Ik heb een vraag we willen een oude opraapwagen graag ombouwen naar een oprijwagen. Nu heb ik een paar vragen...
Weet iemand wat een normaal hoek percentage is voor oprijplaten?
Omdat een opraapwagen vrij hoog op de wielen staat en ik niet met mn machienes aan de grond wil komen..
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Ik heb een platte wagen met een laadvloerhoogte van 90cm, met opraapwagentandem. Ik denk dat een opraapwagen minimaal 1,10 tot 1.20 is, dus dat scheelt een aardig stukje oprijplaat.
Vergeet verder niet dat de achterkant van het chassis flink op zn donder krijgt als je er een trekker oprijdt, de opraapwagen is immers gemaakt voor een gelijkmatig verdeelde belasting, niet voor een pieklast van een trekker die bij het oprijden enkel op het achter de tandem uit stekende gedeelte hangt.
Ik zou m zowieso een stuk aanschuinen, dat scheelt fors in de lengte van je rijplaten. de achterste meter 15 graden laten aflopen is vrij gangbaar voor machinetransporters. Als je het chassis laat zakken tot 10cm boven de banden heb je een laadvloerhoogte van rond de 90cm, een meter 15 graden aanschuinen scheelt je weer 27cm hoogte, dus dan nog een oprijplank van 2 meter lang erachter, dan kun je er makkelijk tegenop rijden zonder glijpartijen als er glibberige klei aan de banden zit.
Iedereen bedankt voor de nuttige informatie! Gr,
Bespeur ik daar nu enige kwaadheid?
Nou doe je het weer! Zeker een beetje 'kortaf' karakter?
Groeten uit Zuid-Limburg van boer007 hahaha