Illustratie van:

Ford 7810 - Bussen of een Vaste blok

Hallo iedereen 😄, Ik heb een Ford 7810. En hiervan wilde ik de motor gaan reviseren. Maar nu vroeg ik mij af of deze trekker een vast blok heeft of een met bussen, omdat op de New Holland site geen bussen staan maar op de Kramp site staan er wel bussen. En ik het nog niet van men eigen weet omdat ik de blok nog niet uit elkaar heb gedraaid. Dan had ik nog een vraagje, zijn de onderdelen van de Kramp veel slechter dan die van de New Holland? Jullie zijn alvast bedankt voor jullie reactie 😉.

Deel dit topic

Reacties

guy
Die onderdelen zijn dezelfde kwaliteit, het is zo als NH die stukken niet meer heeft, of niet meer gaat maken dat bedrijven zoals kramp en tracpieces die gaan produceren. Zo vertelde onze dealer eens
county1124driver
Kramp heeft ook veel orginele onderdele op voorraad
de yanmarman
Denk gewoon wel da kramp goedkoper is
Ford 7810
Ja dat is wel maar er zit wel heel veel verschil in prijs. voor de onderdelen van Kramp moet ik €900 betalen en voor die van New Holland moet ik voor dezelfde onderdelen €2400. Dit is ook de rede waarom ik vraag voor de kwaliteit.:)
pekelderboer
In trekker of andere machinale motoren zitten tog altijd bussen ??
zoete1
Uhu voor zover ik weet heb je altijd bussen erin. Je hebt gewoon twee soorten, de ene zijn fijne bussen die in de blok geperst zitten. de andere zijn dikkere bussen die in de blok vastgemaakt zitten (door bouten bijv), kun je dus makkelijker verwijderen...
welke jij hebt weet ik wel niet
Siebenga
7810 is standaard zonder bussen? Maar als je het blok gaat reviseren dan frees je de cilinder op en sla je er bussen in? over het algemeen zijn de kleinere trekkers toch altijd zonder bussen? omdat die blokken nog niet zo heel duur zijn..
bert8210
De ford serie 10 motoren zijn zonder bussen
fendtjuh
@Pekl/Zoete, niet alle trekkers hebben bussen 😉

Zijn dacht ik oa wat oude mf's die gewoon geen bussen hebben.
Maikel-Wissink
Waarom moet je andere bussen hebben dan? Is hij dan vastgelopen of heeft hij een zuiger vreter of wat is er dan mee?
Als die niet kapot zijn hoef je er ok nix mee te doen alleen een beetje uithonen en je bent klaar.
bluecrow
Ik ben nu inmiddels bijna klaar met reviseren.. en bij mij zater er geen bussen in.. als je zuigers niet te erg beschadigd zijn en de cylinderwand ook niet kun je het met honen en nieuwe zuigerverren wel redden maar als het allemaal al te ver is moet je je blok laten boren en bussen erin laten zettten, of overmaatse zuiger oid... maar ik vind het vrij duur mdie prijzen die jij noem.. ik weet niet precies wat het bij mij gekost heeft maar volgens mij heel wat minder.. ik heb trouwens alles bij granit besteld, behalve de lagerschalen want die waren van cnh goedkoper.
ik hoop dat je aan dit verhaaltje nog wat heb 😃 gr..
Valtra-Fordpower
Kramp heeft over het algemeen zeer goede Kwaliteit imitatie onderdelen, voor ruim de helft van de prijs. 😉
Valtra-Fordpower
Alle Fords hebben over het algemeen geen bussen.
vaak is het op te lossen d.m.v. Honen en nieuwe zuigerveren e.d. optie 2 is opboren en overmaatse zuigers er in, optie 3 is opboren en bussen er in zetten. dit is ook gelijk de reden dat die bussen dus wel gewoon bij Kramp te bestellen zijn 😉
956xlpower
Ja weet je waarom die van NH duurder zijn, omdat het van NH is. Bij de dealer betaal je hier 2 keer zoveel voor het zelfde dan rechtstreeks, ja ze moeten ergens de werkplaats van betalen.
Fordrider
Zoals ze het mij verteld hebben zjin van NH orginelen cylinderbussen en van kramp immitatie, Ik heb mijn motor ook uitelkaar gehad (3055) en heb me dus hier ook in verdiept. de keus voor mij was of imitaie cylinder bussen of orginelen. en beiden kon ik ze bij de NH dealer krijgen die imitaie bestelt hij dan via kramp. Het ging een beetje om het gebruik van de trekker beetje rond het huis of moet er echt nog mee gewerkt worden. Maar de prijs verschilde idd heel veel! Zo hebben ze het mij bij slecoma boekel verteld NH dealer.

