Illustratie van:

Unimog 403 - turbo

Hallo mede tfer's
Ik kwam op youtube een filmpje tegen van een unimog 421 turbo , en zie t mischien wel zitten om dat ook te doen op mijn 403. Maar nu is de vraag waar haal je het best een turbo. Ik weet dat er originele 314A blokken zijn die liggen in de mb trac 900 turbo's, zou t dan t best zijn om er een op te zetten van een mb trac of zou je er ook een universele op kunnen zetten.

mvg tim briels

Deel dit topic

Reacties

unipower
Haha trekt hij nog nie hard zat?
interbriels
@unipower nee moet de 406 van kameraad voorbij kunne jagen want hij stelt zicj aan dat 4 cil niks.is
unipower
@interbriels haha is het ook niet 😃 nee gekheid 4 cillinder kan net zo goed zijn als 6 cillinder ligt er maar net aan wat je ermee doet.
interbriels
@unipower aleen over de weg rijje dus voor op de akker te trekken hoeft t niet
RobinBos
Ik zou er een hele turbo motor in leggen, je eigen motor is daar niet geschikt voor. die OM314A blokken hebben olie sproeiers onder de zuigers voor koeling, de originele OM314 uit een 403 heeft dat niet. De OM352 uit een 406 overigens ook niet, erg oppassen daarmee...
old man jose
En alweer een oud voertuig ready voor de sloop.
En alweer een blaag tegen een boom of zoiets gejaagd.
bigroest
En voor nog meer vermogens winst monteer er ook lpg op met max 30%toevoeging.
Jos-IH
Ken je beter een ander blok met zuiger koeling erin legge, en dan ook meteen een oliekoeler erbij.
interbriels
@bigroest t is un diesel
interbriels
@old man jose wat ready voor de sloop doe gwn normaal man k doe ook mn best om mijn mog op te knappen ik ga toch ook niet jou ford afzijken er zijn zoveel mensen die op hun trekker een turbo bouwen maar dit wil niet zeggen dat hij dan ineen keer ''ready voor de sloop,, is
interbriels
@Jos-IH jha dan kan ik ook net zo goed een 352 erin leggen nee toch meer ellende dan ik verwachtte laat m maar mooi origineel
bigroest
@interbriels ja dat weet ik dat het een diesel is maar daarom kan er gewoon lpg bij op,maar als je dit vreemd in de oren klinkt kun je eens googelen
interbriels
@bigroest okee jha zal eens kijken
Joop3
Quote @RobinBos:
die OM314A blokken hebben olie sproeiers onder de zuigers voor koeling,

Pin me er niet op vast, maar ik meen dat de 314 geen zuigerbodemkoeling heeft. Dit is pas bij de 364 ingevoerd. De 352 in de hogere vermogensklasses heeft het geloof ik wel weer.

@interbriels er zijn verscheidene MB-Trac 800 rijders die een turbo er bij opgeschroefd hebben. Als je Duits een beetje van niveau is, moet je je maar eens aanmelden op www.trac-technik.de, en daar zoeken op turbo. Daar staan diverse ombouwverslagen, en handige tips.

In de praktijk blijkt dat de motoren het goed hebben kunnen, als je er maar een beetje met beleid mee omgaat.
Ik heb afgelopen winter de brandstofpomp van mijn 900 laten reviseren, en die man heeft ook verschillende aanpassingen eraan gedaan. Dat is net een kleine raket geworden, je kent hem helemaal niet weer. Met name onder in toeren is dit een wereld van verschil. Is eventueel ook een goede optie. Kost een paar centen, maar dan heb je wel wat!
Deutz-5006
Zo een turbofluitje bevalt zeker wel Tim, als je maar zorgt dat hij er bij nijnsel is ben benieuwt!
interbriels
@Deutz-5006 nou ik betwijfel of nijnsel lukt dan moet het meezitten met mijn rijbewijs en heb nog kei veel werk aan de cabine
DennisWeerd
Trouwens de zuigers van een turboblok zijn ook kleiner hea, een turboblok word warmer dus dan zetten ook zuigers meer uit, en met gewone zuigers loopt ie dan vast, die bodemkoeling is niet perce het grootste probleem

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Unimog 403 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
17
DEELNEMERS
9
WEERGAVES
14