Illustratie van:

Unimog 406 - schijfremmen

Hallo,

ik heb een unimog 406 uit 1968 met trommelremmen.
ik vroeg mij af of het mogelijk is om schijfremmen hierop te bouwen.
of is het frame van een schijfgeremde unimog helemaal anders?
en de trommelremmen van nu werken niet helemaal goed want als ik hard rem trekt de hele unimog scheef, wat kan ik hieraan doen??

alvast bedankt.

gr. mike

Deel dit topic

Reacties

Deutz-5006
Eerst is allemaal afstellen, nu remt er waarschijjnnlijk een harder als de andere, ook remschoenen misschien is schoonmaken!?
unimog-406
Ja eerst alles goed afstellen en dan goed ontluchten 😉
old man jose
@unimog-406 Beter andersom ontluchten>>> afstellen
FendtMV
En zijn dat dingen die ik zelf kan?
ben niet heel technisch
ADB996
@FendtMV je zou het zelf kunnen doen, volgens mij is dit niet zo moeilijk. er zijn vast mede TF-ers die je wel kunnen uit leggen hoe het moet 😉
FendtMV
Oke, bedankt
interbriels
@FendtMV hallo
Ik zou zeker geen schijfremmen erop bouwen want trommelremmen zijn toch t beste wat je kan hebben
op je mog.
Het probleem word veroorzaakt door een van deze redenen:
*een of meerdere remcilinders zit vast deze zijn los te halen en te reviseren
*je remsysteem moet ontlucht worden, is een tijdrovend klusje maar kan je makkelijk zelf
*en als je remvoering vettig is kan het ook zijn dat je remcilinder lek is dit was bij mij het geval en als ik er remolie bijdeed en ontluchte remde hij weer perfect
,maar als dat het geval is moet je je remcilinder(s) reviseren of nieuwe erop zetten en je trommels en vroering goed schoonmaken

ik hoop dat je iets verder komt met deze info als er nog vragen zijn hoor ik het graag
mvg tim
mc-cormick-ihc
Quote @interbriels:
trommelremmen zijn toch t beste wat je kan hebben
op je mog.

in welk opzicht beter dan schijfremmen?
Joop3
Voor schijfremmen moet je de assen wisselen, en misschien ook andere velgen hebben. Duur grapje.

Tevens kan ik je de tip geven: Als je niet heel technisch bent, laat iemand met verstand naar je remmen kijken! Remmen zijn erg belangrijk i.v.m. de veiligheid, zeker bij een Unimog, vanwege de hoge snelheden die gehaald kunnen worden.
Steyr thomas
@mc-cormick-ihc
Geen enkel opzicht haha. als je een keer met unimog met schijfremmen hebt gereden wil je niet anders meer..
mc-cormick-ihc
@Steyr thomas dat idee had ik ook. ik heb toen een keer met een trommelremmer gereden maar dat vond ik nog niet helemaal hightech. de mijne heb schijven maar daar heb ik nog niet mee gereden...
interbriels
@Steyr thomas dit is algemeen bekend je hebt met schijfremmen veel meer problemen dan met trommels
unimog_kevin
@interbriels als je met schijfremmen een noodstop moet maken, zit je met je neus tegen de vooruit geplakt, kan ik van een trommelremmer nie zeggen 😉
FendtMV
Oke bedankt allemaal, zal me er eens in verdiepen hoe of wat

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Unimog 406 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
14
DEELNEMERS
10
WEERGAVES
8