International 745 - koppeling doet raar en nog veel meer vragen...

Ik heb net een 1980 745 gekocht en heb niets van documentatie.
Graag vervang ik alle vloeistoffen en filters. Kan er mij iemand laten weten welke olie ik best gebruik? en waar ik de levels kan checken? (die van de motor weet ik wel hoor)
Bandendruk?
Welk toerental is aan te raden voor ritjes op de baan, hoe snel zou moeten kunnen lopen?
Waarvoor dient die hendel rechts op het dashboard (wat bedoelen ze met Agrio?)

Ook nog: Als ik de koppeling intrap hoor ik een tikkend geluid. Dit is nieuw, hij had dit niet een paar dagen geleden!

Veel vragen..., hopend op wat duidelijkheid.

Mvg,
Tom
Tom TheLimo

Reacties

Niekpetje
Volgens mij gaat het met de hendel om de koppeling van het aftakas
ROBERTIHC
745-s bedoel je denk ik, opvolger van 744, agrio is agriomatic, rechterhendel naast stuur en stuurversnelling, werkt als hi/lo en voor/achteruit.

versnellingsbak peil, dikke stop links onder opstap, met sleutel 32.
Tom TheLimo
Links is de koppeling van de aftakas.
Rechts staar er op de hendel; Stop- Agria- Neutraal en een paar pijltjes.
gypCaseXL
Rechts onder het stuur? Da's handgas. De olie in de moter gebruiken wij altijd 15W40.
gypCaseXL
Die hendel is voor de agromatic lijkt me.
Tom TheLimo
@ Roberthihc: er staat enkel 745 op nergens een een S, waar kan ik dit aan zien?
Hoe werk je dan met deze hendel?
ROBERTIHC
@Tom TheLimo in 1980 was er nog geen 745, alleen 743, 744 en 745-s, kijk maar op het typeplaatje rechts bij rempedalen op het koppelingshuis.

agriomatic werkt als hi-lo in de hoog en laag vooruit en als je hem in zijn achteruit zet, is de agritomatic hendel een omkeerkoppeling, werkt heel mooi
ROBERTIHC
Agriomatic
Tom TheLimo
@ROBERTIHC Bedankt voor de info!
Dus als ik het goed heb: om op de baan te rijden zet ik de linkse hendel naast de stoel helemaal naar voor, de rechtse hendel op het dashbord naar achter en dan rijden met de 4 versnellingen via de gewone hendel?

Moet je ontkoppelen als je de Agrio-hendel gebruikt?
ErDee
@Tom TheLimo ja klopt. Hoef je geen koppeling voor te gebruiken. Ga er wel voorzichtig mee om en goed onderhouden, die agriomatic-s. Hytran olie erop en filter links tegen de bak mee vervangen, netjes op tijd
SJB533
@ROBERTIHC
Het gaat hier om een 745, geen 745 S of 745 XL. Het is een Frans type! Die zijn itt de 745S/XL ook met een Agriomatic S geleverd. Gebouwd tussen 1978 en 1980

Tom,

Motorolie 15W40, 9 liter
Transmissieolie IH HyTran, ergens tussen de 35 en 45,5 liter. Dat verschilt per transmissietype. Ik vermoed, dat de Agriomatic S de hvh van 45,5 vraagt
Hydrauliekolie is 18 liter
Koelwater 19,5 liter

Peilpunten:
Motorolie moge bekend zijn.
Transmissie is te peilen onder de linkeropstap
Hydrauliek bovenop het hefdeksel tussen stoel en topstang.
ErDee
@SJB533 ik denk juist 35 liter, omdat de agriomatic-s de plaats van die 10 liter in neemt 😉
SJB533
@ErDee
Maar de Agrio S heeft veel meer olie nodig 😉
SJB533
@ErDee
Even voor de duidelijkheid: in een transmissie wil je eigenlijk een minimale hvh olie hebben 😉 Boven peil sowieso niet. Drukgesmeerdere transmissies trekken lichter. Juist om de hvh olie. Tandwielen hoeven niet door de olie, dus geven ze wel weerstand, maar veel minder dan in een oliebadsmeersysteem.
Tom TheLimo
Bedankt voor de duidelijke info.
Iemand nog een idee ivm het tikkend geluid bij het ontkoppelen?
Tom TheLimo
@SJB533
Ik neem best minerale olie voor de motor, neem ik aan?
Geen synthetische shit?
ErDee
@Tom TheLimo precies
Corne S
Trilt het koppelingspendaal?

Druklager zou ook kapot kunnen zijn of drukvingers zijn niet allemaal gelijk afgesteld.
ROBERTIHC
@SJB533 agriomatic heeft 35 liter nodig, en gewone transmissie heeft 45,5 liter nodig.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 745 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!