Illustratie van:

International 744 - achteras keerring

Hallo,
weet ook iemand hoe je een achteras keerring kunt vervangen van een 744!
ik heb de trompet er al af volgens mij moet het stuk steekas er uit maar hoe?

Deel dit topic

Reacties

wvdh
Heb je de planeet ook al los?
+1
wvdh
Ik heb ze zelf ook net van me 744 vervangen
gert super dexta
Wat bedoel je met planeet?
wvdh
De eindvertraging
malcon
@gert super dexta je hebt toch alleen het voorste gedeelte eraf geschroefd? Of ook het stuk waar die mee tegen de achterbrug vast zat
gert super dexta
Ik heb alleen het eerste gedeelte er af gehaald
waar de steek as in zit
met de tien bouten of hoeveel?
de bouten die daar achter weer zittten heb ik laten zitten.
de keerring zit toch aan de wiel kant??
malcon
@gert super dexta keering zit aan de wielkant.. er zit een bout op de kopse kant van de steekas met een borgplaat als ik me niet vergis.. die losdraaien en dan kan de steekas eruit..
wvdh
@gert super dexta ja dan zit er de planeet met 3 tandwielen. als je in het midden erin kijk zit er een borgveer die moet los en kan de planeet eraf. en dan de de as ergewoon uit persen slaan. en kan echt heel vast zitten
wvdh
@malcon jij heb over een 24serie, bij 44serie zit heel anders
malcon
@wvdh was volgens mij bij een 845
wvdh
@malcon bij 744 zit het anders. in ieder geval
malcon
@wvdh in plaats van een bout, zit daar een segering om de steekas aan de kopse kant
wvdh
@malcon ja als je aan de binne kant bedoel wel, ik heb 23weken gelden bij 744 gedaan en 4maanden gelden bij de 844s dus zit aardig in me hoofie
gert super dexta
Dat achterste gedeelte heb ik er af met de borgveer
nu kijk ik tegen het grote lager aan met ook een borgveer er voor van ongeveer 8cm doorsnee die hoeft er niet meer uit dus?
wvdh
@gert super dexta dat lager met borgveer kan je gewoon laten zitten. is alleen nog uit elkaar halen en het kan heel erg vast zitten het huis ondersteunen en dan de as eruit persen
monteurtje
@wvdh

persen??? die is gek. je kan hem makkelijk in 5 min eruit krijgen door eerst het planetair eruit te halen dan het komplete ashuis rechtop zetten (op de zijde die normaal tegen de trekker zit) blokje hout op de grond zetten en dan even met 2 man het ashuis optillen en met de steekas op het houten blok stoten dan komt ie er na 1 a 2 stoten zo uit. let wel op tijdens het monteren dat de afstandsbus (die tussen de lagers in zit) wel goed op z'n plek zit.
wvdh
@monteurtje nou bij mij zaten zo vast, dat heb ik ook eerst geprobeerd maar kreeg het niet er uit. de lagers heb ik ook vervangen daarna dus was niet zo erg
gert super dexta
Nou bij mij zit ie ook knetter vast.
en welke olie moet er straks weer in,is dit de zelfde olie als de hydroliek een systeem of is alles apart links en rechts ook nog?en de hydroliek ook apart?
wvdh
@gert super dexta gewoon versnellingbakolie kan erin, moet los komen maar kan echt vast zitten, met in elkaar zetten had ik eerst de buitenste lager op een gloeiende kachel gelegt zetten uit, en ging er weer makkelijk omheen. en later heb ik de as buiten gezet in de kou en huis ook weer bij de verwarming, en schoof bijna vanzelf in elkaar
gert super dexta
Automaten olie kan dus ook? of is dat te dun?
en de hydroliek is die apart van de achteras?
gert super dexta
Ik heb de as er net uit geperst zat echt goed vast,nu moet ik alleen het achterste lager er af hebben maar hoe??
en daar achter zit de keerring toch?
IHJan
Het lager (binnenring) verwarmen en er met beleid af tikken.
gert super dexta
Het lager moet omhoog en daar achter zit de plaat waar het wiel aan komt dus tikken zal niet gaan ben ik bang?
omdat daar geen ruimte zit.
gert super dexta
Nou na een heel gemartel is het lager er af hoor,morgen ff kijken na een nieuwe keerring dan kan het weer in elkaar gezet worden
gert super dexta
Nou hij zit weer in elkaar,en het lijkt goed.
brauheist
Heeft iemand voor mij het onderdeel nummer van het achterste lager? Op de cnh site komt een nummer wat ik niet kan bestellen
remco rooks
@brauheist Lager nummer is 6215, origineel nummer is: 712794R91
brauheist
@remco rooks het andere lager bedoel ik, heb je daar toevallig ook het nummer van?
remco rooks
@brauheist Jazeker dat is nummer: 1964142C1 of een 6214 als lager nummer.
brauheist
@remco rooks bedankt!

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 744 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
30
DEELNEMERS
7
WEERGAVES
6