Illustratie van:

International 553 - agriomatic-s

Hallo.
ik heb een 553 agriomatic-s.
ik zette hem in zijn achter uit met de hendel naar achter om achteruit te rijden,
maar nu reed hij eerst vooruit en daarna pas achteruit als hij druk begint op te bouwen en bekrachtigd dan 2 lamelle pakketten.
zou dit in het vertiele blok kunnen zitten ??
denk zelf van wel de olie is ook zwart (verbrand).

in zijn hoge versnelling slipt hij ook.

m.v.g. henry case IH

Deel dit topic

Reacties

henry case IH
En als ik vol gas rij trekt hij ook heel zwaar.
(komt niet tot max toeren)
ErDee
Sowieso olie vervangen (hytran ultra) en nieuw versnellingsbakoliefilter.
henry case IH
Ja weet ik 😄
en weer effe schoon maken.
IHC-power
Nieuwe, HYTRAN!! olie opdoen lijkt me inderdaad al aangewezen om te beginnen. Hoever rijdt ie eerst vooruit vooraleer ie achteruit wil? Dat probleem kan wel wijzen op een agriomatic die te gevoelig staat afgesteld. Aan de linkse kant van de trekker zit een regelschroef met een veer achter, met die regelschroef kan je de gevoeligheid van reageren afstellen.
Het slippen wijst volgens mij eerder op een versleten lamellenpakket, versleten platen, of weer de afstelling van de groep zelf. Het zwaarder trekken kan ik zo meteen niet echt toewijzen aan een specifiek probleem ivm de agriomatic bak. 😄
Corne S
Slippen kan ook leggen aan de afstelling van de druk op het lamellenpakket. Hebben wij ook gehad bij de 744 met agromatic-s. Achteruit de kuil op, motor bleef draaien, wielen stonden stil.
Veertje gebroken aan de linkerkant (buitenkant) van de bak.
fiat350
Ik vermoed dat er schijven verbrand zitten, daardoor zijn deze vervormd en ontkoppelen nooit helemaal meer, ik denk dat de trekker er zich daarom moet aan doodtrekken bij hogere toerentallen/snelheden... en dat die eerst een andere beweging wil doen dan gevraagd, en aangezien je vermeld dat het pakket doorslipt zie ik m'n vermoeden meer en meer realiteit worden, jammer maar helaas...
henry case IH
@Corne S
hoe bedoel je een veertje ??
kan er geen vinde aan de buiten kant.
zit alleen een verstel schoef, ( dat ik weet)
henry case IH
@IHC-power
rijdt een meter of 3-4 vooruit.
als ik de koppeling op laat komen rijd hij meteen vooruit en daarna gaat de agriomatic druk op bouwen en gaat achteruit rijden.
dan hoor je een gekraak.
en ik heb een vermoede dat hij alle 2 de lamellen blijft bekrachtigen omdat binnen 2 km de versnellingsbak al heet begon te worden.
Corne S
@henry case IH

Veertje zit achter een boutje. Waar weet ik ook niet precies. Je hoeft de bak er niet voor open te maken.

Overigens je hebt een PB, over de algemene werking van een agromatic-s bak.
henry case IH
@Corne S
heb hem gevonde zit bij de oliepomp kan er idd via de buiten kant bij maar die was heel,
ik heb de bak open liggen en het ventieleblok uit elkaar gehaalt kon er niets aan zien.
nu wouw ik de agriomatic zelf draaien dat zou moeten kunnen tog ?? maar dat gaat niet heb er een bandijzer tussen gezet maar ging nog niet,

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 553 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
11
DEELNEMERS
6
WEERGAVES
11