Ik heb een vraag over een O&K graafmachine.
Volgens mij komt er hydrauliekolie bij de motorolie. Het gaat niet snel, maar het oliepijl van de motor stijgt heel langzaam. De graafmachine werkt wel goed, motor heeft nog maar 7000 draaiuren, maar het lijkt mij niet goed voor de motor.
Vraag: weet u ook hoe dit kan, en hoe dit te voorkomen. Als u geen idee heeft, weet u ook iemand die hier verstand van heeft.
Graag hoor ik van u, met vriendelijke groet M.Lageveen. M.Lageveen@telfort.nl
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de O&K MH4 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Het is geen diesel of water ik ruik duidelijk hydrauliek olie.
Het zijn er meer pompen aan de graafmachine, maar ik moet nog maar een goed kijken hoe de pompen bevestigt zitten.
Vervangen. En voor de kering/o ring kan je vaak net zo goed naar een locale lager/kering boer
Edit en eerst uit zoeken welke pomp dat kan zijn dan, als het er meerdere zijn
Bedankt voor jou reactie, de andere kant van de motor is niet gemakelijk te zien maar ik ga nog eens even goed de boel nakijken. er zitten wel oliepompen op de achterkant van de motor nabij het vliegwiel / starterskrans.maar als die lekken dan zou de olie er wel bij het vliegwiel er wel uitlekken motor blok is lekvrij.
BVD. lageveen.
Dit zou idiaal zijn, weet je ook waar hij precies zit en klopt het dan ook als er hydrauliekolie in het motorblok komt?
Als je keerring eruit ligt, dan kan het zeker in je motorolie komen, heb zulks al dikwijls meegemaakt.
Pompie eraf en keerringetje vernieuwen is de remedie.
Groet M.Lageveen.
Er zijn complete afdichtsetjes voor tandwielpompen in de handel zoals je waarschijnlijk wel weet.
Ik heb even gekeken en er zit een kleiner pompje bij de distributie en wordt met een v-riem aangedreven.(als dit het goede pompje is?) deze zit niet bij het uitlaatspruitstuk maar aan de andere kant, en zit aangesloten op een klein oliefilter ik denk dat dit het goede pompje is, tenmiste als deze pomp aangedreven wordt via een V-snaar. graag hoor ik even als dit zou kunnen.