Kan iemand me zeggen hoe ik de koppelingsplaat moet vervangen? en hoe ik kan zien of ik eventueel de drukgroep moet hervangen of afstellen?
Alvast bedankt!
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de David Brown 850 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Reacties
als eerste haal je alle verbindingen tussen de voor en achterkant los ter hoogte van je koppelingshuis. dan zet je als eerste alles goed vast. de vooras blokkeren (pendelen) wielen recht zetten. achterbrug ondersteunen bij koppelingshuis. motor ondersteunen op geschikte plek (stevig maar wel verrijdbaar naar voren) dan alle moeren rondom loshalen. en de trekker voorzichtig naar voren bewegen. goed kijken of je niks vergeten bent om los te halen. En dan heb je hem als het goed is in tweeen. dan heb je aan de kant van de motor de drukgroep met koppelingsplaten tegen het vliegwiel aangeschroefd zitten. zorg dat je die ondersteunt zodat je hem los kunt draaien. dan heb je de drukgroep met koppelingsplaten. Kijken wat er vervangen moet worden en alles weer in omgekeerde volgorde in elkaar zetten.
de koppelingsplaten mogen niet te dun zijn. En de drukgroep mag niet ingesleten zijn. is dit het geval wel. dan vervangen. alles weer afstellen zoals het hoort en weer in elkaar. en als laatste het afstellen van het pedaal.
het afstellen van de drukgroep zal iemand anders je kunnen vertellen en wacht nog maar even totdat iemand mijn verhaal bevestigd/verbeterd.