Illustratie van:

Steyr 8150 - versnellingsbak rammelt en wordt warm

Versnellingsbak rammelt zoals een slechte lager en wordt daarbij ook warm en durft ook wel uit 1ste versnelling springen wat kan de oorzaak hiervan zijn ?

Deel dit topic

Reacties

rickrenault
Zit er wel genoeg olie in
monteurtje
Ga er maar vanuit dat er ook een lager uit ligt, als hij al herrie maakt en uit z'n versnelling springt is t niet best.
Mf1155
Doet ie bij mij ook in de 2e versnelling. en als je olie warm word dan zou ik er een oliekoeler opbouwen. zit ook op de mijne. ik heb nooit last van te warme olie.
mf390
@Mf1155 ja bij mij staat er ook 1ne op mar word warmer dan normaal
selten
@mf390
Kapot misschien?
sallander
Das wel lef hebben van die versnellingsbak dat ie uit de eerste versnelling durft te springen, uit de tweede durft ie dus nog niet? Misschien nog even oefenen!
Mf1155
@mf390 heb jij 40 bak? en heb je je olie gepeild enz. heeft ie nog zn orginele turbo/pomp?
dx11
Ik denk dat het einde oefening is. Verkoop je de aftakas ook?
Sorry, erg flauwe grap 😃

Hij schiet uit de versnelling onder zware belasting? Of gewoon zomaar? En je kunt hem als je de versnellingspook beet houdt er wel inhouden, of drukt hij hem er dan gewoon alsnog uit?
dx11
Quote @Mf1155:
en als je olie warm word dan zou ik er een oliekoeler opbouwen.

Dan neem je de syntomen weg, maar het probleem blijft. De 75 liter olie wordt namelijk niet zonder reden zomaar te warm!
CVT6230
@mf390 voor ervaringen kan je ook @steyr-wanroy vragen, die heeft ook een 8150. Heet lopen kan idd ook van een slecht lager komen. Maar hoe warm wordt de bak dan, warmer dan anders?
bakker kawasaki
Oorzaak van uit versnelling te springen is waarschijnlijk een kapotte synchro en een paar naaldlagers die kapot zijn. ik zou er niet blijven mee rijden. heb ook 1 gekocht die niet in zen versnelling bleef. hebben hem open gedaan en er waren 6 naaldlagers. een synchro en een tandwiel kapot. maar is geen gemakkelijke trekker om aan te de versnellingsbak te werken
mf390
@dx11 enkel onder belasting maar kan hem er met moeite wel inhouden
mf390
@CVT6230 ja heb een temperatuurmeter zitten vanaf 50 graden en normaal gaat die daar net boven staan maar nu ging ie goed over de 80 graden
mf390
@bakker kawasaki hoe ben jij daar aan begonnen als het moeilijke bakken zen en waar heb jij je onderdelen gehaald ?
mf390
Heb net nog is gehoord en hij rammelt alleen wanneer ie in s staat in de andere groepen niet
selten
@dx11
Dat haalt het probleem weg, dat moet sws gebeuren op die tractors 😉
dx11
@selten Onze trekker heeft er geen probleem mee. De warmte komt ergens vandaan, dat moet je aanpakken.
selten
@dx11
Zit standaard in de tractoren, dus ene oliekoeler lost het mooi op 😉
Mf1155
@selten idd ja. heeft de mijne ook
bakker kawasaki
Er zitten vercheiden clips op de tandwielas. en 2 stekjes waar ge eerst draad moet in trekken eer ge ze er uit krijgt. we hebben er 2 dagen ons hoofd over gebroken. met een handboek bij de hand

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Steyr 8150 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
20
DEELNEMERS
9
WEERGAVES
4