Illustratie van:

Fiat 415 - Start niet meer nadat tank bijna leeg was gereden.

Hoe ontlucht ik de brandstofpomp van een FIAT 415???

Deel dit topic

Reacties

robbertk
Heb je het filter al gecontroleerd? En weet niet van de fiat of die zijn eigen trucje heeft maar je kan je verstuiverleidingen tikkie los draaien en dan starten/handpomp
ADB996
Door middel van een opvoerpompje
Jos-IH
Verstuiverlijdingen los en dan oppompen tot er diesel uitkomt
JanLa
Ok, dat had ik gedaan maar misschien iets te snel gestopt.
Het glaasje onder de brandstofpomp is niet helemaal tot bovenaan vol. Kan dat ook een oorzaak zijn?
Fendttrisixfan
Veel kans ook dat er brokje vuil in de leiding is gekomen als je hem terug gevuld hebt nadat hij leeg was 😉
Wimsumar
Beste
Quote @Jos-IH:
verstuiverlijdingen los en dan oppompen tot er diesel uitkomt

Dat lukt nooit! Met het handpompje kun je niet 'door' de brandstofpomp heen brandstof in de verstuiverleidingen pompen.

@ JanL. : Vanaf de tank moet je stap voor stap het systeem controleren/ontluchten.
Ik heb wat foto's gevonden van een Fiat415 (hoe het in het echt zit weet ik van dit type niet).
Op de beide filters zit een ontluchtingsschroef welke je in doorstroomvolgorde 1 voor 1 los/vast moet draaien om dan met het handpompje de laatste lucht uit te drijven. Dan moet de brandstofpomp ontlucht worden. Indien er een lijnpomp op zit, zul je aan andere zijde dan waar de bandstofaanvoerleiding gemonteerd zit een schroefje iets los moeten draaien om vervolgens de brandstofpomp met het handpompje vol te pompen/lucht uit te drijven, vervolgens schroefje weer dicht/vast. Dan kun je een startpoging doen.
Beter is eerst nog de verstuiverleidingen (bij de verstuiver) iets los te draaien en te starten tot de brandstof daar uitlekt.
wezel844-s
Banjo bout vol vuil keer terug de tank in blazen met lucht wel de tankdop er dan af halen
fendt926power
Hallo, ik heb zelf ook een fiat 415 daarvan zijn deze foto's hierboven ook. ik heb toen om de beurd de bout op de dieselfilters los gedraait en toen gepompt tot dat er diesel uit kwam. toen bout op de enefilter dicht gedraaid en op de 2de filter de bout los gedraait, weer pompen tot er diesel uit komt, dan bout weer dichtdraaien. dan nog even pompen en dan hoor je het ook weer terug de tank inlopen als het goed is. da ff minutje gloeien en de knop waarmee je hem uit zet ingedrukt houden tijdens het starten, dit is de koudestart knop, zo krijgt hij wat extra diesel. zo lukte het bij mij tenminste meteen. succes 😄
fiatfan
@fendt926power dit is de beste manier, maar meestal lukt dit bij een fiat met roterende pomp dan nog niet.
om accu en startmotorschade te voorkomen: even een meter of 25 aantrekken en hij loopt weer als een zonnetje!
fiatfan
Maar volgens mij heeft de 415 nog een lijnpomp, dus dat moet te doen zijn..
fendt926power
@fiatfan dat weet ik niet, de mijne start ook altijd heel moeilijk, moet zeker 30 sec gloeien en dan start hij nog zomaar moeilijk. aantrekken is denk ik het best inderdaad om schade te voorkomen.
JanLa
Dat zijn al heel wat mogelijkheden. De trekker heeft inderdaad een lijnpomp. Ik moet nog ff uitzoeken waar het handpompje zit.
Wimsumar
Beste
Quote @JanLa:
handpompje

Klik op onderstaande foto voor uitvergroting.
Daarop zie je onder de brandstofpomp een metaalkleurig 'buisje' met wit dopje. Dit is het handpompje.
Werking:
Het witte dopje enkele rondjes "los" draaien en vervolgens kun je op en neergaande pompbewegingen maken. Na afloop weer ''vast''draaien.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fiat 415 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
13
DEELNEMERS
9
WEERGAVES
1