Ik heb net een 1980 745 gekocht en heb niets van documentatie.
Graag vervang ik alle vloeistoffen en filters. Kan er mij iemand laten weten welke olie ik best gebruik? en waar ik de levels kan checken? (die van de motor weet ik wel hoor)
Bandendruk?
Welk toerental is aan te raden voor ritjes op de baan, hoe snel zou moeten kunnen lopen?
Waarvoor dient die hendel rechts op het dashboard (wat bedoelen ze met Agrio?)
Ook nog: Als ik de koppeling intrap hoor ik een tikkend geluid. Dit is nieuw, hij had dit niet een paar dagen geleden!
Veel vragen..., hopend op wat duidelijkheid.
Mvg,
Tom
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de International 745 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
versnellingsbak peil, dikke stop links onder opstap, met sleutel 32.
Rechts staar er op de hendel; Stop- Agria- Neutraal en een paar pijltjes.
Hoe werk je dan met deze hendel?
agriomatic werkt als hi-lo in de hoog en laag vooruit en als je hem in zijn achteruit zet, is de agritomatic hendel een omkeerkoppeling, werkt heel mooi
Dus als ik het goed heb: om op de baan te rijden zet ik de linkse hendel naast de stoel helemaal naar voor, de rechtse hendel op het dashbord naar achter en dan rijden met de 4 versnellingen via de gewone hendel?
Moet je ontkoppelen als je de Agrio-hendel gebruikt?
Het gaat hier om een 745, geen 745 S of 745 XL. Het is een Frans type! Die zijn itt de 745S/XL ook met een Agriomatic S geleverd. Gebouwd tussen 1978 en 1980
Tom,
Motorolie 15W40, 9 liter
Transmissieolie IH HyTran, ergens tussen de 35 en 45,5 liter. Dat verschilt per transmissietype. Ik vermoed, dat de Agriomatic S de hvh van 45,5 vraagt
Hydrauliekolie is 18 liter
Koelwater 19,5 liter
Peilpunten:
Motorolie moge bekend zijn.
Transmissie is te peilen onder de linkeropstap
Hydrauliek bovenop het hefdeksel tussen stoel en topstang.
Maar de Agrio S heeft veel meer olie nodig
Even voor de duidelijkheid: in een transmissie wil je eigenlijk een minimale hvh olie hebben Boven peil sowieso niet. Drukgesmeerdere transmissies trekken lichter. Juist om de hvh olie. Tandwielen hoeven niet door de olie, dus geven ze wel weerstand, maar veel minder dan in een oliebadsmeersysteem.
Iemand nog een idee ivm het tikkend geluid bij het ontkoppelen?
Ik neem best minerale olie voor de motor, neem ik aan?
Geen synthetische shit?
Druklager zou ook kapot kunnen zijn of drukvingers zijn niet allemaal gelijk afgesteld.