Het afgelopen jaar is het iedere keer raak met de hef van de 956. Het begon toen hij eens niet meer wilde zakken, ook niet via de trekkrachtregelingdraaiknop. Na opnieuw starten ging de hef wel weer naar beneden, maar 5 min later zelfde probleem, dus niet meer zakken. Daarna zijn er gereviseerde onderdelen in gegaan, onder de stoel. Na een maand weer geknoei, toen het hele systeem schoon gemaakt, doorgespoten met diesel en is het enkele maanden goed gegaan, tot enkele weken geleden. Giertank lekte olie en op een gegeven moment dus olietank bijna leeg. Na het strontrijden moest de maaier eraan, maar deed de hef helemaal niets meer. Toen is er weer wat aan de hef gedaan en deed hij het 2 weken. Afgelopen week met maaien ging de hef zelf langzaam omhoog, en als hij boven was moest je opnieuw starten om te laten zakken, terwijl voor de opraapwagen de hef heel langzaam zakte (ook een rondpompsysteem voor de opraapwagen, heeft voorrang dus hef mag niets doen). De trekker heeft nooit en ook nooit problemen, alleen is de hef niet meer te vertrouwen, weet iemand wat het zou kunnen zijn?
Sorry voor het lange verhaal, maar misschien valt er wat uit te halen!
Lees ook
Waarde case international 956 xl
International 956 XL - handleiding
International 956 XL - Voorlader voor 956 XL
International 956 XL - slot ih 956 xl
International 956 XL - xl cabine
Case International 1455 XL -
Case International 956 XL - gezocht achterbrug case 956 xl
International 956 XL - spatborden
Case International 956 XL - ventilator case 956
International 956 XL - luchtpomp
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Case International 956 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Ik herinner me ooit hier op T.F. zoiets te hebben gelezen dat iemand veel hydrauliekproblemen bij I.H.C.'s had door verkeerde oliesoort.
Daarnaast is nog te betwijfelen of de vervuiling die je noemde goed uit het systeem is. (Denk daarbij aan verwisselde machines met daarin ook vervuilde olie).
De 956 van 'nu'heeft waarschijnlijk Load-Sensing-hydrauliek en de vorige (waarschijnlijk) 'gewoon' een "Open-centre"-systeem (met tandwielpomp).
De nieuwste 956 ( met L.S.) vraagt om aanpassingen aan hydraulisch bediende machines (zoals de opraapwagen)
Lees meer: voorbereiding.ipcgroen.nl/tractie/docs/…
Vooropgesteld, ik heb geen Load-Sensing-'trekkers' dus weet ook niet precies hoe dit systeem gebruikt dient te worden maar het rondpompsysteem op de opraapwagen lijkt me niet bevorderlijk voor de niet bepaald nog nieuwe trekker.
Hier zit geen LS op, Wim
@Arrie94
Wij hadden al eens gedonder met het hydraulisch systeem van de (Case) International 745 XL door een lekkage in de keerringen van de hydromotor van de verdeelkop van de bemester. Wellicht de machines eens stuk voor stuk nalopen? Met name die, waar een hydromotor op zit
Beste Wim, een case international met een loadsensing pomp komt helaas niet voor
Of troep, die wordt aangezogen (in ons geval kwam er mest mee, als ik goed geluisterd heb...
Zeker weten?
Bekijk de hydrauliekolie maar eens
Was dat maar waar!
1985: Sens-o-Draulic. (Load Sensing toch?)
konedata.net/Traktorit/ih956xl.htm/
@ Ariie: "the only problems he has ever seen with a Sensodraulic system was caused by dirt in the system"
Zelfde vraag op een Engels forum: Lees meer:
farmingforum.co.uk/forums/showthread.php/…
Owja, zo zat dat bij die wagens.. heb je geen LS voor nodig.
Sensodraulic is geen LS
In dat regelventiel zit een filter en een overdrukventiel . Stuurdruk is afgesteld op 13 bar en tussen 2 en 6 liter p/min .
Misschien filter en of overdrukklep defect of vuil ?
Wat volgens mij ook een oorzaak kan zijn is de zakklep , deze zit in het hoofdregelventiel . Zit onder de zetel op het hefblok.
Sens-O-Draulic is SHR (servohydraulische hefregeling) dat stamt uit de tijd, dat de EHR nog veel stoorde. Is ingevoerd, om de betrouwbaarheid van de hefregeling icm de XL-cabine te vergroten.
tractorfan.nl/topic/14326/
Als ze een draaiknop op het spatbord hebben wel
SOD komt idd uit 1983.
30/40 bak heeft er niets mee te maken nee. Dat staat buiten de werkhydrauliek.
@jo845xl
Daalsnelheidsregelventiel?
Dan hebben ze allemaal sens-o-draulic.. En ik denk ook dat je toch vuil in je systeem hebt.
Dat de hef bijgeregeld wordt als je remt komt denk ik doordat dezelfde stuurdruk gebruikt wordt voor het remventiel.. Lijkt mij tenminste logisch.
Ik heb een komplete handleing van het sens-o-draulic en daar spreken ze ook wel van een lekkende hoofdregelventiel maar ik zou beginnen bij het drukregelventiel omdat je al tweemaal de zakklep heb laten vervangen .
Deze zit onderaan in het bedieningsventiel recht tegenover de draaiknop .
Die drukhalveringsklep kan in 4 gevallen de oorzaak zijn waaronder die jij opnoemt .
Je mag ook niet vergeten dat het een heel systeem is met veel komponenten en dat hangt allemaal aan mekaar en op mekaar is afgeregeld .
Je hebt een drukregelventiel , hoofdregelventiel , afstandsbediening , buigasregeling , bedieningsventiel met elk van hen nog eens een hoop onderdelen en je begrijpt wel dat er vanalles kan misgaan .
Relatief eenvoudig