Hallo,
kan iemand mij vertellen welke olie op de achterbrug moet en welke er op de transmissie moet? en ook hoeveel liter er van beide op moet?
alvast bedankt.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fiat 450 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Bij de 466 is versnellingsbak/achterbrug 1 reservoir waar hydraulische/transmissie geschikte olie in moet.
Indien de Fiat 450 voor de versnellingsbak een apart reservoir heeft, kan daar ook deze olie wel in maar Gear-olie S.A.E.80 W90 kan ook.
(Voor exact advies zelf aanvragen bij Kroon-olie (staat een e-mail-contactlink op de site).
kroon-oil.com/nl/producten/…
Wat is "gewoon"?
Het moet een hydrauliek- en transmissie-geschikte olie zijn.
Versnellingbaj en achterbruh is 1 geheel dus 1 soort olie is genoeg
Nee, dan heet de olie: [b]14W40 S.T.O.U..
(Universele olie geschikt voor alle reservoirs).
Ja klopt, ik weet niet hoe het zit met twee poken
Alle fiat 450 hebben 1 reservoir.
Ik gebruik altijd hydrotrans olie.
maar ik pak altijd 15w40 omdat we hier grote vaten van hebben..
Dat is ook geen wonder dat Fiat dit vanuit warm Italië voorschreef.
Zeker weten? Waarom zijn er dan 2 stoppen? 1 naast de schakelpook en 1 onder de stoel.
En hoeveel liters in motor en achterbrug?
Is de ene de stop op de vulopening en de andere een ontluchtingsdop?
Opvolger van de 450 is de 446, niet een 466. 466 hebben de andere versnelingsbak met de 3 groepen, zoals alle 66ers
Bedankt voor de correctie, maar het ging mij meer om een indruk te krijgen van de voorgeschreven oliesoort.
Inderdaad, voorin en achterin 15W40 zoals @fiatfan al zei, heb mn vader nooit iets anders horen vertellen door al die jaren.
Inderdaad