Ik heb een aanbod gekregen om een Ford 6410 ( 4wd) en Ford 8210 te kopen. Welke tractor zouden jullie kiezen? Ze zijn beide in prachtige staat ( de 6410 is zelfs terug opgespoten in originele staat). De 6410 is een gen 3 en de 8210 een gen 2. Beide hebben zo goed als nieuwe banden. De vraag prijs is 12000 euro voor de 6410 en ook 12000 euro voor de 8210.
zoals jullie zien is dit een moeilijke kwestie.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Ford 6410 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Het is nog voor echt te gebruiken. Hij zou minimum een 3 schaar ploeg moeten kunnen trekken
vinden jullie 12000 euro een redelijke prijs?
ik heb zelf al een Ford 4100, Ford 5000 en New Holland T4050F om de kleine werkjes te doen maar ik zocht nog een grotere tractor ipv er één lenen te gaan
Zijn bijde mooie tractors.
Mijn eigen voorkeur gaat natuurlijk uit naar de 6410
dit is voor de 6410 , van de 8210 heb ik niet meteen een foto ( ben gisteren gaan kijken)
img.2dehands.be/f/normal/…
dit is de 8210
lvercammen.be/pages/tweedehands_detail_.php/…
ik zou alsnog voor de 8210 gaan. voor het lichtere werk heb je immers al andere trekkers.
Maar als die 6410 het werk kan doen wat je moet doen wrrm zou je dan een zwaardere tractor kopen?
Die 6410 is ook nog wat luxer van binnen! Alleen jammer dat er voor geen spatborden zitten maar die kun je er misschien nog op laten maken
wij hebben een generatie 3 en weet niet precies de verschillen. Maar bij een generatie 3 zit de dual power op de versnellings pook, dat is wel handig. Maar ik weet niet precies of je bij een gen 2 ook dual power hebt ofdat die op een andere plek zit. Verder heb je bij gen 3 digitaal dashboard en is alles net iets handiger gemaakt zoals de hefinrichting en hydroulieken etc
Een 3 schaar ploeg trekt de 6410 ook wel.
Om de hef hoef je de 8210 ook niet te laten staan want het is nog gewoon eentje met een mechanisch bediende hef.
Ze kunnen beide nog jaren mee. Je moet puur naar het gebruiksdoel kijken en daar je keuze op baseren. Je kunt van beide nog jarenlang plezier hebben.
De 6410 zal een stuk goedkoper zijn qua verbruik, en dat is in de huidige tijd zeker geen onbelangrijke kostenfactor!
Mijn 5000 is sneller.
Dat zijn toch echt wel zaken die je in je overweging mee moet nemen wil je zo efficiënt mogelijk werken tegenwoordig.
Je koopt een trekker immers niet om hem vanwege de hoge gebruikskosten het merendeel van de tijd aan de kant te laten staan. Dan is ie namelijk altijd te duur!
Daar heb je een punt
aLs je voor de 8210 gaat kunnen er in de toekomst ook groteren machienes aan
De 7810 die ik in 1988 nieuw onder de kont kreeg reed op 18.4R38 zelfs over de 50!
Een ander die ik later reed haalde op 16.9R38 ook nog meer dan 40.
De teller op de trekker zelf ging niet verder dan 40 maar dan reed je nog lang geen volgas.
Er zijn er dus wel degelijk die sneller dan 30 rijden.
Ford heeft ook nooit een echte 40 bak gehad voor de 10 serie, al werden de tandwielverhoudingen door de jaren heen wel aangepast om de topsnelheid wat omhoog te krijgen.
De 7610 Gen.ll uit 1986 die we ook hadden haalde net 36 op top. Dus toen de 7810 kwam met zijn 52 km/u wisten we niet wat ons overkwam.
Wat wel zou kunnen is dat desbetreffende 7810 bij jou ooit voor een ander land waar 30 als max snelheid gelde is gebouwd? De 7810's die ik ken halen de 40 allemaal op hun slofjes, of het nou een Gen.ll of Gen.lll is.
Alleen bij de zware 30 serie adverteerde Ford dat ze naast de 30 km versie van de powershift ook een 40 km versie aan konden bieden.
Zo had mijn eerste baas een 6710 van 1981 die op 18.4R38 net 32 liep, terwijl we zelf thuis een 6710 van 1983 hadden die op 16.9R38 bijna 40 liep.
Zo heb ik ooit eens een gehuurde 6710 gereden die ook op 34" wielen stond. Niet vooruit te branden dat ding.
Die haalde de 25 ook niet. Wat een schijttrekker was dat.
Met stip mijn slechtste Ford ervaring ooit.
Gelukkig dacht de rest er ook zo over dus na 2 dagen was ie al weer weg.
5700? Blikskater! Zijn er niet te veel van...
Misschien wilde hij een moderne versie van de Major maken?
Wellicht was de transmissie van de 6700/7700 te zwaar voor t motortje van een 5600? (@ford5000?
Btw: Same's zie je ook nog wel eens met witte velgen. Ziet er op zich niet slecht uit...
Je ziet ze echter vaker, dan een Ford met oranje velgen