Illustratie van:

Fiat 312 R - afstelgegevens brandstofpomp

Ik zoek de afstel gegevens voor brandstofpomp fiat 312 ,de tractor start slecht loopt statinair slecht rookt en slaat af als die warm is ??

Deel dit topic

Reacties

Wilting NH
Deze types werken toch door middel van meer ofminder lucht in laat , ipv meer of minder brandstof in te spuiten?
Wimsumar
Beste
Quote @Wilting NH:
meer of minder lucht in laat

Dat is het geval bij een benzinemotor met carburateur. 😉
basia
@Wimsumar ;
@Wilting NH bedoeld waarschijnlijk een vacuum (met membraam)geregelde brandstofpomp.

De motor is verder goed in orde ? Klepspeling ,compressie , geen lucht in brandstofsysteem enz. ?

luchtleidinkje en membraam niet lek ?
Wimsumar
Beste
Quote @Basia:
vacuum (met membraam)geregelde brandstofpomp

Ja, dat is mogelijk dat er een vacuümgeregelde regulateur op zo'n Fiat-312R zit. Desondanks wordt in beginsel het toerental d.m.v. de ingespoten hoeveelheid brandstof geregeld.
Wilting NH
@Wimsumar zit een membraam in voor se lucht, als je gas in trapt, duurt het ook even voor die touren krijgt
guy
Over het afstellen van de pomp op de motor heb ik wel wat liggen, maar afstelling van de pomp zelf heb ik geen info. Als je meer wil weten kan ik je die bladen wel even doorfaxen ofzo 😄
fiat350
Dat is een vacuumregelaar ipv een mechanische regelaar, kan zijn dat er een scheur in het membraam zit, dan lopen ze nie mooi, ik heb al eens gehad dat de trekker 'valse lucht' zooog langs het vacuumbuisje tussen inlaat en pomp, en dan doen die ook raar, ze gaan naar half toerental maar omdat de 'gasklep' dicht blijft krijgt de motor geen lucht dus rookt deze enorm zwart, mss best even de koper ringen en die leiding controleren
Polderjong
Gekke vraag misschien maar heb je het brandstof toevoer systeem al eens nagelopen, b.v.nieuw brandstof filter geplaatst,leidingen schoongemaakt,de opvoerpomp gecontroleerd en glaasje schoongemaakt? Verder kan je overwegen om de terugslagklepjes welke bovenin de brandstofpomp zitten in de nippels van de verstuiverleidingen even te controleren op vervuiling. Als het systeem goed is moet je trouwens bij een draaiende motor een duidelijke tik voelen wanneer je je vinger lichtjes tegen een verstuiver leiding aanhoud. Het slechte starten kan ook veroorzaakt worden door defecte gloeiers of te kortstondig gloeien, de 312 is een voorkamer diesel die altijd wanneer hij koud is,dus ook bij de zomerdag moet voorgloeien, minimaal 30 beter is zelfs 45 seconden. Lekt er trouwens gasolie uit de olie overloop van je brandstofpomp ? als dit het geval is, is hij in niet al te beste conditie meer.

Succes Johan

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fiat 312 R ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
8
DEELNEMERS
6
WEERGAVES
9