Illustratie van:

Fendt 306 LSA - Motor draait stationair onrustig

Beste

Vorig jaar hebben we een Fendt 306 LSA met viercilinder MWM D226 motor gekocht. Eén van de cilinders was slecht, dus hebben we de motor gereviseerd. We hebben dus nooit geweten hoe de traktor liep voor de revisie. Na de revisie doet hij het goed, hij loopt enkel onrustig op stationair toerental, vanaf ca 900 toeren is dit gedaan, maar dit toerental vind ik te hoog om als stationair in te stellen. Het is alsof de brandstofpomp te vroeg staat, zoals bij trekkers op de trekkertrek, maar dit is hier natuurlijk het geval niet aangezien de pomp nie los is geweest en het een boerentrekker betreft.
Weten jullie soms mogelijke oorzaken?

Met vriendelijke groeten

Deel dit topic

Reacties

Jahn
Zal de regulateur van de pomp iets te snel staan.
ErDee
Vervroegen heeft daar niets mee te doen lijkt me. Bij tt traktoren komt dat door de aangepaste regeling of zoiets
Jahn
Gaat de stopknop trwnz ook niet te ver terug?
als je die iets uit trekt als hij stationair draait, gaat het dan over?. dan moet je die iets verstellen.
sander
Denk je regalteur van je pomp de oorzaak geeft. Wss zit er gasolie in je pomp ipv olie, door inwendige lekage van pomp plunjers. Je kan iets probere bovenste schroefje achter op pomp wat in te draaien op de pomp eerst dopje voor weg halen. en dan goed afvullen met motorolie voor goeie smering. maar als je het echt goed wil hebben zal pomp denk ik gereviseerd moete worden. Maar je kan dit eerst es probere
nh1880
Dank je wel voor de reacties, met deze tips kan ik eens aan de slag!
appie1967
Dat 1 cilinder slecht was zegt meestal wel iets over de urentand ,
en dan is dit wel een bekend probleem
er zijn er bij die het op de folder al deden het kan verder geen kwaad
m,n eigen 309 doet het ook maar trek ik met de voet het gaspedaal omhoog is het over en als hij warm word ook
maar zoals eerder vermeld pomp revisie wat vaak word vergeten en je ben er af
nh1880
@appie1967
Met één cilinder bedoel ik geen ondermaatse compressie, maar gewoon geen compressie, er was een stukje van de veren afgebroken en in de cilinder geraakt, ik zal er een foto van posten, dus hij was niet doodversleten, de revisie was eerder preventief omdat we toch al zover stonden en dat bij een urenstand van 12000 bij een viercilinder nooit geen kwaad kan.
appie1967
@nh1880 nou hoeft 12000 geen probleem te zijn maar het nieuw is er dan toch wel af
er zijn er er die 20000 halen maar ook zat van nog geen 10000
ik bedoel alleen maar dat dan een pomp langzamerhand toch op het laatse stuk van z,n leven zit
nh1880
@appie1967

Dat wil ik inderdaad wel begrijpen, opvoerpompje is ook al vernieuwd. Ik zal eerst maar eens proberen met de 'makkelijke' oplossingen
appie1967
@nh1880 daarom zeg ik dat het geen kwaad kan er zijn er velen die het doen
het is een ergenis maar schade komt er niet van dus ja wat wil je
valmet 605
Doen ze al in de folder is het enige waar ik me bij aansluit! Ik weer niet beter. Grom grom grom. Zo hoord het.
nh1880
@valmet 605
We hadden ook een 105 met dezelfde D226 motor en die deed het niet, daarom mijn bezorgdheid. Die 105 had wel de rotatieve pomp

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 306 LSA ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
12
DEELNEMERS
6
WEERGAVES
12