Illustratie van:

Ford 7740 - brandstof pomp opvoeren

Goedendag

heeft iemand een iede hoe je de brandstofpomp moet opvoeren?

aan de achterkand(tussen het blok en de pomp heb ik al gedaan heeft wijnig tot geen effect)

Deel dit topic

Reacties

johan6640
Als je te weinig pk's hebt en zwaardere trekker kopen.
johndeere510
Wat voor pomp zit er op
gudo
Laat hem toch gewoon orgineel, waarom wil je hem opvoeren?
jarno-hartkamp
@gudo voor de trekkertrek
gudo
@jarno-hartkamp Bij trekkertrek heb je toch weinig aan meer pk's, er zijn zat trekkers die mij voorbij rijden met minder pks! Bij trekkertrek moet je gewoon zorgen dat je de gewichtsverdeling, banden, en de trekhaak goed op orde hebt.
jarno-hartkamp
@gudo ja klopt maar kzit net met de versnelling dat die het net wel net niet kan trekken en als ik hem dan iets meer pk`s geef kan ik iets meer met snelheid houden
nhmonteur
Er zit inderdaad een stelschroef tussen de brandstofpomp en het motorblok in, alleen kan je hem hier maar minimaal mee opschroeven. Je krijgt er echt maar heel weinig bij.

Maar zoals gudo zegt komt het 9 van de 10 keer niet op pk;s aan maar om het overbrengen van je pk's naar de baan.
TW-35
Het boutje indraaien tussen blok en pomp in bij ons geeft die nu ongeveer 117 pk aan de aftekas
shovel-joopie
Gewoon het boutje indraaien net zo lang tot je hem naar z'n grootje helpt dan zijn de rapen pas gaar.
gudo
@jarno-hartkamp Welke versnelling rijd je dan? En in welke klasse?
malcon
@jarno-hartkamp je moet dat boutje wel uitdraaien.. in plaats van indraaien wat je gedaan hebt..
wouterdp
@malcon
bij een rotatieve cav pomp is het wel degelijk indraaien.
gudo
@wouterdp welk boutje is dat dan? Kan hem niet vinden🤔
+1
wouterdp
@gudo
Binnenkant pomp( kant tegen de motor) als hij nog origineel staat zit er een stuk rubber rond gesmolten. Dat eerst kapot prutsen en dan met sleutel 13 en 10 indraaien. Is wel een gigantisch prutswerk en voor een beetje verschil mag je zeker 2 toeren indraaien
jarno-hartkamp
@gudo ik rij in de 5,5t en in laag 5 tot 8 zegma
TW-35
Wel met beleid indraaien anders draai je de draad uit de pomp sleutel 13 en 10 dacht ik zo
wij rijden 5.5 ton op 650/65 38 met dubbellucht en dan op zand ook 5 tot 8
gudo
@jarno-hartkamp Ohh dan gaat het toch goed? Ik rijd met een 7840 in de 5.5 ton van begin tot eind in zn 5 laag.
stannetje96
@gudo waarom niet opschakelen dat je em wat af kan laten smoren in z'n 6?
gudo
@stannetje96 Ik ben niet zo van het op en terugschakelen. Ik heb het gevoel dat ik verder kom als ik hem in 1 versnelling laat staan. Maarja iedereen doet het op zijn eigen manier 😄
stannetje96
@gudo oh want ik had met onze nh t6070 toch wel paar meter gepakt toen ik terug schakelde omdat ie smoorde en toen begon te slippen en weer op schakelde 😄

en ja, iedereen denk er anders over. zal nooit een ultieme tactiek komen dnek ik 😛
gudo
@stannetje96 Denk het ook niet 😃

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 7740 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
21
DEELNEMERS
10
WEERGAVES
16