Hallo,
ik ben begonnen met het werkrnd krijgen van een fordson major.
waar kan ik de maten van alle bouten en moeren vinden ?
Hij is nl.niet echt compleet
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fordson Major ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Die kan het je allemaal uit zijn hoofd vertellen.
forum.fok.nl/topic/1779199/
Verrekte handig, al zeg ik het zelf.
info@TREKKER-ONDERDELEN.NL
ook zijn het allemaal rare maten voor sleutels, een baco is hier wel handig
Wat denk je van een Engelse sleutel set en een doppendoos in inch. Bacho zijn bouten en moeren moordenaars.
Daarom bestaan er ook van die mooie tabellen als in mijn link.
Jij zegt het maar ik heb een heel andere mening over een bacho, probeer maar eens een kopbout met een bacho aan te draaien.
Je kunt ook met een kleine bacho proberen de ontluchtings boutjes vast te krijgen, maar goed ik vind een bacho alleen lekker met cola of zoals de Spanjaarden zeggen bacho cubalibre.
Dat zeg ik (.....)
' maar goed ik vind een bacho alleen lekker met cola '
Handig is dan dat je zeskant doppen hebt, deze hebben meer grip, ook handig bij losdraaien van deels weggeroeste bouten/moeren.
Meteen in de schrootbak gooien zo'n ding.
Koop gewoon even een setje met Engelse maten.
Als je een Major kunt veroorloven dan lukt zo'n sleutelsetje ook nog wel.
en zal es kijken naar zo'n engels setje, misschien wel handig inderdaad
Je gaat nog genoeg bouten tegenkomen die je met een bahco kapot draait als je niet oppast.
liever dat alles vast kan blijven
9/16, 11/16 en 7/8, 13/16 en 1" zijn anders maten die niet echt overeenkomen met metrische maten. vooral als het om de steeksleutel gaat..
Op 9/16 past 14, nagenoeg spelingsvrij (of we hebben een te ruime sleutel), de rest weet ik zo niet te noemen, maar het is natuurlijk behelpen, maar het ging met behoud van de zeskant bij het sleutelen aan onze SuperDexta, en 2600. Voor de 5610 is er destijds een 1/2 ringsleutel gekocht voor het afstellen van de v-snaar spanner... sleutel 13 schampt hier overheen.
Een 1" hadden we al van voor mijn tijd, en bij Ford handig voor de motorolie-aftapplug.
Het gaat alleen om ringsleutels, steeksleutels vallen in dit geval sowieso al af.
Voor wie het geld er voor uit mag/wil geven ben ik 100% voor aanschaf van passend gereedschap, zoals in dit geval sleutels in zgn. "engelse" maten! Ik geef je zeker gelijk.
Zou het in plaats van UNC/UNF misschien BSW/BSF kunnen zijn? Die poolse motoren van Leyland-licentie zijn ook in BSF ipv UNF. Mijn gevoel gaat uit naar BSF, maar omdat ik (nog) geen Fordson bij de hand heb kan ik het ook niet nakijken.
Even tussendoor ; die Andoria (Lic Leyland ) zitten ook in die oude poolse bussen ( Autosan ) dan met turbo .
Inderdaad heb je dan een ruime sleutel. Een Hazet van 14mm, bijvoorbeeld, moet wel eens een tikje van een hamer hebben om em er op te krijgen.
Een setje engelse sleutels heb ik wel.
Ps hoe kan ik een video rechtstreeks uploaden, dus niet via you tube iod ?