INTER 1455 XL SCHAKELPROBLEEM

Beste tractor vrienden!

Ik ben gister terug gekomen vanuit tractorpulling oss met mn 1455. Toen ik 2 uur had gereden viel die bijna niet meer te schakelen heeel zwaar (alleen de handel van 6 versnellingen hoog laag deed het wel normaal) en kwam behoorlijk wat rook bij de achterbrug vandaan en alles was loeiheet. zou iemand hier een reden voor weten? Bij voorbaad dank!

Deel dit topic

Reacties

kees 956
Zit er (genoeg) olie op?
koenjohndeere
Of de olie warm gelopen
jmos
Is hij nog standaard? (Denk het niet maar toch?)
inter633733
Ik denk dat je je vloeistofkoppeling hebt vern*^kt met trekkertrek
Inter 14551466
Heb er nooit trekkertrek mee gedaan hij staat alleen maar voor de kar olie zit er genoeg op ja!
koenjohndeere
@Inter 14551466 welke 14 had jij dan die cockpit?
Inter 14551466
Cockpit?
guldner75
@inter633733

Zo te horen heb je er verstand van!

zit er niet teveel olie in de achterbrug mischien, hierdoor kan de olie tempratuur ook flink oplopen bij afstanden.
GD tuning Garyp
@Inter 14551466 Koen bedoelt denk ik een 14 met cockpit cabine...
Inter 14551466
@guldner75 dan zal ik dat moeten controleren maar lijkt me sterk... zou oliepomp niet de dader kunnen zijn als de olie heet is dat die hem minder goed rondgepompt krijgt??? ik was er met een 1455xl die stond voor zoon rode zeilenwagen en heb met een 1466 mee gedaan in de sportklasse
koenjohndeere
@Inter 14551466 dan heb ik dei 1455 gezien die stond ook in asten en in tt loosbroek
Jos-IH
@Inter 14551466 misschien een rare vraag, maar als je sportklasse rijd, waarom weet je hier de oplossing niet van?
radium45
@Jos-IH jij zegt wat ik dacht 😛
Wimsumar
Beste
Quote @Inter 14551466:
oliepomp niet de dader

Heeft er een hydrauliekventiel "op druk" gestaan waardoor de olie constant door het overdrukventiel is gepompt?
rickrenault
Stond,die nog op de,rem dat kan de rook verklaren
Bakker S
Kijk je oliepeil na in de achterbrug. Zit misschien teveel in. Als je de kar trekt of in de trekker hangt is het oliepeil anders misschien.., en dan een lange afstand rijden...
monteurtje
Hoe hoog staat je max toerental vd motor? als die wat hoger afgesteld staat dan standaard (om meer snelheid te maken) word alles stukken warmer, en als je dan ook nog es 2 uur lang voluit naar huis gaat met wat vracht erachter vinden ze dat niet helemaal fijn.
Wimsumar
Beste
Quote @Monteurtje:
2 uur lang voluit naar huis gaat met wat vracht erachter vinden ze dat niet helemaal fijn.

Das lachen. ( Ook voor een trekker).
Je kunt nog geen 10 minuten voluit of je staat al weer voor een kruising, stoplicht enz.

@ Inter 14551466: Staat/stond de trekker op 2 verschillende achterbanden (met name hoogteverschil) waardoor het differentieel 'gillend' z'n werk moest doen?
monteurtje
@Wimsumar

Nou er zijn zat wegen waar je vrij lang volaan kan rijden hoor, en die minuut dat je dan weleens voor een kruising of stoplicht moet wachten koeld de olie niet echt af hoor.

