Na revisie wil onze ford 2000 niet starten met de startmotor, alleen als hij wordt aangesleept.
Ik heb het idee dat het aan de brandstoftoevoer ligt. Als de motor stationair loopt geeft hij bij alle 3 verstuiverleidingen brandstof, als je gas geeft is er bij een van de verstuiverleidingen geen diesel meer te zien.
Als alle verstuiverleidingen zijn aangesloten loopt de motor na het aanslepen stationair en reageert eerst wel op gasgeven. Na een tijdje reageert hij niet meer op gasgeven en blijft dan stationair lopen en gaat vervolgens uit. Wat kan hiervan de reden zijn, misschien de brandstofpomp?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Hierdoor loopt het systeem langzaam vol diesel en dat stookt ie in korte tijd weer op waardoor ie uitvalt.
Aangezien je het brandstofsysteem zo langzamerhand wel onderhanden hebt gehad als ik je topics zo bekijk denk ik eerder dat het zeefje onderin de tank dicht zit.
Draai de leiding van het kraantje onderin de tank maar eens los. Als daar bij een geopend kraantje geen fastoenlijke straal diesel uit komt dan rest er maar één ding, en dat is kraantje eruit en resterende diesel aftappen.
Op het deel van het kraantje dat in de tanks steekt zit een gaasje dat het bezinksel in de tank moet tegenhouden.
Vaak zit dat na verloop van jaren dichtgeslibt met een roestbruinige rommel omdat alle condens en rommel zit onderin de tank verzameld. Dit staafje met gaas moet je dus eerst schoonmaken in schone diesel, en even goed doorblazen met perslucht.
Vervolgens de stoomcleaner ter hand nemen en de tank goed schoonspuiten van binnen en deze daarna een dag uit laten drogen.
Daarna het kraantje weer monteren, doe even een stukje teflontape om de schroefdraad voor goede afdichting, en de leiding weer aansluiten.
Vervolgens de tank minimaal voor de helft vullen en de gebruikelijke ontluchtingsprocedure volgen, zoals je dat al eens eerder hebt gedaan.
Controleer nog wel even of je brandstoffilter niet weer vol met prut zit want als er veel troep onderin de tank zit en dus dat gaasstaafje op het kraantje vol zit dan zit je filter waarschijnlijk ook wel weer vol. Dat kan in een bestek van een paar uur al wel lukken.
Spreek uit ervaring in het verre verleden.
@Ford5000 Aanpassen? Kan dat dan?
Start wel na aanslepen. Vreemde is dat brandstoftoevoer bij meer gas geven stopt bij 1 van de 3 verrstuivers. Als de motor na enige tijd afslaat, kan hij wel weer worden gestart, waarna de motor weer een tijdje loopt en vervolgens weer niet reageert op gas geven en opnieuw afslaat.
Juist dat doet mij vermoeden dat het gaasstaafje wat aan het brandstofkraantje zit de boosdoener is in dit geval.
Er sijpelt nog net een beetje door waardoor je hem na een uur of iets langer wel weer aan de praat krijgt om vervolgens weer stil te vallen.
Doordat je bij toenemend toerental meer diesel vraagt, en de toevoer te klein is vanwege verstopping, slaat ie af.
Zoals @ford5000 en @Valtra-Fordpower ook al zeggen.
Heb het zelf in het verleden een paar keer gezien... gaat precies zoals je verteld.
Ben je al zeker van of de juiste koppakking is gemonteerd?
Verstuivers getest?
Intussen hebben we van alles geprobeerd: kleppen nogmaals gecontroleerd, dieseltank schoongemaakt, tankfilter schoongemaakt, toerentalregeling aan onderkant brandstofpomp gecheckt. Uiteindelijk bleek het filtertje in de brandstofpomp de oorzaak; nadat deze is schoongemaakt loopt de motor als vanouds.
Waar zit dat filtertje?