Ik merkte dat ik na het gebruik van de aftakas dat ik hem niet meer vrij kreeg. toen ben ik hem onder in het koppelings huis gaan stellen. dan gaat het in de eerste instantie goed, maar dan krijg ik hem weer niet meer vrij!
wat kan dit zijn, of hoe kan dit komen?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fendt 104 S ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
ik vind het appart dat hij ineens niet meer vrij wilt. normaal als de koppeling slijt zal hij op een gegeven moment niet meer aangrijpen. dus ik vraag of hij nog in de vrij wilt, zodat we weten of het wel aan de koppeling ligt.
Voor zo ver ik me kan herinneren ( Bij een Fendt 108, jaartje of 30 geleden) is dit wel het geval.
Draai de klem los en spuit het in met kruipolie/WD-40 om vuil/roest op te lossen om vervolgens (morgen) schoon en droog de afstelling opnieuw te doen.
De afstelling is fracties van millimeter-werk.
Juist. Dat bedoel ik.
Kijk, de klem is aan de bovenzijde open. Als je 'm losdraait valt roest, vuil, verfstukjes etc. tussen de as en de klem. De geringste vervuiling doet de grip van de klem op de as al verliezen.
By de way ; als de hevel "slipt" heb je ook geen weerstand op je ontkoppel handle ; je moet wel gevoel hebben dat je de koppel veer indrukt .
Wat ook wel eens voorkomt is dat het druklager kapot is .
De klem ''slipt'' vermoedelijk naar de plek van de oude afstelling en krijgt daar weer grip. De koppelingsveerweerstand zal waarschijnlijk voelbaar zijn/blijven.
Zou in teorie kunnen ; maar dan voel je ook wel dat je te veel vrije slag hebt ; m.a.w. de koppelveer word onvoldoende ingedrukt .
Dat is ook het topicprobleem: de aftakas laat zich niet in-/uitschakelen.
Dat is ondanks het kraspenstreepje haast niet te zien.
Kijk maar eens hoe veel (weinig) de as draait bij het bewegen van de handkoppelingshendel.
De fout moet hierin zitten.