Slecht starten Inter 844s

Hallo, mijn 844s start nogal slecht. moeten deze trekkers ook nog voorgegloeid worden?
Graag advies

Deel dit topic

Reacties

fendt 936 vario
Ja, je moet even voorgloeien voordat je de trekker gaat starten
in ieder geval doe ik dat ook altijd
HollandNew
Als ie slecht start is dat misschien wel handig ja 😃
me
Kan misschien wel zijn dat je kleppen gesteld moeten worden. Dat scheeld soms al wat .. of dat je een slechte accu of startmotor hebt .. of dat je kabels er naartoe niet te best zijn.
Leo433
De kabels er naartoe heb ik vervangen, scheelt heel veel, startmoter ging veel sneller draaien.
Mijn 433 start altijd zonder gloeien, dus vandaar mijn vraag.
De startknop van de 844 heeft volgens mij geen voorgloei stand
me
Je voorgloeistand is alst goed is halverwege je startknop .. vlak voordat de startmotor aantikt. Vaak hoor je wel iets tikken ofzo.
Leo433
Ja, dat is bij mijn 433 ook, dan zal de startknop wel kapot zijn. Bedankt
me
Dat is in elk geval bij alle inters zo'n beetje hetzelfde 😉 .. of de bekabeling achter de startknop ... je zekering .. gloeispiraal ..alles kan!
14_Power
Ik heb zelf ook een 844s en als je de startknap nou is iets uittrekt, niet tever moet je even goed op het lampje op je dashboard kijken als die ineens iets flauwer word dan is die hem aan het voorgloeien, gewoon paar seconden doen en dan starten , ik heb er verder geen last mee met de 844s , start altijd, maar tijdens het opknappen, splinternieuwe accu in gegaan , bekabeling vernieuwd, alles is nieuw, ook startmotor, maargoed probeer het nog is even en als het dan nog niet lukt moet je het maar even zeggen;)
Leo433
Bedankt, ik denk dat de knop tocht kapot is, als ik deze al een klein beetje uit trek dan gaat hij al starten en niet gloeien, daar moet ik even naar kijken.
De startmotor maakt best veel herrie, dus deze moet ik laten reviseren denk ik. Accu is goed.
Ik heb deze trekker net gekocht dus ik moet hem helemaal nalopen.
Leo433
Heb trouwens nog een bodem nodig voor in de cabine (comfort 2000). Heeft een van jullie dat?
guldner75
Een echte inters start Niet in de winter ...
fendtjuh
Weet je wel zeker dat het het uberhaupt op zit, zo'n gloeispiraal? Heeft ons 105'je nl ook niet en zijn wel meer trekkers 😉

Startmotor reviseren? Kan dat uit met die hoge uurlonen van tegenwoordig?
jaspercasedriver
433 is zker 3 cil die starten veel beter zonder gloeien
Slang van het inlaatspruitstuk losdraaien.. dan zie je als hij een gloeispiraal heeft, en anders ff iemand proberen te laten gloeien en dan ondertussen naar het gloeispiraal kijken.. als er niets gebeurd zou ik idd even naar de startknop kijken. En is de accu nog goed ? kleppen stellen wil ook heel goed helpen
guldner75
@ fendtjuh

hier doen ze vaak de start motor ruilen en dan word die gereviceerd (je krijgt dus een ruilmotor)
interman
Idd en startmotoren zijn ook best wel prijzig hoor!!
je kunt het dashbord er zo uithalen, stuur er af, en urentellerkabel eraf, dan pak je hem zo weg en kun je overal bij.
DETAIL_MAN
Of de stopknop half uittrekken start hij ook zo is de koudstart namelijk
Leo433
Ik heb inderdaad de gloeispriralen niet kunnen ontdekken.
Moet degene die ook een 844s heeft ook voorgloeien?
fan van JD
Een echt Inter, start niet in de winter
sikuman
Met een snelstart motor loop een 844s altijd snel.
of de motor is versleten
HendrikFiat
En als je nou iets gas geeft?, moest bij onze 744 vroeger wel altijd
takeuchipower
Die van mij start altijd meteen zomer of winter maakt niet uit, hoeveel uur heeft die gelopen??
Schluterfan
Die dingen moet je altijd op dubbele mazout starten, dat doe je gewoon door de andere knop (de linkse) voor de helft uit te trekken, das gewoon de zelfde om de trekker stil te leggen.

