Mijn MF6180 loopt op 5 cilinders en geeft witte uitlaat.
Het is geen joint de culasse want er zit geen koelmiddel bij de olie en hoort hem niet pruttelen.
Iemand dit probleem ook al gehad of enig idee wat het kan zijn?
misschien turbo of injectiepomp?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Massey Ferguson 6180 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Dat het je koppakking(joint de culasse) niet is zou ik ook nog niet te hard schreeuwen. Een kapotte koppaking hoeft niet altijd koelvloeistof in de olie te betekenen. Ligt er maar net aan waar hij er doorheen is gegaan.
Dat sowieso!
Ging mij er ook meer om aan te geven dat hier ook meer oorzaken aan ten grondslag kunnen liggen.
Helemaal mee eens.
Na het testen van de verstuivers kun je de klepspeling eens controleren, en vervolgens compressietesten..
Let hierbij ook goed op of er (voldoende) brandstof uit de verstuiverleidng komt. Schade in de brandstofpomp is ook mogelijk waardoor 1 cylinder niet meedoet.
Beste Wim ; bij een lijnpomp zou dat kunnen ; maar MF heeft sinds mensenheugenis roterende inspuitpompen ; en hierbij is het hogedruk-pompgedeelte werkend voor elke cilinder.
Dus zoals hier gezegd word even de niet meelopende cil . opsporen en in eerste instantie verstuiver controle ; eventueel later compressie testen e.d.
Ja dat klopt, echter op de jongste generaties zwaardere typen worden ook wel andere motoren en vooral andere merken brandstofpomp toegepast. (Stanadyne)
Ik weet echter niet of deze per cylinder een pompelement hebben).
Een common rail inspuiting met electronische verstuivers heeft dit type dacht ik nog niet.
konedata.net/Traktorit/MF6150.htm/
Ja oke Wim ; de nieuwere generaties trekkers ben ik ook niet zo mee op de hoogte ; maar het is wel een Perkins en Stanadyne is dacht ik ook een (modernere) roterende inspuitpomp hetzij mechanisch of electronisch geregeld
( ivm millieu eisen )
Is deze idd niet want de New Holland TSA-serie was de eerste trekkerserie met een commonrail-inspuiting en de 6100 serie is al een stuk ouder