Ik heb de brandstofpomp op mijn Fiat 88-94 (nog) vroeger gezet.
Bij een vermogensmeting (piekvermogen) gaf ie iets minder vermogen maar het scheelde maar 3 pk.
Als ik in de hoogste versnelling optrek geeft ie wel veel meer turbodruk, nu bijna 1,5 bar en eerst bijna 1 bar.
Ik heb 'm nog niet trekkend getest, eerst gaf ie dan 2 bar.
Het lijkt mij dat ie nu meer koppel onderin zal hebben maar is dat ook zo?
Graag jullie mening hierover, gr. Martin.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
heb ik bij mijn 3130 ook gedaan je merkt het wel
Hangt er vanaf welke kant de distibutie op draait, bij mij is het naar onder
we hadden hem iest opgelost die 3 boutjes en dan tijden het meten die pomp verdraait,je merkte het verschil goed.
hadden hem eerst naar beneden bewogen toen kakte die in en omhoog trok hij met 6 pk een stuk beter
Misschien weten @Jahn of @PatrickZ hier wat over?
Er zitten nu weer 6 cilinders bij en die hebben sowieso meer koppel.
Volgende week nog naar Nieuw Vennep zeker?
Nu wel dus
En een Fiat
Strik met zijn trekker en mijne en Stropdas met die van hem en de Renault van z'n vader.
Als je het goed bekijkt was dit wel het eerlijkst want nu met het reglement van W'werf mag je als je trekker 90 pk geeft niet opdraaien terwijl een trekker met standaard 125 pk in dezelfde klasse meedoet.
Daarom heb ik maar 130 pk opgegeven, kijken wat ze er van zeggen, haha.
Ja zag je naam al staan in het boekie
in principe is het wel zo, dat wanneer je de pomp vroeger zet je meer temperatuur, en koppel/pks krijgt.
dit gaat natuurlijk op tot een bepaald niveau.
Ik vond het alleen gek dat de pk's iets minder werden.
en uitlaatgastemperatuur weet je zeker ook niet?
maar dat is idd vreemd, als hij meer van dezelfde koele lucht erin perst. dan zou je zeggen dat de pk's ook meer zouden worden.
maar wss heb je op koppel wel heel veel gewonnen..
het is gewoon testen voor de sleepwagen
We gaan het maandag meemaken, haha
zal mij benieuwen. wij zijn vandaag met twee eerste prijzen thuis gekomen. zal zo even een filmpje uploaden
wat had je als tegenstand???
vorig jaar wou het dar niet lukken zeg maar
@Deutz-Agrotron Vooral als je geen werkende aftakas heb ,,,
Heb je die er uitgehaald om aan je gewicht te komen , of is die gewoon stuk ?
een andere fiat, en een david brown.
wij waren heel wat meters verder als hun beiden, en gingen nog op wheelspin uit.
was een mooi dagje gister.
was gister al aant uploaden, toen wou die niet.
en nu is youtube ook zo traag als wat. maar hij is onderweg:P
Zozo, toch even mooi 200 pk'tjes.
Of geldt dat alleen voor 6- cilinders?
Hij geeft ongeveer 130 op de stomp, vind ik al heel wat.
@stannetje96
Oké. Ik weet wel dat 't geld voor een Ford 9600. 1 bar turbodruk = 100 pk's. Dingen geven 5 bar turbodruk
Mijne geeft met meer druk niet eens meer PK maar ik denk wel meer koppel.