Sinds een paar dagen heb ik een nieuwe DAVID BROWN 1212, bouwjaar 1980. 7600 draaiuren.
De trekker heb ik gekocht bij Piet de With en kostte nogal flink wat geld. Hij rijdt en schakelt en doet alles perfect. Het enige is dat er wat carterdamp onder de trekker uit komt, het is damp en geen druk. Volgens Piet gaat het wel weg omdat de trekker lang niet is gebruikt. Maar nu weet ik dat er filters en oilcatch tankjes zijn om die damp te filteren en de olie op te vangen zodat je er niets van merkt. maar wat is het beste idee??
Gr. Ruud
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de David Brown 1212 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
niet van wakker liggen, als het maar dampen is, kan het voor niets kwaad. K'heb met de mijne een halfjaar gereden dat hij meer blaasde onderaan dan bovenaan, kan opzicht niet veel kwaad, integendeel, je oliedruk is wat hoger
O dat is netjes nog zoveel pk! Dan zou ik me niet teveel zorgen maken
Een beetje trekkerfan wil zijn troetelkind zo nu en dan even ruiken nietwaar?
Geef 'm zeker niet (nu) stevig op z'n kl@ten om het eventuele probleem mogelijk te verhelpen.
Ik denk toch een filtertje voor de overlast, of dat moet niet goed zijn maar dat zou ik dan graag willen weten
Hoezo overlast? De slang/leiding van de carterontluchting komt onder de motor uit (vermoedelijk ook bij jouw D.B.-1212). Dan heb je op het bestuurdersplatform toch geen last van de damp?
P.S.: Ik had liever een iets hoger uitlaat: Lawaai en damp wat verder van het gezicht weg.
En wat voor oplossing heb je uiteindelijk gemaakt dan?