heb een revisie bedrijf gebelt en voor die motor was er maar 1 optie bij mij was de cylinderwand door gerot. kwaaltje van de motor's. maar het kwam er op neer het blok boren, cotteren en cylinderbussen erin. Ik heb dit op een andere manier opgelost maar aan dat verhaal heb je niet veel denk ik teminste ga er niet van uit dat er ook een kanaal is doorgerot van je blok ???

ik hoop dat je er wat mee kunt
Fordrider
Ik heb als je wilt nog wel wat telefoon nummers die ik toen gebelt heb miss dat je van die mensen nog wat wijzer word.
Ford 7810
Ik heb eigenlijk een tractor die warmgelopen is, waar dus de zuigerveren van versleten zijn. Maar hier is te lang mee doorgereden, hij heeft nu zoveel onderdruk dat hij er ongeveer 2 liter olie door duwt op een dik uur. Dan maakt het nog niets uit of hij moet “werken” of niet. Dus ik ben er bijna zeker van dat hij een volledige revisie nodig zal zijn, omdat hij nu volledig “beschadigd” is. En hij moet in de toekomst niet echt meer werken, alle this te zeggen dat hij niet gebruikt word om iedere dag de boterham mee te verdienen maar hij zal toch wel zwaar werk moeten kunnen verzetten. Ik zou niet weten waar ik nog goedkopere onderdelen kan vinden, omdat ik eerst gekeken had bij een revisiebedrijf en daarna bij Ford/New Holland garage en die komen allemaal een heel stuk duurder uit dan waar ik nu ben. Kramp en Granit is dat niet ongeveer het zelfde? Want daar heb ik ook al van gehoord, bij dezelfde dealer. En ik vermoed en ga er ook vanuit dat hij inderdaad geen doorgerot kanaal heeft 😉.
Iedereen is toch al bedankt voor zijn reactie, want begin er nu toch al een positiever en duidelijker beeld van te krijgen 😉.
rikkertt
Als ik jou was zou ik ook even goed kijken naar je vooras, want die is ook niet al te best meer denk ik. die lekken nogal snel
Ford 7810
Hoe bedoel je dat, ze lekt nog niet en heb het spel weg gewerkt voor de keurig? En waaraan denk je dit te zien???
tractorliefhebber
Vooras?? Wat heeft dat nou met de motorschade te maken? Waarom wordt er toch iedere keer allerhande onzin bij gehaald. Waarom zou hij nu ineens naar zijn as moeten kijken?
fendtinterfan
Hoeveel uren heeft deze ford, als ik vragen mag?
Ford 7810
Deze trekker heeft nu 6451 uur op ze'n tellers staan.
caseih1056xl
Volgens mij komen de onderdelen met elkaar wel overeen hoor. is gewoon als de dealer ze niet heeft dat kramp ze wel heeft ofzo
Ford 7810
Ahzo, maar heb ze nu al allemaal al bij kramp besteld 😉.
Valtra-Fordpower
En vorderd het project een beetje, gien rare dingen tege komme?

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 7810 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
25
DEELNEMERS
18
WEERGAVES
14