Illustratie van:

International 745 XL - Start problemen

Kan een Ihc 745xl ook voorgloeien? ik heb namelijk nogal moeite om hem aan de praat te krijgen met dit weer.

Gr. Michael

Deel dit topic

Reacties

rikkertt
Had je maar een zeetor moeten koopen
Fiatman
Moet je de sleutel zo ver draaien dat de lampjes op het dashbord minder worden dat is vlakvoor dat hij start en de stopknop half uit trekken als hij dan loopt stopknop terug drukken krijgt hij iets meer diesel
rikkertt
En kijken wat voor een vooras je hebt
Fiatman
Daar start ik hem nooit mee!
Martijnvandervegt
Een echte inter start nooit in de winter deden ze bij ons ook nooit sàvonds en jute deken of iets dergelijks over je motorkap en in de stal zetten
Even met de acculader startbooster gebruiken is hij zomaar aan net ook gedaan
JD BORN 2 FARM
Martijnvandervegt verrek je bent nme net voor.

ultsjeinternational zo'n startbooster werkt echt als de brandweer.
casefarmer
Doen zoals Fiatman het zegt 😉 werkt bij ons tenminste wel, vaak alleen al de stopknop uittrekken
cih1056xl
Heel veel inters starten slecht in de winter idd
hebben wij ook last van!!
Mijne start nu nog sneller na dat de uitlaat is afgebroken.
+1
JD BORN 2 FARM
Toch starten trekkers waarbij de alles goed voor mekaar is dus gewoon 100% inorde is ongeacht wel merk vrijwel altijd wel. Natuurlijk hebben sommige trekkers langer werk met starten maar las de accu genoeg stroom heeft en de startmotor gaat snel genoeg rond maakt dat immers niet uit ja. Ik heb ook vaak zet swinters met een Fendt 611 LS van 1979 gewerk. Trekker stond gewoon buiten een minuutje glooien en eem en dan slaat die vrij snel aan.

Wel vind ik dat van de 100 en de 10 serie de vier cilinder erg slecht starten als het koud is
Wardcase
Ik moest gisteren nog de 745 starten bij ons op het werk en ik had er ook wijnig hoop in maar na even gloeien en stopknop half uit starte die na een paar keer rond 😃 maar mijn eigenste inter start nu zonder er een grote startaccu bij te zetten van 1000 koudstart Amp
lanzkundendienst
Ik heb vandaag de inter 824 gebruikt met sneeuwschuiven, even een dikke startaccu er naast met goeie startkabels en hij deed het meteen. (heeft toch circa 9000 uren). Het ligt volgens mij gewoon aan de startmotor dat ie niet snel genoeg draait.
case-ihfor-ever
Een echte inter start niet in de winter he!
lanzkundendienst
Case ih for ever,

Ik had eerst de brandstofpomp kapot toen had ik een OMER en die start (ook) niet in de ZOMER
Jarno1h
En echte inter start niet in de winter!!
Gloeien doet hij ook als je hem gewoon op contact zet dacht ik 😉 dus kan je ff weg lopen ofzo deuren opendoen 😛 zit ook een lampje opt dashbord van de gloeispiraal
staaf
Dat lijkt me stug dat ie bij alleen contact maken al gloeit, dan blijft ie dus gloeien. Enne startboost, of ether, NIET gebruiken, gaan je zuigerveren van naar de klote, bij regelmatig gebruik van die troep gaat ie juist minder starten. En als je niet weet of je een gloeispiraal heb, wat ik wel denk, dan moet je ff kijken of er een draadje naar je luchtinvoerpijp gaat. Zo ja, dan zit er eentje in. Das tenminste bij de mijne zo.
En alst kan winterdiesel gebruiken, trekkers starten der echt beter op 😄
@ staaf, alst lampje opt dashbord uitgaat gloeit hij niet meer neem ik aan..
caseih1455xl
Een echte inter start ook in de winter
pieto84
Als je het contact tegen het starten aan draait gaat het lampje van de gloeispiraal branden(als het lampje nog goed is). Als dat lampje uit gaat hoor je een tikje. Dan kun je hem starten. Stopknop half uit en met het gaspedaal heen en weer gaan. Werkt bij onze 956 altijd, ook bij min 20
Dat lampje brand bij ons op contact ook al, maar gaat dus dan ook weer uit na een tijdje en dan start je hem.. maar dat stopknop uittrekken helpt volgens mij niet echt op de xl's.. die van ons teminste niet 😉
Mc cormick
Volgens mij helpt die stopknop uitrekken wel, we doen het winters ook bij onze 845Xl en de 743Xl
Hmm moet ik toch maar eens beter proberen 😉
Mc cormick
Je moet wel even 10 seconden doen
Hoe bedoel je dat ? voordat je begint met starten ?
Mc cormick
Stopknop omhoog en contact sleutel kwartslag draaien top lampje minder begint te branden
Welk type heb je het nu dan? welk lampje van gloeispiraal ?
interpowerrr
Gewoon een grote accu monteren, en hij start altijd!!!!!!
casepuma
Je kunt ook in plaats van een 12 volts anker een 9 volts anker in de startmotor zetten,gaat de startmotor veel sneller rond.
Wardcase
@case956
een 956 en ook een 1056 gloeien inderdaad al als je het contact aan zet maar een 845 of 745 een 4 pitter zeg maar die gloeit net voor de startstand van het contactslot, die moet je wel in de tussen stand houden en je kunt het ook aan de lichjes aan het dachboad zien die gaan minder fel branden wanneer hij aan het gloeien is.
Ahh op die manier, maar een 745 of 845 heeft toch wel een lampje opt dashbord vant gloeien ? want anders kan je er der niet zoveel van op aan zoals bij de kleine cormickjes inters 😛
Wardcase
Ja die zit er wel maar bij veel doet deze het niet meer naar mijn ervaring het is toch een beetje schatten hoe lang je moet gloeien
Jaa whah, maar zoon lampje geeft je wel wat meer hoop zeg maar 😃
Wardcase
Ja dat is waar
IH-Kees
Stopknop halfuittrekken, gloeien, gasje bij, maar stopknop niet direct terug doen als hij loopt, dan kan hij als het koud is weer afslaan. ff wachten en op toeren laten komen en dan terug doen.
redpower
Stopknop uittrekken werkt alleen bij inters, dus trekker van voor 1985, bij case inters werkt dat niet, kun je gewoon gloeien, naja mijn 9 niet, die gloeit nie hard meer, trekken we aan, gaat ook goed
hewi hendriks
Inter start ook bij min 20 wanneer ............
nee niet door hem aan te slepen
goed gloeien tel tot 40 . koud start gebruiken
snelle startmotor optima 1050 accu

