New Holland TS 135 A - informatie over de TS 135A
Hoe bevalt de TS 135A over het algemeen. Ik weet er eentje te koop, bouwjaar 2004, 3600uur met super steer. Hoe bevalt super steer eigenlijk? En hoe is het verbruik?
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de New Holland TS 135 A ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
15 a 20 liter per uur?
T6030 is 115/125 PK tractordata.com/farm-tractors/005/…
Ik denk dat je dan beter een T6050 kan nemen.
@slobber Maar als je niet persee een een redelijk nieuwe new holland wil kun je misschien ook wel een 8560 zoeken, echte beesten waar je alles mee kunt. Misschien wel full-powershift dus je moeft niet meer te schakelen zoals met een ts135
Dat van de hydrauliekhendel is achterop het blok af te stellen.
Kheb er maar 2 dagen mee gereden, maar van de mensen op school die er ook al mee gereden hebben zijn er toch ook absoluut niet content van.
@driver-roy het probleem wat jij beschrijft is maar een kwestie van 2 schakelaartjes die defect zijn, en na 5000 uur kan dit een keer gebeuren.
@slobber
Ik vind de ts135a nog steeds de beste trekker van de tsa serie, ze trekken als een beer en als de transmissie goed gecalibreerd is rijd het bijna als eens autocommand.
Zelf zou ik niet voor supersteer gaan, je draait inderdaad wel mooi kort maar met hoge snelheden vind ik het persoonlijk niet fijn rijden. Ze worden dan heel direct met sturen waardoor je snel gaat slingeren.
Maar dit zou je gewoon moeten uit proberen tijdens een proefrit.
Verder zou ik je een ts135a altijd aanbevelen.
Punten waar je evt op kan letten bij koop zijn: kijken of de cabinevering nog goed is, deze willen nog wel eens slap zijn. Nagaan of hij goed schakelt en ook in de automaatstand.Vraag of de nieuwste software is geinstalleerd of laat dit doen als je hem evt koopt.
En verder gewoon kijken of het onderhoud een beetje is uitgevoerd.
succes met je evt aankoop
Dat had niet met de schakelaartjes te maken van die bak, want best vaak als je dan weer vsn voor naar achteruit wou kwam er ook een grote N in het scherm.
@ronald-deutz-fahr Nou das raar, heb veel van die ventielen afgesteld ,maar nog nooit gehad dat hij dan niet zo ver kwam dat er plastic weg gehaald moet worden.
Was de kabel zelf nog wel goed, zat er niet te veel speling onderaan de hendel waar de kabel vast zit?
Zou indd zomaar kunnen dat er speling op zit aan de handel zegmaar, de eerste is wel verreweg de meest gebruikte ivm de fronthef.
Zal dat t wel zijn, hebben het paneel in de cabine niet losgehad, trouwens gewoon zelf gedaan.
Hallo, jij hebt veel verstand van New Holland tractoren lijkt mij. Als je het niet erg vind heb ik nog een vraagje. Ben nu ook aan het praten over een nieuwe T6.140. Heb je al ervaring met dit type?
Maar toevallig hebben we nu een t6.140 binnen staan om af te leveren. Dus super veel ervaring heb ik nog niet met het type.
Heb wel veel ervaring met de tsa en t6000 serie.
Dus op zoek naar een nieuwe trekker? wil dan gaan voor de 16x16/17 transmissie of willen jullie graag een cvt bak erin. Heb toevallig vandaag gehoord op cursus dat deze waarschijnlijk dit jaar nog geleverd gaat worden in nederland.En waar gaan jullie hem zoal voor gebruiken?
Erg intressant om jou gefundeerde reacties hier te lezen.
Even een vraag van mijn kant. Jij ben behoorlijk positief over die tsa trekkers. Zelf ken ik NH vooral uit de tijd dat ik bij een loonwerker werkte op een tvt en tm135. Ik reed hier liever op, dan op de ook aanwezige fendt 714's.
Nu weet ik een ts135a te koop met veel uren (13.000) uit 2004 volgens mij goed onderhouden en ziet er nog netjes uit. Ik wil hem zelf vooral gaan gebruiken voor mijn giertank, dus bij mij zal hij niet veel uren maken.
Wat denk jij, is zo'n trekker met zoveel uur nog te vertrouwen, of kom ik straks van de ene na de andere storing?
Je noemde hierboven al enkele aandachtspunten, maar zijn er nog meer dingen waar ik op moet letten. En wat moet ik doen als ik hem toch besluit te kopen? Hem bij de lokale dealer (voets) helemaal laten nakijken qua electronica?
Maar op je vraag terug te komen, ja is zo'n trekker nog te vertrouwen, dat is altijd lastig te zeggen.
Storing kunnen zich altijd voordoen, heb ook wel eens een storing gehad bij een trekker van nog geen 2 uur oud.
Maar waar ik wel naar zou kijken is of de transmissie los is geweest? Heb een keer een ts135a los gehad met 11000 en dat was eigenlijk omdat de klant dat wilde, wilde gewoon zeker weten of alles goed was. In princiepe zag alles er toen goed uit, alleen zijn toen een aantal lagers vervangen omdat deze wat rauwig waren en iet wat geluid maakte.
Staat de trekker bij een new holland dealer te koop of bij een andere zaak?
Als je tot koop over gaat zal ik hem zeker door een nh dealer laten nakijken. Dus uitlezen/evt software vernieuwen en kijken er geen andere gekke dingen zijn.
Verder voor de koop gewoon alles controleren, dus staat van de vooras, loopt de motor goed en is deze nergens vettig en rookt bv niet extreem, hoe schakelt de transmissie (ook in automaatstand), werkt je hef goed, doen alle ventielen het in alle standen, verlichting nakijken, werken alle schakelaar in de cabine, werkt de ventilatie nog goed, blaast hij ook genoeg op alle standen (condensor van ac wil nog wel eens vuil op gaan zitten) Werkt de 4wd en diff ook in de autostand.
Verder gewoon kijken hoe de algehele staat is.
Lijkt je dit allemaal goed, dan kun je hem gerust kopen. Al moet je er zelf ook een goed gevoel bij hebben.
Succes ermee.