Illustratie van:

New Holland TS 135 A - informatie over de TS 135A

Hoe bevalt de TS 135A over het algemeen. Ik weet er eentje te koop, bouwjaar 2004, 3600uur met super steer. Hoe bevalt super steer eigenlijk? En hoe is het verbruik?

Deel dit topic

Reacties

stevenb
Het verbruik zal rond de 15 a 20 liter liggen bij aardig zwaar werk.
Stef_S
Mijn ervaring m.b.t. Supersteer is dat het net een dweil is op de weg.. Verschrikkelijk
JD 6430 The Best
Super steer zou ik er niet op willen, loonwerker hier was er slecht over te spreken, je draait wel iets korter, maar het rijd zeer slecht 😉 en dan heb je ook geen vooras vering 😉
john deere 6630
Ik heb er eens 2 dagen mee land klaargereden voor suikerbieten met een rotorkopeg. Bij dat werk vond ik hem wel vrij veel verbruiken. En het schakelen van versnelling 12 naar 13 is een echte ramp. zonder iets achter de tractor en dan bergopvetrekken staat hij terug stil als je van 12 naar 13 schakelt.
Stef_S
@john deere 6630 Dat is geloof ik nog het minst erg.. Het schijnt dat je die eens moet laten kalibreren bij de dealer, dat maakt blijkbaar veel verschil..
Payton
@stevenb
15 a 20 liter per uur?
cvdebegaaiers
Hier in de buurt heeft er ook iemand twee gehad. De eerst was niet goed(wat weet ik ook niet) en de tweede beviel ook niet goed. Waarom weet ik niet. Persoonlijk ben ik wel voor new holland maar ik denk dat je dan beter naar een t6030 o.i.d kunt zoeken. Ze hebben dezelfde krachten dus.
Barryyy
@cvdebegaaiers TS135a is 135 PK tractordata.com/farm-tractors/003/…

T6030 is 115/125 PK tractordata.com/farm-tractors/005/…

Ik denk dat je dan beter een T6050 kan nemen.
cvdebegaaiers
@Barryyy Ik geef ook maar een optie he 😉 maarja dat is misschien wel een beter keuze.
@slobber Maar als je niet persee een een redelijk nieuwe new holland wil kun je misschien ook wel een 8560 zoeken, echte beesten waar je alles mee kunt. Misschien wel full-powershift dus je moeft niet meer te schakelen zoals met een ts135
Barryyy
@cvdebegaaiers Het was ook maar een kleine correctie 😉 en ik zou persoonlijk ook voor een 60** gaan, dan loop je niet meer te schakelen.
Kamps
@Barryyy al die nieuwe nh's worden toch af dealer getuned dus opgegeven pk's kun je niks van zeggen
henkieturbo
Quote @Kamps:
al die nieuwe nh's worden toch af dealer getuned
niet alle hoor 😛
driver-roy
Wel fijne trekkers, alleen zwiemelig op de weg, stuur is heel gevoelig, versnellingsbak begon met bijna 5000 uur al te kloten hij wou niet meer in de haas en dan niet in de slak en dan sprong die zo in de 15. Van 12 naar 13 duurt te lang, en plastic dingen breken te snel af. Verder niks geen problemen mee op een paar lekkages na.
ronald-deutz-fahr
Opt werk n ts 125a zonder supersteer, weinig problemen mee, maar het is wel te merken dat t n goedkoper merk is..., zo is de slag van de 1e hydrolykhandel tekort, dus moest er een stukje plastick uitgezaagt worden, en het ijzer van de deur wil nogwel eens scheuren/breken, datsoort (kleine) dingetjes. Wel donders fel die trekkers 😉
Kubota
@ronald-deutz-fahr

Dat van de hydrauliekhendel is achterop het blok af te stellen.
devonvdkroon
Wij thuis hebben een t6030 is een lichter type als een tsa 135 maar is zeer sterk alleen bij zwaar werk gaat hij wel een beetje meer drinken
ford8630power
Hydrohendels zijn sowieso kloten van die dingen, het zijn verder prima trekkers maar je merkt aan alles dat het geen dure kwaliteits onderdelen zijn.
gerry
Goede sterke trekkers 6000u en nog geen problemen gehad. de grote deuren zijn wel een nadeel
john deere 6630
@Stef_S
Kheb er maar 2 dagen mee gereden, maar van de mensen op school die er ook al mee gereden hebben zijn er toch ook absoluut niet content van.
nhmonteur
@ronald-deutz-fahr hahaha hoe verzinnen ze het een stukje plastic weghalen ivm de slag. Kon die monteur geen ventielhendel goed afstellen ofzo? Als je deze hendels goed afsteld hoef je echt geen plastic weg te halen.

@driver-roy het probleem wat jij beschrijft is maar een kwestie van 2 schakelaartjes die defect zijn, en na 5000 uur kan dit een keer gebeuren.

