Illustratie van:

Case International 1455 XL - turbodruk laag

Mijn case is bijgedraaid aan dieselpomp maar wil niet roken zoals het hoort en turbo geeft maar 0.3bar aan op vollegas wat moet hij normaal geven? En is dit de oprzaak van minder rook

Deel dit topic

Reacties

valmet6400power
Minimaal 1 bar lijkt me, dat geeft onze Valmet zelfs! Dieselfitlers verstopt?
koenjohndeere
@valmet6400power of mischien van die slechte diesel of zo
valmet6400power
@koenjohndeere

Die hebben ze alleen in het oostblok 😃
Fendttrisixfan
Turbodruk bij compleet belaste trekker???
Deutz 001
@Fendttrisixfan neen gewoon stilstaan op vollegas
koenjohndeere
@valmet6400power ps wat vindt jij der nu van dat die mooie 1455 vort ammel worden opgevoerd en dan nie een beetje nee maximaal
koenjohndeere
@valmet6400power ps wat vindt jij der nu van dat die mooie 1455 vort ammel worden opgevoerd en dan nie een beetje nee maximaal
valmet6400power
@koenjohndeere

Moeten ze zelf weten, zijn genoeg 1455 en ik vind ze niet echt mooi, dus laat ze die maar lekker opvoeren en bespaar de 1046 ofzo 😄
PascalStruijs4440
John deere kopen...
Fendttrisixfan
Quote @Deutz 001:
neen gewoon stilstaan op vollegas

dat wil niks zeggen, bij mijn trekker gaat de wijzer amper omhoog, maar belast gaat hij tot 1.5 bar
Deutz 001
@Fendttrisixfan we hebben met een handpompje een darm op de dieselpomp gezet en gepompt tot een bar en dan gas dan is hij wel zwart de rook
Fendttrisixfan
@Deutz 001
waarom wil je persé zwarte rook?? is al diesel die je erdoor jaagt zonder er iets aan te hebben. Mijn trekker rookt wel in het optrekken maar eenmaal op toeren komt er amper rook uit
Deutz 001
@Fendttrisixfan zo is hij mijne nu ook
Fendttrisixfan
@Deutz 001
dan staat hij goed 😉
koenjohndeere
@valmet6400power kijk beetj ebijgeven mag wel hoor maar wrm al die dikke 1455tigers der aan verneuke
Deutz 001
@Fendttrisixfan moet beter
unimog_kevin
@Deutz 001 Mijn 1246 geeft tijdens het optrekkern 2,5 bar, en bij gewoon rijden volgens mij 0,9?? 😉
PascalStruijs4440
@Deutz 001 ik heb dan wel een mooie lijnpomp voor je liggen, gegarandeerd dat ie dan harder rookt en trekt
Deutz 001
@unimog_kevin dus denkelijk is mijn turbo versleten
deeremeneer
Quote @JDeerefan:
misschien de dichting tussen je krukas en inlaatincollecteur

Wat???
deeremeneer
Quote @Deutz 001:
moet beter

Wat het roken?
Deutz 001
@deeremeneer en de pks natuurlijk
unimog_kevin
@Deutz 001 Heb je nie eens gekeken of je luchtfilter nie verstopt zit, of hij wel genoeg lucht kan aanzuigen, haal luchtfilter er een uit en kijk dan wat het resultaat is onder het rijden, want als ik zo gas geeft komt hij ook maar tot 0,4 bar ofzo
JDeerefan
@Deutz 001 waarschijnlijk, want zo een lage druk is wel heel raar
deeremeneer
@Deutz 001 Jij denkt dat veel rook gelijk staat aan veel pk's?
Deutz 001
@unimog_kevin met een handpompje meer bar geven en dan gas rookte hij veel meer
unimog_kevin
@Deutz 001 Rook het niks te zeggen over prestatie,s. Das wel allemaal kei leuk zo die rook, maar als hij dan nog steeds geen worst van tafel aftrekt. en hoever heb je pomp opengedraait ?
GD tuning Garyp
Quote @JDeerefan:
misschien de dichting tussen je krukas en inlaatincollecteur
:?
Fendt916
Doen al die inters bult rook en weinig pks geven
GD tuning Garyp
Quote @Fendt916:
Doen al die inters bult rook en weinig pks geven
Nee, voor de pk's moet je bij fendt zijn!

Juist.
Deutz 001
@unimog_kevin staat zo goed als op maximum
GD tuning Garyp
Quote @JDeerefan:
ik heb waarschijnlijk daarnet iets fout gezegd...
Dat zou zomaar eens waar kunnen zijn ja...
koenjohndeere
@Fendt916 let op wat je zget
unimog_kevin
@Deutz 001 Ken zijn dat uw pomp nie goed is, of nie goed op tijd staat
Deutz 001
@unimog_kevin die is erop gezet door gespecialiseerd bedrijf en bijgeschroef
unimog_kevin
@Deutz 001 Nouw dan is er iets nie goed, want als ik bij mij de pomp open zet da gebeurt er wa
Deutz 001
@unimog_kevin zij zeggen de turbo
deeremeneer
Quote @Deutz 001:
met een handpompje meer bar geven

