Illustratie van:

John Deere 6400 - Lekke radiateur

Onze trekker heeft een lekke radiateur. Dit is een van de types die dit als kinderziekte zou hebben. Later is deze aangepast en in veel trekkers waar het nodig was vervangen. Deze heeft het toch 6500 uur prima weten vol te houden.
Nu is het zo dat deze gerepareerd of verangen moet worden. Maar een nieuwe is apart duur. Iemand enig idee wat wijsheid is? .. En waarschijnlijk is deze inwendig van aluminium. Is dat te repareren?

Alvast bedankt 😄 !

Deel dit topic

Reacties

fendtkubota
Vervangt je dealer het niet als het een productie fout is ?
me
Trekker is al 13 jaar oud. En hebben hem particulier gekocht 3 jaar terug. Riscico van particulier ik weet het.
Siebenga
Eitje er in gooien 😄 Maar wat is appart duur? Google es rond onder jd en onderdelen?
sjouke
En Leeuwarden zit een bedrijf die vervangt alleen het binnenste gedeelte. die heeft onze 856 toen ook vervangen. scheeld in de kosten ten opzichte van een compleet nieuwe.

En is dan ook nieuw.
huub
Mwoah..na drie jaar betaald je dealer dat ook niet meer! er zijn wel bedrijven die dat kunnen lekke radiator maken, maar ik weet in hoeverre dat helpt als de radiator gewoon een zwak punt is...
fendtjuh
Erin zetten kan je zelf wel ja 😉

Ff schatting laten maken bij de dealer?
Siebenga
En andere types passe er niet in?
NH-Ford
Vorig jaar van 7810 ook laten repareren, straks van 590 ook nog.
Weet niet meer wat kost, maar kun je geen nieuwe voor kopen, weet het bedrijf ook niet meer waar lmb hem heen stuurt..., die testen en solderen hem weer.
590 nu al aantal x zelf gesoldeerd, wil wel, maar is niet voor eeuwig 😉
me
Nou hebben al heel wat jaren een goeie monteur. Maar die zegt ook moet je zelf effe informeren hoe of wat de kosten en consequenties zijn. 800 euro is alleen voor de onderdelen ja.
fendtjuh
Hoe lek is hij dan? STroomt het eruit of lekt heel klein beetje? Klein gaatje is vaak goedkoop te repareren... Zoniet, nieuw binnenwerk, maar dan kan je denk ik beter nieuwe kopen omdat je al zegt dat het een zwak punt is...
me
Ja stroomt er volgas uit, het beste is te vervangen dat altijd. Maar wat is prijs/kwaliteit het verstandigst. Enig idee wat die reparaties kosten ?
fendtkubota
Ik heb die van mijn 610 laten maken volledig nieuw net en binnen werk heeft zon 500€ gekost
ford8630power
Hebben ze bij de mythbusters ook een keer geprobeerd, eitje erin en het was weer dicht 😃
me
Hmm oke .. alst 500 euro is vindt ik het aardig geld en dan heb je nog steeds het type waar al kinderziektes van waren 😄 .. dankje fendtkubota die reacties heb ik veel om beetje prijzen te vergelijken!
Die eieren zijn toch eigenlijk ook alleen maar tijdelijke oplossingen ?
NH-Ford
Van Ford druppelde gewoon leeg, nieuwe kost gewoon bulten geld.
LMB stuurt hem op naar een bedrijf die ze onder druk test, en dicht soldeerd (alleen dan beter solderen als ik kan 😉 )
Is zeker goedkoopste lijkt me, kwalitiet is ook goed, maar wat het kost...??
magerehein
Kramp of Granit niet wat voordeligers?Zal toch wel een goeie immitatie te krijgen zijn toch?
Machineman
Een kip erin is iets voor de langere termijn... 😃 maar daar waren vroeger bepaalde middelen voor...ik weet niet of dat nog bestaat... keer de radiateur van de hakselaar lek gehad... liter van dat spul erin en het zat dicht!
Siebenga
😃
me
Misschien is dat een optie magerehein! .. En het probleem is jeroen dat het gewoon eigenlijk bar slechte radiateurs voor die trekkers bleken te zijn. Die later zijn vervangen voor aangepaste radiateurs meestal binnen de 5000 uur. Maar als ik het met een ei of afdicht rommel kan oplossen en dat is een prima oplossing lijkt me dat ook best.
Valtra-Fordpower
Een paarde drol of zon pil... maar als het stroomt, heeft solderen geen zin meer ben ik bang... word dus een nieuw buizen stelsel, of compleet nieuw.. 😉
Borghardt
Repareren zal waarschijnlijk geen optie zijn omdat de kans groot is dat hij lekt tussen de plastic bak en het aluminiumkoelblok. Een nieuwe radiateur kost ongeveer €675,00 maar dat moet ik even goed opzoeken.
vervaet
Een pil er in is maar een lap middel, ook heb je dan de kans dat je koelsysteem dicht kan slippen. Beste is repareren of vervangen suc6!
me
Wat een ideale reacties. En hij lekt idd waarschijnlijk op het punt van de plastic bak en aluminiumkoelblok.
weurding
Er zijn radiateurreparatiezaken die een nieuw koelgedeelte erin solderen, maar wat dat kost weet ik niet, onze weidemann kon gesoldeerd worden, kosste weinig
Borghardt
Beetje lastig he'solderen aan een kunstof bak.
me
Dat is het verklote aan die radiateur. Ben bang dat het in deze barre tijden toch een nieuwe radiateur wordt als ik zo hoor.
weurding
Idd, plastic wil niet, ken de radiateur ook niet van een jd, maar er zal toch een nieuwe blok ingezet kunnen worden? en anders maar een nieuwe, doet even zeer maar je kan weer een tijdje vooruit
Borghardt
@ weurding nee deze kunen helaas niet gerepareerd worden.
me
Ja helaas. Wist dat het een slecht puntje was van de 100 serie. Maar dacht dat het in dat geval wel te repareren was. Een nieuw blok zou misschien wel kunnen maar zit je nog steeds met de "foutere" radiateurs. De vervangende zijn anders en gewoon goed.
Het zal de laatste wel worden, scheeld dat we behoorlijk goed schik met de trekker hebben. Dat maakt het wel goed.
me
Ik weet genoeg! Allemaal bedankt en vooral borghard met zijn achtergrond. Ik verwijder zo dit topic want andere hebben er niet zoveel aan. En dan zijn die gekke bedragen ook weer van het net af 😄!
RKNIJBR
Ja gewoon ff pil halen by de dealer en knikker je dr in en klaar is kees bij de valtra t 180 ook keer gedaan nooit geen last meer gehad
me
Kan een pil proberen en eens zien. Ik weet effe genoeg. Maar hoe kan ik nou mijn topic verwijderen of gaat dat niet ?>
Koe
Laat het topic toch lekker staan. leert iedereen weer van 😉
Borghardt
Ik raad je ten zeerste af om er een pil in te gooien. 1 bij jou radiateur helpt dat toch niet en 2 je koelsysteem slibt er mee dicht.
me
Dat is wijsheid .. We gaan er als ik zo hoor niet onderuit komen.
fendtjuh
Idd, geen pil erin, alstie klein beetje lekt kan het, maar zodra he thard gaat wil dat nooit. Kun je opzich ook nagaan, tis geen kauwgom ofzo 😃

