boven het filter) er wel uitgehaald/vervangen door de nieuwe?
Wanneer je niet goed ontlucht en de motor toch loopt, zal ie beroerd lopen.
Dit kun je kortstondig oplappen door met de compressor op 1 bar druk, lucht terug te blazen via de brandstofleiding tussen tankkraan en brandstoffilter. Dit kan als volgt: draai de brandstofkraan dicht, draai de dieselolieleiding tussen tankkraan en het brandstoffilterhuis aan de kant van het brandstoffilterhuis los, zet het luchtpistool op de leiding, kraantje los, en blazen. Even controleren of de dieselolie nu uit de leiding komt lopen, en de leiding weer monteren.
Even weer ontluchten, en loopt de motor nu wel door, dan kun je overwegen om de tank een keer af te tappen, kraantje eruit te halen, kraanfilter reinigen (of vervangen), en binnenkant tank reinigen (met bv. hogedrukspuit, niet op te hoge druk, en liefst met heet water, dit droogt weer makkelijker op, en goed laten drogen voor je hem weer vult met dieselolie!).
Filtertje, ook wel zeef genoemd, ziet er ongeveer zo uit:
trekker-onderdelen.nl/page9.php/…
bedankt voor alle informatie
groet pim
Dit kan ook veroorzaakt worden dat de nok die het opvoerpompje 'normaal' bedient juist zo staat dat het pompmembraam geen pompbeweging kan maken. Je moet de motor dan iets doordraaien.