Hallo,
ik heb een vraagje over de aftakas van een Fendt 104s aan de voorzijde (net achter de vloeistofkoppeling)volgens mij is deze voor het maaien?
hoe moet deze uitgeschakeld worden?
mvg Fokke
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
zag je in Duitsland wel meer dan hier .
Uitschakelen kan alleen maar met de handkoppeling ;
een voordeel is ( bij langer gebruikhandkoppeling ) dat het druklager stil staat ; hier tegenover word er wel een ander lager in de tussenbak weer zwaarder belast .
Nee ;Wim , de inschakel-mechanisme van de achter-aftakas met de mogelijkheden 540-0-1000 zitten in de achterbrug .
het voorste uitstekende stukje aftakas is eigenlijk dezelfde as vanaf het lamellenpakket dat ook naar achteren loopt ;waar je hem dus wel op 0 kunt zetten.
Die originele Duitse Fendt maaibalken hebben waarschijnlijk zelf nog een aan-uit (klauw) koppeling
Achter-aftakas kun je uitschakelen (540-0-1000 ) dat voorste aftakasje wat jij bedoeld ; kun je alleen stopzetten met de aftakas-hand-koppeling .
bij normaal trekkergebruik (handkoppeling los ; zal het asje altijd meedraaien .
Dus zoals hier wel meer is geschreven ; dat voorste aftak-asje is NIET uit te schakelen !
Ik heb deze winter nog een dergelijke verdeelbak ( verdeelt kracht van motor naar normale schakelbak en naar aftakas-aandrijving ) gereviseerd .
Dus weet hoe zo iets in elkaar steekt cq hoe het werkt !