Hallo
ik ben hier nieuw en ik wil graag weten of dit goede trekkers zijn ik kan namelijk goedkoop een landini kopen
het gaat om een landini 7550 2 wielaandrijving met cabine en 8000 uur
start loopt en werkt verder goed een goed in de verf
maar wil weten of de kwaliteit wel goed is heb wel eens gehoord dat het een goedkope mf is
alvast bedankt
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Landini 7550 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
En verschillende meningen hou je toch....
N.B.: Bij een 7550 gaat, op de Perkins motor na, iedere gelijkenis met M.F. te niet.
en van dat roestprobleem ben ik al bekent mijne oom heeft een mf 699 lijkt erg op deze landini en heeft precies dezelfde cabine maar deze rot als een gek (hij staat daar wel altijd buiten bij mij niet)
Nog niet naar het hutje gekeken?
Ik heb 7 jaar bij een MF dealer gewerkt, en daar meer Landini bakken gerepareerd, dan MF bakken uit de 600 serie..
@martijn236
Let vooral op de synchromesh schakelingen, of die niet versleten zijn.
Als die bij die Landini's te ver versleten zijn, staat de trekker op een goede (of kwade) dag vast in de versnelling; de arretering schiet dan uit de schakelring, en blokkeert deze..
en wat ramrod zegt komt alleen voor bij deze landini s met een kruipbak door de spanningen en de krachten die er op komen tijdens het gebruiken van de kruipbak,
of beunhazen hebben de versnellingsbak met opzet gemold
anders kan er haast niks kapot aan gaan
mijn ervaring ze lopen als een trein en het is gewoon een gemak om ermee te werken. wij hadden een 6550 veloxdrive
Ik denk dat je fan bent van Landini
Bij ons in de buurt met bijna alleen veehouderij gingen ze gewoon stuk; en daar wordt een mogelijke kruip niet of nauwelijks gebruikt. Maar de voor/achteruit is de kwaaiste.
Dat het aan de chauffeur ligt heb je volledig gelijk in, maar zo'n synchro bij een Landini is niet zo groot en diameter, en dat is duidelijk een nadeel.
Alleen de stap tussen 3 en 4 is vrij groot, met terugschakelen van 4 naar 3 moet je hem even de tijd gunnen op de tandwielen op snelheid te brengen, als je dat te snel doet kraak ie vrij snel
Roesten is wel een probleem.
ik heb een landini 6550 veloxdrive en daar zit helemaal geen kruip op
roesten is bij de meeste ouder trekkers een probleem
maar ik geef toe die kut siac cabines van landini , mf , internatial en etc roesten wel 2 keer zo hard
door de reacties heb ik doorelkaar genomen de conclusie getrokken dat dit technisch goede trekkers zijn
ik had een fendt 305 waar om de 2000 uur remmen in konden. en een mf 3050 waar 2 keer de bak vastgenaaid is dus ik denk zo dat iedere type trekker wel wat zwakke punten heeft
ik heb de trekker gekocht en er vamiddag met 15 bunder mee geschud hij werkt goed