Goedenavond,
Wij zitten te kijken naar een trekkertje erbij voor de blokkenkar. De meeste van die trekkers hebben een olie capaciteit van iets meer dan 30 l/min.
De blokkenkar vraagt op papier ca. 30 l/min, in principe moet het dus genoeg zijn, maar wat denken jullie? Het is ook niet echt de bedoeling om altijd volgas voor de voerkar te staan, dus ook bij minder toeren moet die voldoende olie geven.
De blokkenkar is een Strautmann UBVW.
Mvg, Valtrapowerr
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
andere trekker erbij rijk??
Naar wat voor trekker kijk je dan? En wat wil je uitgeven?
een nieuwe? dan kun je er wel een met grotere pomp krijgen toch?
Een grotere oliepomp moet wel door een vakman uitgezocht worden. Bij te veel opbrengst wil de olie niet door de leidingen en krijg je oververhitting van de olie. Het veel gebruikte tandwielpompje is dan zo stuk. Tot dik 40 liter zal het wel gaan. Vergeet niet dat de olie altijd rond gepompt wordt. Ook volgas op de weg
trekker die er nu voor staat geeft 47, dat gaat wel goed. ja altijd rondgepompt als je die hydrauliekhandel vast laat staan??
nee, een pomp draait altijd. wordt mechanisch aangedreven. alleen de olie wordt dan zo snel mogelijk weer teruggepompt in de achterbrug voor zo min mogelijk verliezen.
@jmos oh op die manier, ik dacht dat hij met rondpompen dat rondpompen van trekker naar kar en terug bedoelde
Daar zit toch ook maar een 'gewoon' 30-literpompje op.
47,5 liter voor (deels) stuurbekrachtiging en nog 30 voor de hydrauliek, door 1 pomp geleverd?
anders vraag ik het de case dealer, die weten dat vast wel
633 voor schuitemaker amigo 30s kan maar dan staat die wel flink te brullen
alleen als je de koppeling op laat komen maar hij moet volgensmij wel volgas ervoor anders werkt het nie zo denk ik
Voor het gebruik van een trekker voor een voerwagentje (zoals de topicvraag is) hoef je geen erg hoge eisen te stellen aan trekker en/of oliepomp. Heel zwaar werk is het niet.
En wat erg belangrijk is; die kleine oude trekkers gebruiken heel weinig diesel!
Iedereen bedankt voor reacties/informatie!
2 of 3 keer is zo gebeurd door een keer een heuveltje op te rijden met te laag hydrauolie niveau. daar hoeft de rest niet kapot van te gaan.
het kan een manier van besparen zijn als je het mij vraagt. je kunt soms een betere trekker kopen voor misschien wel 2000 euro minder
die zou dit ook makkelijk kunnen doen.
hebben doordraaiende aftakas en hydraulic staan er wel wat van te koop zonder cabine en met hydraulic
Behalve bij een dubbele pomp, als je stuurbekrachtiging hebt.
Bij ons staat er altijd een 423 voor een 30S blokkenkar. Kan hem wel aardig hebben.