Klein scheurtje in het blok. Kan het kwaad?

Hallo,
ben met een D436 van 1959 aan het opknappen ben er nu achter gekomen dat er een scheurtje in het blok zit tussen de derde en vierde cilinder,koppakking was dicht maar ik heb de kop eraf gehaald om de zuigers goed te kunnen bekijken.Kan zo`n scheurtje kwaad?dan moet er dus een ander blok komen,wie heeft er adressen voor onderdelen of gewoon een nieuwe koppakking en draaien maar?
ribbat

Reacties

haasjeRens
Kun je die scheur niet dicht laten lassen of is het op een plek waar niet gelast mag worden?
fiat 666
Toelassen met staalbaget
zoete1
Voor zover ik gehoord heb van iemand die er veel mee bezig is hebben ze dat nogal redelijk veel...kan niet veel kwaad als je regematig controleert of je geen mayo krijgt in je olie of druk op de radiator
Fendt_favorit
Dit kan zeker kwaad, Het blok is waarschijnlijk kapot gevroren, en het blok moet op die plaats ervoor zorgen dat de bussen en zuigers ed. goed afdichten, maar nu kunnen de bussen gewoon uitzetten, dan wordt de scheur gewoon breder. Je moet dus een ander blok kopen, of dit laten lassen, want dat moet met speciale elektroden gelast worden, want het is gietijzer.
fendtjuh
Als je 'mayo' heb in je olie betekent het dat er water door zit? Of waardoor komt dat?
caseih212
ALLE McCormick motorblokken (vooral 3 en de 4 cilinders) van de D-serie hebben scheuren tussen de cilinderbussen. Dit hadden ze al af fabriek, omdat er ná het gieten van de blokken spanningen optraden, hierdoor zijn bij 'alle' blokken scheuren ontstaan! Dit is dus helemaal niet erg en in geen geval heeft dit te maken met vorstschade!
Het is zelfs zeer zeldzaam als je een D-serie motorblok vindt zónder scheuren! Ik heb zelf ook heel wat IHC's van de D-serie, waaronder ook de meeste mét zo'n scheur.
Maar mocht het blok écht kapot zijn heb ik nog wel een blok voor je > zonder scheuren (dus zeldzaam ;-P
Dus gwn een nwe koppakking (kop laten vlakken!!) en draaien maar weer.
Let er wel op dat het motorblok oud ijzer is wanneer de 'bruggen' kapot zijn, dus waar zeg maar de O-ringen voor de cilinderbussen zitten gescheurd zijn!

@ fendtjuh: idd die 'mayo' duid op water in door de olie
jaspercasedriver
Ik heb dezelfde trekker:D
jaspercasedriver
Maar tussen 3e en 4e cilinder in het midden tussen de bussen hoort een scheurtje te zitten daaronder zit een t stukje van kunststof misschien mis je die wel.
hewi hendriks
(zijn wel meer dingen die gescheurd zijn kan echt geen kwaad)...... heb je water in de olie of druk op het water?
zoete1
Trouwens niemand een coulasse (de kop zoals hier gezegd wordt) liggen voor een dgd4
jan123
Olie schoon? waterschoon? GEENprobleem
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Mc-Cormick D 436 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!