@slobber
Ik vind de ts135a nog steeds de beste trekker van de tsa serie, ze trekken als een beer en als de transmissie goed gecalibreerd is rijd het bijna als eens autocommand.
Zelf zou ik niet voor supersteer gaan, je draait inderdaad wel mooi kort maar met hoge snelheden vind ik het persoonlijk niet fijn rijden. Ze worden dan heel direct met sturen waardoor je snel gaat slingeren.
Maar dit zou je gewoon moeten uit proberen tijdens een proefrit.
Verder zou ik je een ts135a altijd aanbevelen.
Punten waar je evt op kan letten bij koop zijn: kijken of de cabinevering nog goed is, deze willen nog wel eens slap zijn. Nagaan of hij goed schakelt en ook in de automaatstand.Vraag of de nieuwste software is geinstalleerd of laat dit doen als je hem evt koopt.
En verder gewoon kijken of het onderhoud een beetje is uitgevoerd.

succes met je evt aankoop
driver-roy
@nhmonteur

Dat had niet met de schakelaartjes te maken van die bak, want best vaak als je dan weer vsn voor naar achteruit wou kwam er ook een grote N in het scherm.
ronald-deutz-fahr
Handel stond strak afgesteld, en kwam aan 2kanten tegen t plastick aan
nhmonteur
@driver-roy okay maar dan ligt het nog niet aan de transmissie, dan ligt waarschijnlijk de potentiometer van je voor/achteruit te vervelen.

@ronald-deutz-fahr Nou das raar, heb veel van die ventielen afgesteld ,maar nog nooit gehad dat hij dan niet zo ver kwam dat er plastic weg gehaald moet worden.
Was de kabel zelf nog wel goed, zat er niet te veel speling onderaan de hendel waar de kabel vast zit?
ronald-deutz-fahr
@nhmonteur
Zou indd zomaar kunnen dat er speling op zit aan de handel zegmaar, de eerste is wel verreweg de meest gebruikte ivm de fronthef.
nhmonteur
@ronald-deutz-fahr ja heb zelf ook een keer bij een tsa gehad dat het pennetje waarmee de kabel aan de hendel zit helemaal was weggesleten en zo ook niet meer de volle slag kon halen.
ronald-deutz-fahr
@nhmonteur
Zal dat t wel zijn, hebben het paneel in de cabine niet losgehad, trouwens gewoon zelf gedaan.
slobber
@nhmonteur
Hallo, jij hebt veel verstand van New Holland tractoren lijkt mij. Als je het niet erg vind heb ik nog een vraagje. Ben nu ook aan het praten over een nieuwe T6.140. Heb je al ervaring met dit type?
nhmonteur
@slobber Naja veel verstand van nh tractoren, ik ben monteur bij een nh dealer dus ja kom er steeds meer over te weten.
Maar toevallig hebben we nu een t6.140 binnen staan om af te leveren. Dus super veel ervaring heb ik nog niet met het type.
Heb wel veel ervaring met de tsa en t6000 serie.
Dus op zoek naar een nieuwe trekker? wil dan gaan voor de 16x16/17 transmissie of willen jullie graag een cvt bak erin. Heb toevallig vandaag gehoord op cursus dat deze waarschijnlijk dit jaar nog geleverd gaat worden in nederland.En waar gaan jullie hem zoal voor gebruiken?
casev
Beste nhmonteur,
Erg intressant om jou gefundeerde reacties hier te lezen.

Even een vraag van mijn kant. Jij ben behoorlijk positief over die tsa trekkers. Zelf ken ik NH vooral uit de tijd dat ik bij een loonwerker werkte op een tvt en tm135. Ik reed hier liever op, dan op de ook aanwezige fendt 714's.

Nu weet ik een ts135a te koop met veel uren (13.000) uit 2004 volgens mij goed onderhouden en ziet er nog netjes uit. Ik wil hem zelf vooral gaan gebruiken voor mijn giertank, dus bij mij zal hij niet veel uren maken.

Wat denk jij, is zo'n trekker met zoveel uur nog te vertrouwen, of kom ik straks van de ene na de andere storing?
Je noemde hierboven al enkele aandachtspunten, maar zijn er nog meer dingen waar ik op moet letten. En wat moet ik doen als ik hem toch besluit te kopen? Hem bij de lokale dealer (voets) helemaal laten nakijken qua electronica?
nhmonteur
@casev sorry voor mijn late reactie maar ben erg druk geweest afgelopen dagen.

Maar op je vraag terug te komen, ja is zo'n trekker nog te vertrouwen, dat is altijd lastig te zeggen.
Storing kunnen zich altijd voordoen, heb ook wel eens een storing gehad bij een trekker van nog geen 2 uur oud.
Maar waar ik wel naar zou kijken is of de transmissie los is geweest? Heb een keer een ts135a los gehad met 11000 en dat was eigenlijk omdat de klant dat wilde, wilde gewoon zeker weten of alles goed was. In princiepe zag alles er toen goed uit, alleen zijn toen een aantal lagers vervangen omdat deze wat rauwig waren en iet wat geluid maakte.
Staat de trekker bij een new holland dealer te koop of bij een andere zaak?
Als je tot koop over gaat zal ik hem zeker door een nh dealer laten nakijken. Dus uitlezen/evt software vernieuwen en kijken er geen andere gekke dingen zijn.
Verder voor de koop gewoon alles controleren, dus staat van de vooras, loopt de motor goed en is deze nergens vettig en rookt bv niet extreem, hoe schakelt de transmissie (ook in automaatstand), werkt je hef goed, doen alle ventielen het in alle standen, verlichting nakijken, werken alle schakelaar in de cabine, werkt de ventilatie nog goed, blaast hij ook genoeg op alle standen (condensor van ac wil nog wel eens vuil op gaan zitten) Werkt de 4wd en diff ook in de autostand.
Verder gewoon kijken hoe de algehele staat is.
Lijkt je dit allemaal goed, dan kun je hem gerust kopen. Al moet je er zelf ook een goed gevoel bij hebben.

Succes ermee.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de New Holland TS 135 A ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
30
DEELNEMERS
18
WEERGAVES
48