Karcher hogedrukreiniger valt uit tijdens spuiten

Hallo allemaal,

Ik heb een probleempje met onze Karcher HDS Super hogedrukspuit.

Tijdens spuiten valt hij zomaar uit en kan ook zomaar weer aanslaan.

Druk is dan dus weg en het duurt soms lang, soms kort voordat hij weer aanslaat.

Dit gebeurt gewoon tijdens het spuiten. Druk je met een schroevendraaier de beveiliging in zegmaar doet hij het maar blijft hij het vaak ook niet doen.

Op dit moment slaat hij helemaal niet meer aan.
Watertoevoer en stroom is in orde.

Iemand enig idee wat ik kan nakijken? Optie is dat er vuil in de pomp oid zit, hij is een tijd terug nagekeken en toen is hij schoongemaakt maar konden ze niet garanderen dat werkelijk alles eruit was.

Alvast bedankt!

Groeten,
Guido

Deel dit topic

Reacties

jackydeere33
Als de beveiliging (thermisch pakket) uitgaat, gaat er teveel stroom door.
Dit kan verschillemde oorzaken hebben, te lang verlengsnoer, of één slechte fase de andere 2 fasen nemen dan meer stroom.
Of de pomp draait te zwaar, aan de hand van jouw verhaal lijkt dit het probleem. De max.druk mag niet te hoog zijn.
En wat je kunt proberen is de druk 10 bar verlagen om te kijken of hij nu ook uitvalt.
Boemrang
Conclusie, hij is niet in orde, vernieuwen die hap....
Wimsumar
Beste Fendtjuh: Is dit een H.D.-spuit met automatische start/stop-schakelaar?
Dan lijkt het mij dat deze defect is (of, omdat jet het over vuil hebt, dat de stuurleiding van deze schakelaar verstopt zit).
fendtjuh
Bedankt voor jullie reacties. Stroom twijfel ik eigenlijk niet aan, er zit een kort snoer tussen, zgan stekkers en de toevoer van de kast naar het stopcontact is ook niet zo oud. DAarbij werken andere dingen op krachtstroom daar wel en deed hij het eerst wel goed.

Klopt Wim, tja, dat zou misschien ook nog kunnen.

Ik ga er eens mee bezig, denk dat hij maar even naar de dealer moet.

@Boemrang Kan ik rekening doorsturen?
fiatfan
@fendtjuh hoe is dit afgelopen? de mijne heeft dit ook sinds een jaar. alles is vervangen, bij de dealer die ie het gewoon goed en bij ons valt die steeds uit op de thermische beveiliging. we gaan nu een nieuwe thermische beveiliging proberen. laat ff weten
fendtjuh
@fiatfan

Ik zou het eerlijk gezegd niet meer weten... Volgens mij hebben we hem op gegeven moment de handel in gedaan naar een dealer.
fiatfan
@fendtjuh oke, ik zoek gewoon door. we hebben er nu al alles aan vervangen, dus inruilen is geen optie meer
Jasperfendt
Zit er geen lucht in de leiding? Dan gaat hij ook trillen/sputteren eerst
fiatfan
@Jasperfendt ja weet ik, maar de thermische beveiliging schiet er steeds uit. hij doet gewoon niks
Valtra-Fordpower
@fiatfan Elektro motor al door gemeten? Stroom gemeten op elke fase?
fiatfan
@Valtra-Fordpower gedeeltelijk. bedankt
kluun
@fiatfan Hoe is het met jou HD-spuit afgelopen? Ik heb namelijk het zelfde probleem na een poosje spuiten gaat de thermische beveiliging er uit of brand er een zekering door. Ben benieuwd wat bij jou de oorzaak was.
Wimsumar
Beste Kluun:
Quote @kluun:
na een poosje spuiten gaat de thermische beveiliging er uit of brand er een zekering door.

Heb je een (meerfasen) krachtstroom , of lichtnet (230 Volt) hogedrukreiniger?
kluun
@wimsumar Het betreft een Karcher HD 10/23-S op krachtstroom.
Wimsumar
Beste Kluun:
Quote @kluun:
op krachtstroom.

Bij deze storing vraag ik me af of de motor wel op alle fasen(3) stroom krijgt en niet op 2 er van draait welke vervolgens overbelast raken.
Controleer stopcontact, stekker en schakelaar of alle bedrading goed verbinding maakt.
deerejohn
Staat er nog iets meer te draaien op dat moment vac pomp boilers
kluun
@deerejohn
Nee hij is aangesloten op aparte groep.
kluun
@Wimsumar Het zijn steeds de zekeringen van fase 2 en 3 die doorbranden. Ik heb de stopcontacten gecontroleerd en die vertonen ook verbrandings verschijnselen bij fase 1 en 2. dus deze worden inderdaad te warm. Ik zal alle aansluitingen eens controleren.
Wimsumar
Beste Kluun:
Quote @kluun:
stopcontacten gecontroleerd en die vertonen ook verbrandings verschijnselen

Ik denk dat er te dunne kabel in gebruik is (te dunne koperdraad). Wellicht is er een fasedraad ergens in de kabel doorgebrand.
fiatfan
@kluun ja de onze is gemaakt. omdat toevallig de dealer bij ons was voor een andere machine was mijn vader aan het spuiten en hij viel weer uit. dan kunnen ze iets meten. maar er viel niet veel te meten. de droogloopsensor blijft dan hangen. dan denkt de spuit dat er gen water door komt en stopt ie. die sensor vervangen en nog wat erbij hoort ik weet niet meer wat en hij doet het super.
die sensor zit bij ons rechts onder de kap. je volgt een soort kopen leiding die iets dikker wordt. als je op het dikker gedeelte een tik geeft met een sleutel of iets dan schiet de sensor weer los en slaat de machine weer aan

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
20
DEELNEMERS
9
WEERGAVES
21.965