Illustratie van:

International 1056 XL - hoeveel pk's maximaal?

Hoeveel pk krijgt een 1056xl zonder 4WD als je hem vol opdraaid? (zie mijn profielfoto) die trekker.

Deel dit topic

Reacties

johan6640
Net zoveel tot het blok uit elkaar vliegt
mc-cormick-ihc
@johan6640 zeg dan niks
Bart Ebbers
@johan6640 zeg dan niks als je niks nuttigs te zeggen hebt.
johan6640
@mc-cormick-ihc dat is en eerlijk antwoord je kan en blok zoveel pk's geven tot die uit elkaar vliegt
jo845xl
Het probleem is dat ie geen turbo heeft dus veel meer dan de standaard waarde ga je niet krijgen . Je kunt hem wel meer eten geven maar als je hem niet meer lucht geeft gaat dat niet veel uitmaken behalve dan dat er wat meer rook gaat uitkomen .
Boemrang
@Bart Ebbers

Zie het als grap, niet alles serieus nemen.
Maar ga er vanuit dat deze tussen 100/120 pk zitten.
Op internet is hierover toch best veel over te vinden, had je zelf ook kunnen doen, zie dit als opbouwende kritiek....
mc-cormick-ihc
@johan6640 begrijpend lezen was zeker ook je goeiste vak. Hij vraagt als die m vol open draaid. Een kale 6 cil met max brandstof kan heel variabel zijn. Maar jou wending aan t verhaal zijn prostock normen
1046
Er is best wel wat haalbaar, maar verwacht niet te veel, denk dat de max wel rond de 120 zit
johan6640
@mc-cormick-ihc begrijpend lezen was zeker ook je goeiste vak. bij jou nederland's zeker
ramrod
Een turbokit doet het erg goed op zo'n motor..
Jaren geleden zag ik nog wel eens zo'n trekker die 138 pk aan de aftakas had, en dat al meer dan 10000 u!
Bart Ebbers
Maar met turbo houd hij dan wel het zelfde geluid?? want er zit een nu een heel mooi geluid in.
SJB533
@Bart Ebbers
Ga je eerder naar t geluid van een 12. Wel verstandig is, om te kijken of je een turbocompatibel blok hebt.
acwillem
De onze had aan de aftakas 116 pk zonder turbo, nu met turbo ietstiepietsie meer
Bart Ebbers
Turbocompatibelblok??
Husqvarna
Er zijn immers DT358 's gebouwd die de PK's beter aan kunnen, de gewone D358 kan dus minder hebben.
hilbertvdberg
@Bart Ebbers een turbocompatibel blok heeft waarschijnlijk een betere smering in het blok voor een betere koeling
955 xl
Die van mij geeft 120 pk op de motor
SJB533
@hilbertvdberg
Jij gaat door voor de koelkast 😉
955 xl
Heb je niks beters te zeggen zeg dan nix
hilbertvdberg
@SJB533 haha daar doen we het voor 😄 maar zo'n blok spuit denk ik ook olie onder de zuigers ofnie?
SJB533
@hilbertvdberg
Een T-blok uit de IH-stal heeft inwendig inderdaad nogal wat (kleine) verschillen. Wat exact de verschillen zijn, weet ik niet precies. Geloof dat de zuigerstangen ook lichtelijk verschillen.

De laatste 956/1056 XL's (de Case Internationals met nieuwe neus) hadden zo'n blok, dat compleet klaar was, om er een ventilatortje op te meubelen.
1046
@SJB533 ook beter gelagerd
koenjohndeere
@SJB533 waarom is dat ventilatortje er dan niet opgezet
IH-Kees
@SJB533 ook meer olie kanalen
SJB533
@1046
Ventilatorsmeerplug zit er ook in toch?
1046
@SJB533 durf ik nie te zegge
GD tuning Garyp
Ach, beuk dr een turbo'tje op 😛
SJB533
@1046
Bangenskijter...
1046
@SJB533 djoekel
caseke
De mijne 108pk zonder turbo en met 170pk
Bart Ebbers
Maar nu is die van ons denkik rond de 110 pk's
nhcase
@Bart Ebbers