Onze repareren koste ook 500, ik denk dat er nieuw binnenwerk in gekomen is, maar zeker weet ik het niet omdat we een andere tweedehands kregen en de rep. kosten voor ons waren 😉
Valtra-Fordpower
@ borghardt heb dr ook van gehoord dat dr nog wel eens een Paardendrol in deden?
RobinBos
@ borghardt, is dit een kwaaltje van die trekkers? komt dat vaker voor? ik heb er zelf nog nooit van gehoord bij een 6400, wel bij de 20 serie, daar is een hele serie geweest die preventief vervangen is.
Borghardt
Nee kan nou niet zeggen dat ik het vaak bij deze types heb gezien. Feit is wel dat ze verandert zijn en dat is ook niet voor niks. Bij de 6400 en 6600 enzo weet ik wel dat het expansievat wel eens lekt maar die kun je los vervangen.
hummy
Gewoon een nieuwe, doet even pijn maar doe je het beste voor je trekker.
hummy
DX vond een radiateur maar niks!!
shovel-joopie
Ff bellen met Ben Kleve bergen op Zoom hebben nieuwe en gebruikten staan
DESLAGERURRE
In meppel {dr] zit een bedrijf die er nieuwe blokken in zet .. scheelt bijna de helft met een nieuwe .. maar ja dasz voor jou wel een eind weg :lol:
huub
@ hummy, luchtgekoeld..?
johndeerefiat
Dit is een goed bedrijf en niet al te duur scheelt altijd een heel stuk met de dealer en veel betere kwaliteit radiatoren..
hun doen er een nieuw binnen werk in niet van nieuw te onderscheiden.

2miljoen.nl/details-37045936-0000-0000/…
hewi hendriks
Waar lekt de radiateur. is het er eem et plastic onder en boven bak
hewi hendriks
Is de radiateur uitgerust met kunststof onder en boven bak
Agri-Service
Wow, ja ik heb hier een prijs staan van 695 euries. Maar er zijn best bedrijven die er zo weer een nieuw stuk in maken, als de bovenkant en de onderkant nog goed zijn tenminste! Zeker de moeite waard. En het loshalen en weer monteren is helemaal niet zo spannend, daar hoef je geen 1e monteur voor te zijn.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 6400 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
48
DEELNEMERS
23
WEERGAVES
25