Kenners,
even een vraag! Onze jx1090u rijd niet meer en de aftakas doet t niet meer. werk en stuur hydrauliek is nog goed dus naar mijn idee is de verbinding tussen motor en transmissie defect. hij rammelt namelijk ook in het "koppelingshuis"
Nou is mijn vraag of er mensen bekend zijn met dit probleem? trekker is groot en deels vergelijkbaar met een new holland TLA.
En zijn er mensen die dit mede kunnen bevestiging?
Trekker is van bouwjaar 2007 en heeft nog net geen 3000 uur gelopen.
Mvg Paul
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Case IH JX 1090 U ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Tussen je motor en transmissie zit een plaat met veren. Deze veren zijn er allemaal uit waardoor er geen aandrijving meer is naar je transmissie en aftakas.
Je trekker moet doormidden om de demperplaat te vervangen.
Toevallig voor de mest mixer staan
Hij stond gistere al erg zielig op de vrachtwagen. Maar wat is der loos aan?
Maar kan best zijn dat er 1 veer minder is en die begint te rammelen. Maar na zo weinig uur heb ik niet vaak meegemaakt.
Maar laat ze ook goed kijken of de vorige keer wel de juiste demperplaat is gemonteerd. Soms wil het nog wel eens verschillen tussen de zwaarte en lichte model van de serie. Niet dat er toevallig een lichte in is gezet.
zijn nu aan t touwtrekken bij de dealer. Gaan niks betalen namelijk wil best helpen met sleutelen maar willen geen rekening.
of t een lichte of zware is kan ik pas zien als hij open licht
Dan een Valtra kopen... Hoef je niet meer langs de dealer...
Hm mooi balen... zoiets verwacht en wil je niet. Heeft er ergens niet heel veel speling opgezeten dat ie daar heel veel van te lijden heeft gehad?
Heb net eens ff snel gekeken bij case op de site. Daar staat ook dat er 2 demperplaten in kunnen. Ligt aan het serienummer van de trekker.
Als je beide nummers intoets in kramp dan kom je allebei de keren op dat nummer van kramp uit. Dus kramp maakt geen onderscheid in serienummer. En dat kan dus betekenen dat er nu een te lichte in gezet is.
Zou nu ook zeker gaan voor een originele demperplaat van case.
deze nummers kunnen erin zitten
47126701 of 87527552
En hoe is de stand?