Waar zette je dan druk op?
Deutz 001
@deeremeneer op de pomp
deeremeneer
@Deutz 001 De brandstofpomp? De vuldruk zeg maar?
Remi_91
Onbelast lage turbodruk is normaal! Zet m maar eens voor een waterrem, dan pas kan je bij maximale belasting een turbodruk aflezen waar je wat mee kan!!!
Deutz 001
deeremeneer
@Deutz 001 Zitten je filters niet gewoon dicht? Doet je opvoerpompje het wel? Maar nogmaals onbelast heb je zoiezo weinig turbodruk.
Deutz 001
@deeremeneer pomp is gereviseerd en filters zijn nieuw opvoerpomp weet ik niet
deeremeneer
@Deutz 001 Oke maar even terug naar de basis. Trekt hij? Heb je hem getest?
Deutz 001
@deeremeneer aan de testbank meten ze 170 pk en normaal zou rrn 14 opgeschroeft 200 moeten doen
wvdh
@unimog_kevin mij 12 haald met gas geven gewoon ook net maar 0.3 bar en optrekken rond de 2bar en bij tt ligt de druk nog wel een stukje hoger
wvdh
Quote @Deutz 001:
aan de testbank meten ze 170 pk en normaal zou rrn 14 opgeschroeft 200 moeten doen

zit er toch iets niet lekker
Remi_91
Wat doe je dan met een handpompje??? Brandstof of lucht?? Weet je wel waar je over praat eigenlijk??
deeremeneer
@Deutz 001 Maar hoe is de algehele staat van de motor? Jouw verhaaltje met druk op de pomp zetten duidt op een brandstof tekort aan de pomp.
wvdh
Het opvoerpompje kapot??
deeremeneer
@wvdh Ja zo klinkt het wel ja.
wvdh
@deeremeneer ja denk ook
Deutz 001
@wvdh motor loopt mooi aleen hij krijgt geen eten genoeg en pomp staat max open
wvdh
@Deutz 001 lucht aanvoerslang al los gehad? en ff in de turbo kijken. en met de hand aan de turbo rond draaien kan je de spelling voelen als het erop zit
wvdh
@Deutz 001 ja dat eten kan door het opvoerpompje komen. want die moet de diesel oppompen naar de brandtstofpomp toe
Deutz 001
@wvdh kan je het controleren of het kapot is door gewoon bij te pompen manueel of gewoon even nieuw steken
wvdh
@Deutz 001 gewoon even de brandstofslang na het pompje los gooien, en dan met een losse accu en stroom aan het pompje geven, kan je kijk wat eruit komt, wel even een bakje erbij houden natuurlijk
Deutz 001
Als er uit komt is goed of bepaalde hoeveelheid
PascalStruijs4440
@Deutz 001 bijpompen werkt niet, je kan nooit het toerental van de motor bijhouden
wvdh
@Deutz 001 er moet wel een straaltje uitkomen ja
deeremeneer
Hoe heb je dan eigenlijk druk op de pomp gezet?
Jahn
@wvdh

bij ons spuit het er dan uit. khad laatst de slang kapot. kwam.heel wat diesel uit. maarja is een 4 kleps opvoerpomp. 3.5bar brandstofdruk

maar lijkt me toch de opvoerpomp van je 14
wvdh
@Jahn ja daar zit veel druk achter. denk dat bij een 14 standaard niet zo veel is. zelf bij de 12 heb ikgeen pompje, omdat de tank hoog zit
Deutz 001
@deeremeneer slangetje en soort compresorpistooltje maar dan hand matig pompen
Interland
Er zit een zeefje in de opvoerpomp gemonteerd.Even controleren of die schoon is(klein zeskant stopje).
Wil je zwarte pluimen en sneller op toeren komen bij het optrekken dan moet je even het torxboutje van het drukmembraan boven op de pomp verder indraaien.Kun je vlak zetten met de contramoer.Meer brandstof geven is ook heel simpel.Er zit een klein boutje op het achterdeksel van de pomp.Borgmoer losdraaien en boutje verder indraaien geeft meer brandstof.
caseke
@Deutz 001
probeer dit is met volle snelheid alles dicht gooien maar wel gas blijven geven he 😉
en kijk dan eens hoeveel turbodruk hij heeft
IH214d
Boven op opvoerpompje zit een filtertje, en in de tank zit ook een filter, die kan merakel verstopt zitten. vuslang van de tank loshalen en met een lange buis de fiter eraf vrotten.
Heb ik bij die van mij ook gedaan, trekt nu veel beter, en start ook sneller in de winter.
Deutz 001
@caseke hij heeft met optrekken trekker aleen grootste versnelling een piek van 0,8 bar en valt dan terug naar 0,3
IH214d
Turbo moet ook weerstand hebben om druk op te bouwen.

Laat hem maar eens flink werken, en kijk eens wat hij dan heeft.
caseke
@Deutz 001 zijn er geen fitjes in jou rubber dramkes want die van dat buisje van de turbo naar de inluchtcolektor die kunnen wel is scheuren heb ik ook al gehad 😉
Deutz 001
@caseke turbo opnieuw gemeten die is goed pomp heeft een revisoe gehad en staat helemaal bij geschroefd maar wil niet meer als 170pk gaan dus krijgt ergens niet genoeg brandstof
caseke
@Deutz 001 rookt hij hard als je hem aan het testen bent?
anders heb je wel genoeg diesel en te weinig lucht he
Deutz 001
@caseke roken doet hij aleen ni genoeg de uitlaat zit niet vol
caseke
@Deutz 001 dit is nu wel raar want als geen turbodruk hebt rookt hij echt volle buis want dan is er te veel diesel he
Deutz 001
@caseke hhmm pomp en turbo zijn goed
caseke
@Deutz 001 mss is het opvoerpompje kapot?

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Case International 1455 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
78
DEELNEMERS
16
WEERGAVES
9