maar het zal ook wel gepaard gaan met een mankement in de bak.(slecht lagertje hier of daar) die zorgt ook wel voor wat extra opwarming.
sjonnies
Verkeerde olie of de olie niet optijd ververst
Inter 14551466
@Jos-IH ik kan niet alles weten.. en die 1466 draai ik met de ogen dicht uit elkaar.. maar heb vaak geleerd eerst wat te informeren dan zelf eigenwijs te zijn er vele uren in te steken en dan alsnog iemand om raad te gaan vragen..
michiel1455
Het sturen ging dat nog goed zonder problemen
en het koppelen wat dat zwaarder als normaal
ik weet wel dat de achterbrug van een 14 gesmeert word en niet daar spatsmering ik weet niet of die pomp kapot is of er een verstopping zit dat hij de druk niet kwijt kan of helemaal niet meer smeert
Inter 14551466
@Wimsumar nee allebei 42 inch en toeren is ook niet het geval. ik rij al 3 jaar zo met de trekker en kar en heb er eigenlijk nooit last van gehad.. meschien dan toch iets met de olie hydrauliekpeil controleer je natuurlijk ook niet elke week.
michiel1455
Ik denk het olie pijl niet en heb hebt ook lucht remmen ik denk niet dat daar het probleem zit
Inter 14551466
@Wimsumar nee allebei 42 inch en toeren is ook niet het geval. ik rij al 3 jaar zo met de trekker en kar en heb er eigenlijk nooit last van gehad.. meschien dan toch iets met de olie hydrauliekpeil controleer je natuurlijk ook niet elke week.
Inter 14551466
@michiel1455 remmen en koppelen was geen enkel probleem
wel was de hef afgezakt en ging niet omhoog toen die zo warm was
IH214d
Ik geloof niet in het verhaal van 2 uur rijden en te warme olie.
Wij reden in het verleden een poos 12 uur per dag, 4 ritten van 3 uur per rit, en heen en terug vol. met 35 ton totaalgewicht, en met veel meer olie dan het normale maximum in de bak. (ivm genoeg olie voor de kipper)
Destijds met 3 1455's en nooit last van de bak gehad, ook niet van te warme olie.
Wimsumar
Beste
Quote @Inter 14551466:
hef afgezakt en ging niet omhoog

Heeft bagage in de cabine constant tegen het hydroventiel gedrukt zodat de pomp constant 'overdruk' moest pompen?
michiel1455
Ik denk toch die pomp in de achterbrug om alles te smeren dat daar michien wat zit anders zou ik het zo niet weten maar als hij goed stuurt remt denk ik dat de gewone olie pomp niet kapot is of slecht
Inter 14551466
@Wimsumar jah das nu beetje moeilijk te zeggen ik geloof haast van niet maar zal het niet ontkenne.. maar zou dan niet ook het remmen en koppele moeilijker moeten gaan
IH214d
Onder de achterbrug zit ook een filter, is die ook vervangen?
Fendt_favorit
Geen lager in de bak wat kapot gelopen is?
Inter 14551466
@IH214d die is niet vervangen zover ik weet
IH214d
Ok, dat is een groot retoufilter, zit een pot onder de achterbrug, bouten losdraaien, en de retourleiding naar voren, dan komt ie vrij.
Wel eerst de olie aftappen anders komt je alles om de oren.
(weet niet of het hier aan kan liggen, lijkt me sterk)
IH214d
Hey, ben je er inmiddels al achter wat het probleem is??
Inter 14551466
@IH214d toevallig dat ik vandaag een hydrauliek filter gehaald heb. heb hem nog niet gemonteerd maar volgens de dealer is er grote kans dat de filter dicht zit en dat daardoor de pomp te weinig olie krijgt en dus hitte veroorzaakt! ben beniwud koppel het gelijk terug als ik het weet!
IH214d
Ok, bij de mijne liep de olie vlot door het filter, maar na een nieuw filter lijkt het wel beter te gaan. ik heb de oliekoeler nog doorgeblazen maar daar kwam niet veel troep uit.

ik heb het filterhuis er helemaal afgebout en in de bankschroef losgedraaid (persfilter).

Vorig jaar nog nieuwe olie opgedaan en het aanzuigfilter.
Inter 14551466
@IH214d Ik heb de filter vervangen, en maar goed ook.
De oude was helemaal aan het afbrokkelen het ijzere huis van de filter zelf en dus de filter zat best wel dicht. Het filterhuis lag helemaal vol met gruis van de oude filter.
Nu het weekend naar de hmt in panningen kijken of we verschil merken. bedankt voor alle reacties op dit forum!

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
39
DEELNEMERS
17
WEERGAVES
3