Hallo.
Ik ga binnenkort kijken naar een same atlanta 45. Zijn er bij deze trekker nog dingen waar je e tra op moet letten? Wat zijn de zwakke plekken van deze types of wat is een veel voorkomend probleem van deze trekkers?
Alvast bedankt voor de informatie
Mvg sebastiaan
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Same Atlanta 45 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
"Leuke" nickname voor je vriendin.
On topic:
Same Atlanta vraagbaak: tractorfan.nl/machine/same/…
Sorry maar ik volg je niet helemaal waar heb je het over met nickname voor vriendin. Snap dat je een geintje maakt maar ik snap hem niet
Geniaal
ff controleren of er geen scheurtjes zitten rond de koppelingshuis en motor.
mij is geleerd dat die nogal snel afbraken en dat je beter op 4 wielen moest rijden en geen weelie maken...............
Haha bedankt hier heb ik tenminste wat aan niet van die reacties zoals kijk of die olie lekt van dat is bij iedere trekker zo. Maar dat je op 4 wielen rijden ipv 2 lijkt me logisch met zon oude trekker
nou.... vele oude trekkers kan je gerust op 2 wielen laten trekken zoals de lanz buldog....nixs mis mee...........ik heb ook een same 450 gehad en motorisch zijn ze sterk (je moet wel alles nalopen onderdruk en olie en dergelijke) maar op de verbinding van versnellingbak/koppelingshuis naar de motor was bij die type`s toch een zwak punt........
alhoewel bij mij het elke keer goed ging,.....ik hield de voorwielen ook niet altijd op de grond....................
Ps ik heb trouwens zelf een voorlader er op + 1.50meter grondbak en achter op 400kilo tegenballast en het gaat nog steeds.
maar ben je er echt ruw mee?.......
Ik zal daar even extra goed opletten hoop niet dat er scheuren inzitten. En laat me ven weten hoe dat gaat met tt. Welke klasse wat voor baan en versnelling enzo
koppeling wil wel es moeilijk doen, electra vergeet maar dat dat nog goed is...
Oke dankje goeie tip ja dat van de luchtkoeling leek mij wel duidelijk om even na te kijken. En elektra maakt mij niet uit ben ik wel handig mee. En anders heb ik daar me pa voor die is elektro monteur. En weet iemand misschien of deze trekkers een gesynchroniseerde bak hebben zo ja welke versnellingen allemaal??
Oke wel jammer dat ze niet gesynchroniseerd zijn. Ik heb hiervoor een centurion 75 gehad. Zijn ook fijne dingen mooie korte draaicirkel veel pks en weinig gewicht
Je gaat 1 versnelling terug door de koppeling te trappen, uit de versnelling halen koppeling op komen en tegen de lagere aan houden en gas bij geven voor juiste toerental.
Door het tandenpoetsen te voelen leer je zo heel snel hoe je moet zitten met je rpm. Doordat de bak dan onbelast is wil de versnelling erin glijden.