Illustratie van:

Zetor meerdere - welke ollie

Ik heb pas een zetor 2011 gekocht en de lift gaat niet omhoog en ook de hef mast niet ik ben naar de ollie gaan kijken en die staat onde het minimum nu weet ik niet wat ollie ik er in mag kappen kan me er iemand mee helpen groetjes henri

Deel dit topic

Reacties

Wimsumar
Beste Harike: Hier het advies voor een 4911 (zelfde Zetor-serie).

Let op: De aanbevolen (hoge/dikke S.A.E.) olie kan beter niet mengen met olie in andere (moderne) trekkers. Liever geen machines uitwisselen! (Of dezelfde olie voor andere trekkers ook in de Zetor doen.

kroon-oil.com/nl/producten/…
SLammers
Als de olie stand een beetje onder het minimum is zal de hef nog wel moeten werken. Maar weet je wel zeker of je de olie pomp aan hebt staan deze kun je uitschakelen door het kleine linker kleine hendeltje voor de stoel deze moet helemaal onder in staan dan draait de aftakas ook.
harike
beste wimusmar als ik de ollie zou af laaten zouden ze dan kunnen zien overwelke olie het gaat alvast bedankt
harike
Hoi slammers ik heb nog eens gekeeken her pijl staat zekker 3cm lager als het minnimum ga morgen eens proberen met dat hendeltje alvast bedankt groetjes
harike
Help deze traktor zetor 2011 wil niet werken ik heb nieuwe filters geplaatst om dat er water in de diezel en daar door de lijdingen vol zatten met een witte brij ik heb al de lijdingen los gemaakt en proper gemaakt ales weer op zen plaats gedaan ont lucht en toch wil hij niet starten ik heb tans branstof aan de injektors met starpilot gaat hij wel maar vald terug stil ik durf het niet te vaak met start pilotom dat nogal slecht is anders hat ik hem in gang getrokken maar door een ongeval zit ik in een rolstoel en dan gaat dat niet goed heeft iemand een tip alvast bedankt
Wimsumar
Beste
Quote @harike:
kunnen zien overwelke olie het gaat

Een kenner kan het inderdaad wel zien. S.A.E.-80 oogt wat dikker vloeibaar, maar vooral de geur die deze olie heeft valt ook op.

Wat de diesel betreft: Tank ook schoongemaakt? (kraantje!).
SLammers
Een zetor hoef je niet te ontluchten. Je hoeft hem alleen maar aan te pompen met het handpompje dat aan de brandstof pomp zit je moet net zolang pompen tot dat de brandstof via de retour leiding weer in de tank komt. je hoord dan een piepend geluid.
Wimsumar
Beste
Quote @Harike:
heb tans branstof aan de injektors

Het is niet uigesloten dat de drab in de leidingen de verstuivers onwerkzaam heeft gemaakt. Als de verstuiverleidingen goed 'doorgestart zijn met schone diesel dan zou je de verstuivers kunnen demonteren en vervolgens 'los' aan de leidingen zetten. Dan (door)starten om de werking van de verstuivers te beoordelen.
harike
Ik heb de bak ook proper gemaakt en het kraantje ook dat piepent geluit hoor ik ook als ik de diezel op pomp wat ik er wel bij moet zegen waar ik hem heb gekocht die had het gelaasj aan de diezel pomp stuk gereeden en van toen stont die still ik denk een jaar of dat er michien mee te maken heeft ik weet het nied die traktor ging heel goed ik heb hem toen zelf een paar keer geleent groetjes henri
harike
best wimumar ik denk dat dit een goede tip is want dit was heel vuil maar moet ik dan de voledige injektor af doen of waar bevinden verstuiver zig groetjes henri
SLammers
Je moet dan de hele verstuiver/ injector er uit halen. Boven op de verstuiver zit een flens waar mee de verstuiver naar beneden wordt gedrukt als je deze er af haalt samen met de pers leiding aan de zijkant en de retour leinding boven op. Kant de verstuiver er uit dit kan aardig vast zitten. Maar door de verstuiver te draaien komt ie wel los. Zorg er wel voor tijdens het monteren van de verstuiver dat je de onderkant goed schoon hebt want er zit geen afdicht in. Je kunt hem met een beetje koper poets monteren en goed heen en weer draai voor dat je de flens weer vast draait
harike
Hallo beste ik heb de injectors er uit gefaald maar kan het kloppen dat het twee verschilende zijn een is een cilinder vormige bui el de andere is een met een puntje er aan bij het een kan ik aan de motor in kijken en het andere gat zie ik iets steken ik weet niet of dat normaal is groetjes henri
radium45
@harike Wat schrijf jij beroerd Nederlands voor een 43 jarige.
Wimsumar
Beste
Quote @Harike:
gefaald