Daar weet je niks van af da kan je nie zomaar gokken jonge
nhcase
@Husqvarna

Waaraan is dat te zien wij hebben zelf ook een 1056 maar dan wel case ih staat dit op het typeplaatje? Of waar kan ik dat vinden?
redpower
Ik haal ruim 400pk uit een 358DT blok, maar 120 pk met een 1056 lijkt me onwaarschijnlijk, zal wel rond de 115 zitten, of de pomp moet van fabriek af al vroeger staan
monteurtje
@SJB533

Dat er DT358 op een motorblok staat zegt niet dat het een turbo motor is, in tegendeel zelfs, een DT motor is een ongeblazen uitzoering, DT is een kale uitvoering en een TT is een geblazen blok.
Alleen op de IH site praten ze wel over een D en DT motor, en daardoor ontstaat er en heleboel verwarring.

Een standaard 1056xl krijg je maximaal 106 pk uit op de aftakas, zeker niet meer dan 110.
ihc-driver
@monteurtje 120 pk op de aftakas van een 956, helemaal standaard pomp was niks aan gedaan dus t kan wel.
monteurtje
@ihc-driver

Dan klopt(e) de vermogenstester niet of je hebt toevallig net een piek in de meting gezien (waar je niets aan hebt), heb zelf vaak zat met een vermogenstester een 9/1056 getest, maar meer dan 106pk constant vermogen lukt echt nooit. maar ja er zullen altijd mensen blijven die blijven dagdromen dat er WEL veel meer uit komt, tegen die mensen zeg ik dan... droom lekker verder.
ihc-driver
@monteurtje Is al 10 jaar geleden dat die trekker getest was, het was een apart geval moet ik er wel bij zeggen maar die 956 had zon 120 pk aan de aftakas, loonbedrijf had m weg gebracht omdat de rijkoppeling aan vervanging toe was die slipte af en toe door. mechanisatiebedrijf vond dat die nog heel best trok dus hadden ze m voor de waterrem gezet (weet nog niet wat waterrem met rijkoppeling te maken heeft maar dat ter zijde)en die zeiden dat toen. Kan best zijn dat de brandstofpomp wat versleten was en daardoor meer vermogen eruit perste ofzo maar ik ga er vanuit dat als mechanisatiebedrijf zegt dat t zo is dat t dan zo is. Die trekker stond of voor 4 schaar ploeg of voor een taarup dus had altijd de handen vol en merkte je wel, tis dat die gene powershift had anders reed die de maxxum 5150 daar voorbij. Maar goed we dromen wel verder hoor geen probleem
Bart Ebbers
@nhcase we hadden hem een keer voor de waterrem gezet
JDFreaky
60 pk extra is meestal geen probleem
wil je toch meer dan moet je met grover geschut aankomen zoals een grotere turbo en andere pomp etc.
onze oude jd 2850 is ook van standaard opgevoerd naar 127 128 pk... no troubles at all... behalve dat ie wat dorstiger is 😛 en je doet er verstandig aan de motor wel wat meer te laten nadraaien na zwaar werk.
ramrod
Quote @JDFreaky:
60 pk extra is meestal geen probleem

Voor een turboloze motor wel!
stannetje96
@ramrod fiat 100-90 deed ook 150 pk
JDFreaky
Ook met turbo geen probleem...
Alleen raad ik je wel aan... Eventuele middendemper weg te halen en te vervangen door grotere pijp...
Je turbo kan dan beter opspoolen en eerder
mc-cormick-ihc
@JDFreaky zulke inters hebben alleen een demper boven de kap.
JDFreaky
Welk type had dan middendemper??
Dacht deze serie ook.. Of was dat 956?
ramrod
@stannetje96
100-90 is standaard toch 100? Dat is dus + 50 pk, en dan er nog eens 10 bij zal niet eenvoudig zijn

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 1056 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
46
DEELNEMERS
22
WEERGAVES
10