Hallo,
Ik heb drie nieuwe nozzles besteld voor mijn ford.
Hoe zitten deze vast? Geperst?
Ik lees ook wat over afstellen, moet dat ook nog bij nieuwe nozzles?
Alvast bedankt,
Martijn
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Ford 4000 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Alleen na testen van een verstuiver kun je besluiten de nozzle te vernieuwen. Na montage van een nieuwe nozzle moet de verstuiverdruk ook weer opnieuw afgesteld worden.
Dus, een klusje voor mechanisatiebedrijf, dieselservicebedrijf (of een kennis met verstuivertester).
Vast wel.
Dan neem je het toch even mee naar je werk, kunnen ze je daar ook even helpen om de oude eruit te krijgen.
Sommige dingen zijn toch zo moeilijk terwijl ze zo makkelijk zijn, kom je regel matig tegen hier....
Demonteer de verstuiver uit de motor.
Haal onderaan de verstuiver het brandplaatje weg zodat er een goed passende sleutel op de onderkant van je verstuiver kan.
Draai dan een bankschroef zo ver open dat je de verstuiver met de 2 boutgaten kan vast laten lopen en draai dan de onderkant van de verstuiver eraf. Let op dit kan vrij vast zitten. Als hij echt niet los wil kan de voorzichtig rondom met een kleine hamertje op de verstuiver slaan. Daarna willen ze eigenlijk altijd wel los.
Draai dan de onderkant eraf en haal de oude nozzle eruit.
Maak de gedemonteerde dop goed schoon en monteer de nieuwe nozzle zoals de oude. Let goed op hoe de gaatjes zitten, maar dit kan eigenlijk maar op 1 manier.
Draai dan de onderkant weer op de verstuiver en zet dit gewoon goed handvast.
Dan draai je aan de bovenkant van de verstuiver de grote moer los. Dit is geloof ik iets van sleutel 27.
Monteer dan de verstuiver aan je verstuivertester.
Kijk nu wat de inspuitdruk is, is deze te laag draai je door het gat van je retourleiding met een inbus de bout iets aan, waardoor de druk hoger word. Is hij te hoog dan draai je de bout iets terug. De druk waarbij hij moet inspuiten is idd rond de 180 bar.
Is de druk goed afgesteld dan draai je de bovenste moer weer aan om de bout binnen in te borgen.
Monteer daarna je verstuiver weer in het motorblok met een nieuw brandplaatje en kurken ring.
Succes ermee.