Er word mij een 5140 aangeboden met 14000u voor 7000€.
Nu had ik graag geweten of deze tractors al volledig op zijn met deze uren of niet. De powershiften zouden hun zwakke plek zijn als ik het goed begrijp.maar de kosten hieraan zouden wel meevallen mits je er zelf aan sleutelt.de motor is onverslijtbaar hebben ze mij wijsgemaakt.en voor de rest een supertractor die wel enige gewenning vraagt.mijn bron is een boer hier in de buurt die al 20 jaar een 5130 bezit.klopt dit allemaal zo'n beetje of blijft ik best ver weg van deze tractors? Anders heb ik wel een stevig tractortje voor relatief weinig eurootjes.alle advies is welkom ,eventuele punten die in het oog gehouden moeten worden bij aankoop ook.
Vriendelijke groeten en alvast bedankt
Johnny
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Case International Maxxum 5140 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Een van de eerste.
minpuntje weet ik.
Banden zijn zo goed als op maar daar heb ik al andere voor staan. Dus das geen probleem.en heeft altijd of toch zoveel mogelijk binnen gestaan.heeft geen dumperwerk of dergelijke gedaan maar heeft natuurlijk wel alle andere werkzaamheden verricht.voor de rest is hij mij via een kennis via zijn kennis aangeboden. Hij gaat weg omdat hij nieuwe gekocht heeft en dat is de prijs die hij in overname krijgt.( zegt hij ).
En welk waren de redenen dat je voorkeur toch uitging naar die reeks?
Wij kunnen wel zeggen je moet dit je moet dat, iedereen heeft toch een eigen menig.
Je moet denk ik gewoon op je gevoel afgaan en als je hem koopt kun je over een aantal maanden even goed grote pech of stukken hebben aan deze trekker.
Dit kunnen wij echt niet beoordelen.
Das waar. Voor tzelfde geld gaat hij nog duizenden uren mee en voor dezelfde moeite is ie binne honderd kapot. Maar als er nog al 5140 trekkers rondrijden met meer dan 15000 uren is er wel een reële kans dar deze dat ook kan.daaarom een beetje mijn vraag. Tuurlijk moet ik altijd kiezen alst erop aankomt maar arrie94 neemt mijn schrik wel wat weg.ook al is dat geen garantie.
Wij hebben een 5130, ook geen noemenswaardige problemen mee eigenlijk. Één van de hef knoppen op het spatbord zorgt ervoor dat het hef ontregeld wordt maar dat vinden we zelf niet zo'n probleem. Ze gaan heel veel uren mee, wel kans dat de synchromess ringen(hoe schrijf je dat?) van de powershift vervangen moeten worden, maar dit is een vrij goedkope reparatie. Plus en Pro zijn latere versies inderdaad, maar echte verschillen zitten alleen in de elektronica volgens mij. Bij de pro kun je de powershift bedienen met je duim geloof ik, de rest met een pook. Gewoon goed kijken naar het uiterlijk van de trekker, is er zorgvuldig mee omgegaan dan kun je hem waarschijnlijk veilig kopen.
Één van de hef knoppen op het spatbord zorgt ervoor dat het hef ontregeld wordt maar dat vinden we zelf niet zo'n probleem.
Naar verluidt kunnen die knoppen niet goed tegen de hogedrukreiniger.
vanavond ga ik testrijden en keuren.alvast bedankt aan iedereen voor de adviezen enzo.