Illustratie van:

Case International Maxxum 5140 - hoeveel werkuren?

Er word mij een 5140 aangeboden met 14000u voor 7000€.
Nu had ik graag geweten of deze tractors al volledig op zijn met deze uren of niet. De powershiften zouden hun zwakke plek zijn als ik het goed begrijp.maar de kosten hieraan zouden wel meevallen mits je er zelf aan sleutelt.de motor is onverslijtbaar hebben ze mij wijsgemaakt.en voor de rest een supertractor die wel enige gewenning vraagt.mijn bron is een boer hier in de buurt die al 20 jaar een 5130 bezit.klopt dit allemaal zo'n beetje of blijft ik best ver weg van deze tractors? Anders heb ik wel een stevig tractortje voor relatief weinig eurootjes.alle advies is welkom ,eventuele punten die in het oog gehouden moeten worden bij aankoop ook.

Vriendelijke groeten en alvast bedankt
Johnny

Deel dit topic

Reacties

ih744-s
Het zijn helen besten trekkers en die moter is inderdaad onverwoestbaar maar als er gewoon normaal mee is gedaan dan heb je nog wel een goede trekker maar wat wil je er eigenlijk mee gaan doen
johnny p
Kipper van ongeveer 8 a 10 ton hout mee trekken .tis voor hobby en beetje mijn schoonvader(veeboer)bijstaan alst stalmest open gereden moet worden en strokarren trekken. Vooral karretjes trekken dus.
johnny p
Ik heb nu een case 1494 .maar daar komen kosten aan. En voor middelmatige afstanden is hij toch net iets te licht.
wiegehts
Denk goede trekker heb er zelf 1 gekocht laatst bevalt goed ook met 10.000 uur
case1455fendt924
@johnny p als je de geschiedenis van de die tractor weet ken je zelf wel beetje in schatten en over welk type gaat het want ze zijn pro en plus ofzo gemaakt
case1455fendt924
@johnny p en ligge er nog goei banden op want als er al meteen nieuwe banden op moetwn tikt het ook al door
johnny p
@case1455fendt924

Een van de eerste.
minpuntje weet ik.
Banden zijn zo goed als op maar daar heb ik al andere voor staan. Dus das geen probleem.en heeft altijd of toch zoveel mogelijk binnen gestaan.heeft geen dumperwerk of dergelijke gedaan maar heeft natuurlijk wel alle andere werkzaamheden verricht.voor de rest is hij mij via een kennis via zijn kennis aangeboden. Hij gaat weg omdat hij nieuwe gekocht heeft en dat is de prijs die hij in overname krijgt.( zegt hij ).
case1455fendt924
@johnny p ookee jaa ik kan je verder ook niet helpen maar wij hebben toen ook naar zo een zitten kijken maar onze keuzen gin toen liever naar een 956 of 1056 uit
johnny p
@case1455fendt924

En welk waren de redenen dat je voorkeur toch uitging naar die reeks?
Arrie94
Hier rijdt een 5140 met 18.000 uur zonder noemenswaardige reparaties....
case1455fendt924
@johnny p die serie kan iedereen makkelijk op rijden en kan minder aan kapot een 51 is meer elektronica en powershift slijt harder dan een gewone bak volgens mij ofja wij dachten dat een 56 gewoon degelijker is en langer probleem loos mee gaat
Boemrang
@johnny p

Wij kunnen wel zeggen je moet dit je moet dat, iedereen heeft toch een eigen menig.
Je moet denk ik gewoon op je gevoel afgaan en als je hem koopt kun je over een aantal maanden even goed grote pech of stukken hebben aan deze trekker.
Dit kunnen wij echt niet beoordelen.
johnny p
@Boemrang
Das waar. Voor tzelfde geld gaat hij nog duizenden uren mee en voor dezelfde moeite is ie binne honderd kapot. Maar als er nog al 5140 trekkers rondrijden met meer dan 15000 uren is er wel een reële kans dar deze dat ook kan.daaarom een beetje mijn vraag. Tuurlijk moet ik altijd kiezen alst erop aankomt maar arrie94 neemt mijn schrik wel wat weg.ook al is dat geen garantie.
ferguson-6475
@johnny p Wij hadden er eerder ook ene, 16000 uur en alleen een oliepomp vervangen omdat die trekker altijd al met een maaiarm eraan heeft gewerkt. Verder niks geen problemen met die trekker gehad 😄
Miniplaat
@johnny p
Wij hebben een 5130, ook geen noemenswaardige problemen mee eigenlijk. Één van de hef knoppen op het spatbord zorgt ervoor dat het hef ontregeld wordt maar dat vinden we zelf niet zo'n probleem. Ze gaan heel veel uren mee, wel kans dat de synchromess ringen(hoe schrijf je dat?) van de powershift vervangen moeten worden, maar dit is een vrij goedkope reparatie. Plus en Pro zijn latere versies inderdaad, maar echte verschillen zitten alleen in de elektronica volgens mij. Bij de pro kun je de powershift bedienen met je duim geloof ik, de rest met een pook. Gewoon goed kijken naar het uiterlijk van de trekker, is er zorgvuldig mee omgegaan dan kun je hem waarschijnlijk veilig kopen.
johnny p
@Miniplaat
Één van de hef knoppen op het spatbord zorgt ervoor dat het hef ontregeld wordt maar dat vinden we zelf niet zo'n probleem.

Naar verluidt kunnen die knoppen niet goed tegen de hogedrukreiniger.

vanavond ga ik testrijden en keuren.alvast bedankt aan iedereen voor de adviezen enzo.
josje
Ik heb wel nammerlijk maxxum`s rond de 10.000 uur gerepareerd maar veel al hebben problemen met de handrem- vooras fusee - powershift koppelingen maar voor de rest als ze er netjes op geweest zijn schilt al een hoop.
johnny p
Gisteren dus effe gaan testen . Rijd lekker ziet er nog cava uit voor 22 jaar te zijn.Alles werkt nog prima.alleen als je de powershift omschakelt naar groep2 gaat ie in neutraal.na beetje zoeken hier lijkt mij de oplossing een nieuwe druksensor.nu kent iemand de volgorde van die sensors?of denkt er iemand aan een ander probleem?en de toerenteller doet het ook niet.is dit ook een gekend probleem? Alvast bedankt.grtz johnny
johnny p
Joepie. Ik ben de trotse eigenaar van een case 5140.
ferguson-6475
@johnny p we zijn dol op foto`s hier 😉 😃
johnny p
Als ik hem zaterdag ga halen maak ik er mijn werk van.grtz

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Case International Maxxum 5140 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
21
DEELNEMERS
9
WEERGAVES
6