Nu gaat er iets grandioos mis!
De verstuivers dienen uiteraard hetzelfde te zijn. Dat je na demontage in de motor (verbrandingsruimte) kan kijken, is goed.
Nu je schrijft dat het bij de andere cylinder niet kan, krijg ik de indruk dat je de verstuiver met draaiende beweging (advies SLammers!) er uit hebt willen halen. De kans is er nu dat het onderste deel is blijven zitten.
Laat er nu A.U.B. even iemand naar kijken die weet hoe een verstuiver er uit moet zien om verder schade te voorkomen.
SLammers
Ik zal avond even een foto maken van de complete verstuiver van een zetor
harike
Dat zou fijn zijn ik zal er ook maaken en ze proberen door te stuuren wand dat zijn echt niet de zelfde de ene is mooi gelijnd en die andere is net of het is een gewoon stuk buis en die is beneeden schuin net of die is afgezaagd ik heb deze er ook goed uit gekregen ik hoop morgen een foto te kunen door stuuren groetjes
SLammers
Dit is de verstuiver van een Zetor
GD tuning Garyp
@radium45 Ag, dat vald best un beedje meej.

Ik denk btw dat het een Belg is, aangezien hij het woord "proper" gebruikt, dat heb ik een Nederlander nog nooit horen zeggen. (een Fries al helemaal niet.)
harike
Hallo hier harike uit belgie 56 jaar slammers dank voor de fotos het zijn inderdaat de zelfde maar die andere is zo raar gbrooken net of hij is afgezaagd spijtig ik heb fotos getroken maar weet niet hoe ik ze u kan laten geworden langs dit forum ik heb dat stukje al enkele cm om hoog gekregen vol houden du groetjes henri
Wimsumar
Beste
Quote @harike:
ik heb dat stukje al enkele cm om hoog gekregen

Laat de motor even ronddraaien op de startmotor en het restant van de verstuiver wordt er uit gedrukt door de compressie.

PAS OP: Dit is een gevaarlijk trucje. De verstuiver kan met kracht door het dak heen gaan.
SLammers
Als je in gelogd bent kun je via de knop foto's een foto toevoegen daar naar kun de link hier weer plaatsen kan komen de foto's er van zelf bij te staan
harike
Ik heb 5 fotos geplaatst die staan nu bij poseren maar hier krijg ik ze nog niet maar als je bij poseren gaat kijken kun je ze zien groetjes
Wimsumar
Beste @Harike: Die is (hoe is het mogelijk!) gebroken.
(Klik op de foto voor uitvergroting).
harike
Bese ik heb de groote midellen genomen ik heb de kulas er afgenomen heb het stuk er langs binnen uit geslagen en de kulas weer geplaatst het onstekin gat stont voledig vol water ik denk dat die vorige zonder diezel heeft gereden want onderaan in de bak zat zeker 6cm water ik heb verder fotos van de afhandelinge bij poseren bij gevoegd ik heb tans een album gemaakt maar ik krijg de fotos er niet op groetjes henri
SLammers
.
harike
Hallo weet er soms iemand waar ik andere injectors kan koopen ik heb al bij thijshuis onderdelen gekeken maar daar zijn geen liefst in nederland want in belgie is alles eens zo duur groetjes henri
Wimsumar
Beste
Quote @Harike:
thijshuis onderdelen

Er staan geen verstuivers op de webshoplijst maar vaak kan de levering wel verzorgt worden.

Hun slogan: Wie zoekt kent Tijhuis niet, Wie Tijhuis kent zoekt niet.
Kunt u iets niet vinden vraag het ons !!!
harike
Hoi enkelle goede tips dank u oor jullie steun gr
harike
Hoi beste ik ben er weer ik heb enkele dagen in het ziekenhuis geweest ik heb ook de traktor in elkaar gezet maar nu denk ik dat de diezel pomp ook kapot is want als ik de lijdingen los en ik start dan kompt er geen diezel zou dat te herstellen zijn of wat zou zo een andere kosten in okkazie de andere injectors steeken er in maar dus nu een nieuw probleeem groetjes henri
Wimsumar
Beste
Quote @Harike:
en ik start dan kompt er geen diezel

De handgashendel is tevens stopknop (= afsluiten brandstof).
Heb je bij de "startpoging" wel volgas (maximale brandstofafgift naar de verstuivers) gegeven?
harike
Ja die stont voledig open en er is nog een hendel die op het dachbort staat die staat ergens aan de waterpomp die heb ik ok in en uit geprobeert want ik weet niet waartoe die diend de diezel gaat ook niet langs de retoer terug naar de branstof tank als ik op pomp maar als ik stop mezt pompen laapt de diezel gewoon terug langs het kraantje
SLammers
De hendeltje dat boven de water pomp zit is de kleppen lichter als je deze in druk/ trekt kun je starten zonder compersie
SLammers
En op de brandstof filters zit ook een dropje voor het int lucht als die los draait en dan pomp komt er dan een diesel uit het stopje
harike
Hallo slammers ik ben enkelle dagen afwezig wegens overlijden aan dit dopje hat ik wel diezel ik heb nu de pomp voledig af genommen om dat ze in de winkel zijden dat het zeker kan zijn dat door het stil staan van de tractor onderdellen kunnen vast zitten groetjes henri

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Zetor meerdere ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
35
DEELNEMERS
5
WEERGAVES
8