Oke de sensor en het lampje werken nu naar behoren maar nog steeds blijft mijn olie druk niet goed. ik ga margen even met een meter kijken maar waar ik al wel achter ben is: ik had de sensor eruit gedraaid en gestart met de uit knop uitgetrokken dus allen ronddraaien er kwam een goeie straal olie uit het gad dus pompen doet ie goed daarna de sensor terug gestopt en hij bouwde ton genoeg druk op wand lampje ging uit.maar na een halve minuut begon het lampje zachtjes te knipperen en werd steeds feller en bleef langer aan. nu blijf hij dus weer aan. nou was mijn vraag moet je het systeem dan ook ontluchten ofzo?
groet pim
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fordson Super Dexta ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Voor € 10,- heb je een nieuwe.:
trekker-onderdelen.nl/page9.php/…
Even een PB'tje sturen aan @HA189.
Hij stuurt hem je zo op.
groet pim
Als de sensor inwendig lek is, kan na verloop van tijd de olie(druk) ook achter het membraam komen waardoor deze terugveert en het lampje weer gaat branden.
(P.S.: Al weet ik niet precies hoe zo'n sensor in elkaar zit)
Eigenlijk zie ik het nut er niet van in. Er wordt altijd gefilterde olie in de motor rondgepompt dus een kans op verstopping is klein. Bovendien, mocht er wel ergens een verstopping in zitten dan zoekt perslucht ook een andere weg.
Ik blijf erbij dat je sensor stuk is.
er zit een trillingsscheurtje in de olie aanzuigbuis die vertrekt aan het carterzift en zo naar de oliepomp loopt. Op de plaats waar het bevestigingsplaatje aan de buis is gelast en vastgeschoeft is op de kap van het middenste krukaslager. Zodra de olie dunner wordt, gaat er daarlangs lucht meegezogen worden waardoor het lampje aan gaat of gaat flikkeren al nagelang de grote van de scheur, de viscositeit van de olie en het motor toerental.