maar is u start compressie goed onder de 22ato start de inter niet onder 0

is u motor ok , uitlaat kleppen lek etc
er zijn dunnere koppakkingen verkrijg baar om u compressie te verhogen,alleen monteren met de juiste meet gegevens, anders motorschade

montage van vlamstart doet ook wonderen


wil u er gaag mee adviseren
TrekkerBoer1
Hoi,

Kan iemand waar de Gloeispiralen zitten bij een international 743XL? En hoe kan ik het testen en zien of ze doen gloeien?

Alvast bedankt 😄
+1
Corne S
@TrekkerBoer1

Ff de bij de inlaat de luchtslang lostrekken en dan gloeien. Wordt het spiraal roodgloeiend, dan werkt het goed. Zover ik weet, hebben ze geen vlamstart
Volg ff een dikke draad rondom de inlaat en je weet hem te zitten. Maak anders een foto voor ons.
TrekkerBoer1
@Corne S

Dit is de kabel toch ?

Als ik de luchtslang eraf haal dan zie ik hem zitten? In de inlaat?

Hij start soms wat moeilijk, accu doorgemeten, deze is goed en de dynamo ook.

Ga binnenkort er naar kijken of ze het nog doen.

(klik om te vergroten)

Kabel gloei.
+1
Corne S
@TrekkerBoer1

Klopt helemaal. Contactslot tegen starten aanzetten zou gloeien moeten zijn (lampjes op dashboard zouden zwakker moeten branden).
TrekkerBoer1
@Corne S

Zoals ik heb begrepen heb dat de gloeispiralen in de inlaat zitten, en worden aangestuurd door het draadje van mijn foto.

Maar zitten de gloeispiralen niet in de motor ? of in het begin van de inlaat? Omdat het draadje daar op hout.

Hopelijk kan je me wat wijzer maken🙂

Alvast bedankt

Mvg Jordy
Corne S
Nee. Hoort daar te zitten. De direct ingespoten inters hebben geen gloeibougies etc. Hij verwart de lucht voordat het de kop / motor ingaat. Daar zit tevens een rooster achter om de grootste stukken tegen te houden, mocht het misgaan.
TrekkerBoer1
@Corne S

Ah oke Bedankt !, ieder merk zijn eigen ding, volgens mij was IHC toch wel altijd wat anders als de rest 😄
+1
Corne S
@TrekkerBoer1

Als je een beetje handig bent, kan ik je een vlamstart adviseren. Dit is een gloeispiraaltje waar diesel op druppelt. Er komt dan een vlam in de inlaat. Zie topic van mij.
TrekkerBoer1
@Corne S

Dat is nog een optie, ga morgen eerst kijken of de bedrading goed schoon is ( geen verf tussen ) en kijken of hij goed glooit.
+1
Corne S
@TrekkerBoer1

Gooit de startmotor hem wel goed rond? En gebruik je ook de koudstart (stopknop uitrekken totdat je weerstand voelt)?
TrekkerBoer1
@Corne S

Koudstart knop gebruik ik, en doe voorgloeien ( als deze nog werkt.) De startmotor draait volgns mij goed. Kan ik dit testen

Er zit een 3,1 iskra op de 743XL
TrekkerBoer1
@Corne S

Er zit een 140 ah 1200 cca New Holland accu in, Deze hebben we getest hij geeft 12,6 volt aan. Als we hem starten dan is de voltage 8,24. Dit is volgens internet te laag (het moet min 9,6 v zijn) Maar de accu laad wel goed bij enz. Dus dynamo is het ook niet.

Dan denk ik eerder dat het aan de startmotor licht die veel weerstand heeft en daardoor niet snel genog rond draait.

Wat zou jij aan bevelen ? Laten reviseren of een nieuwe kopen maar welke?

histoparts.com/h28821-reductie-startmotor-33-kw/3/
+1
Corne S
@TrekkerBoer1

Ik kijk morgen ff naar je pb. Vandaag niet aan toegekomen.

Qua startmotor hebben we hier een keer een gopart gehad (goedkoop merk bij kramp), maar was geen succes.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 745 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
52
DEELNEMERS
23
WEERGAVES
63