Het kan ook aan de brandstofpomp liggen. Ik heb namelijk een 644 en deze start ook slecht. Bij de onze ligt het aan de pomp, en die kan je niet meer laten reviseren of herstellen, omdat er geen stukken meer voor zijn, en te denken dat het Bosch is!
Leo433
De trekker heeft 5100 uur gedraaid, dus dat is niet al te veel denk ik.
De startmotor maakt wel veel herrie, dus dat kan het zijn.
Het verbaasd me wel dat de brandstofpomp niet meer te reviseren zijn.
14_Power
Nou motor versleten kan absoluut niet, kan die nog wel 10.000 uur dr bij, minimaal, mijne gloei ik hooguit 2 sec voor, meer is eigenlijk niet nodig, tikken en lopen, mijn 844-S heeft inmiddels 6900 uur op de klok.
case 745 xl
Wij hebben vroeger een 844s gehad met 18000 uur en die liep altijd zomer en winter.
en daar is naarmijn weten alleen een keer een nieuwe koppeling ingekomen.
1046
De gloeispiraal zit als et goed is in et inlaatspruitstuk
Machineman
Op mijn 1055 zit nog een soort van gloei dinges ( in de inlaat lucht spruitstuk).. die is verbonden met de retour-diesel leiding. Wat is daar het nut van?
ford8630power
Onze 844 start ook niet zonder de stopknop half uitgetrokken te hebben, zo doen wij het al 5 jaar en hij is nog nooit blijven staan!
1046
????????????? das raar, machineman
marcelihc844s
Start piloot derin bloazen
Machineman
Zou het een Scandinavische uitvoering zijn ofzo??? die de inlaat lucht voorverwarmd???? De dealer zei het zo ook niks....
1046
Kzou et nie wete, machineman, tis voor et eerst dat ik et hoort
Machineman
Startpiloot kunnen ze verslaafd aan raken, dan startten ze niet meer zonder...en das jammer als het niet hoeft!!
Machineman
Zal er binnenkort wel effe foto van plaatsen dan.... heb ik toch nog iets aparts....
14_Power
Hee machineman, zoals jij het zegt hoe het op jou 10 zit, zo zit het geloof ik bij die van mij precies hetzelfde
zit bij mij niet in het inlaatspruitstuk
hans ih
Dat is een vlamstart dat je bedoeld.zit standaart op de engelse inters.Op de Duits/franse zit er een gloeispiraal in de inlaat.De vlamstart is eficenter.
14_Power
Jaah? nou das dan wel appart want mijn 844-S is volgens motor- serie nummer in de boeken nagekeken en heb 1 van de aller eerst 844s trekkers, en tis n echte duitser , mischien dat dit dan door de dealer toendertijd of eigenaar veranderd is ?? zou mischien kunnen
hans ih
Heb met mijn Inter geen probleem;Tot -20start ogenblikelijk (geen gloei instalatie aanwezig)als het nog kouder is kan ik met een schakelaar op dachbord ehter inspuiten,en als het -40 wordt kan ik hem via netspannig opwarmen(koelwaterverwarming).De trekker komt wel uit Canada(IH1466)
14_Power
Okee ja de mijne heeft inmiddels ook al een graad of - 15 meegemaakt en start altijd zonder problemen, 365 dagen per jaar 😉 maakt niet uit hoe warm dat t is.
Machineman
Mijn 1055 betreft een uit 1977 / 78... ook echte duitser, mischien dat alleen de eerste modellen het hadden?
Corne S
Bij onze 585 loopt er ook een leiding naar het inlaatspruitstuk + een draad. Wanneer je dan gloeit wordt de diesel aangestoken, en zo wordt de motor dan voorgegloeid.

Misschiend dat het hetzelfde systeem is bij de 1055 van Machineman.
fendtinterfan
Bij een fiat 450 verbrand ie gewoon diesel in het inlaat spruitstuk en dan wordt de lucht verwarmd. maarja das geen inter
Idd, wij hebben zoon inter 268, dat is zoon hydrostaat.. die heeft ook zoon leiding naar het inlaatspruitstuk, dus dat zie je wel vaker 😉
Valtra-Fordpower
Ja zelfs onze Ford heeft dat systeem, ff 10sec gloeien en lopen dat ding 😛
Verklaard ook waarom dat ding van ons gelijk start na driekwart jaar stilstand 😛

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
47
DEELNEMERS
25
WEERGAVES
1